Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@18:55:41 GMT

تصویرسازی اصلاح‌طلبان از دولت سیزدهم با کدام هدف؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۵۳۲

تصویرسازی اصلاح‌طلبان از دولت سیزدهم با کدام هدف؟

بانیان وضع موجود و حامیان آنها تصویرسازی خاص خود را از عملکرد دولت سیزدهم با هدفی ویژه دارند.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای دولت سیزدهم، با تأکید بر لزوم استفاده کامل دولت از هر ساعت فرصت گذران خدمت به مردم، تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور را ضروری خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با اشاره به اولویت مسائل اقتصادی، نکات و توصیه‌های مهمی را درباره «مردمی بودن»، «عدالت‌ورزی»‌، «فسادستیزی»، «احیای امید و اعتماد مردم» و «انسجام و اقتدار و اشراف دولت» بیان کردند.

بیشتر بخوانید:

پاس گل اصلاح‌طلبان به حریف در دقیقه ۹۰

*نیم نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم

دولت سیدابراهیم رئیسی همه توان و ظرفیت خود را از همان ابتدای شروع به کار، بسیج کرد تا بتواند ضمن پاسخ به منویات و خط مشی رهبر انقلاب در جهت احیای امید و فسادستیزی، اعتماد مردم را هم نسبت به نظام جذب کند.

* مقابله محکم با کرونا

در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم مسئله اصلی کشور مسئله کرونا بود. در آن برهه تعداد فوتی‌ها به ۷۰۹ نفر رسیده بود و رئیسی در همان ابتدا واردات واکسن را در اولویت پاستور قرار داد و شخصاً پیگیر واردات واکسن شد.

امروز پس از گذشت 2 سال از شیوع ویروس کرونا، تعداد تلفات این ویروس منحوس تک رقمی و در برخی روزها این رقم به صفر نیز رسیده است؛ مدیریت و مقابله دولت سیزدهم با ویروس کرونا، ایران را به یکی از کشورهای موفق در مهار این بیماری مسری تبدیل کرده است.

* فروش نفت و وصول درآمدهای حاصل از آن

 وزارت نفت در دولت سیزدهم علیرغم تحریم های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش توانست توفیقات ارزشمندی را در فروش نفت و وصول درآمدهای حاصل از آن کسب کرد؛ دولت همزمان ضمن اقدامات دیپلماتیک، در جهت رفع و کم اثر کردن تحریم‌ها از هیچ اقدامی دریغ نکرده و در این راستا اهتمام ویژه ای دارد.

* رفع نگرانی‌ها در تامین کالاهای اساسی

 تأمین کالاهای اساسی و میزان استاندارد آن در انبارهای کشور از دیگر مصائب جا مانده از دولت قبل بود. در اوایل شروع به کار دولت سیزدهم در انبارها یک سوم استاندارد معین کالای اساسی وجود داشت که در این رابطه برخی از مسئولین هشدارهایی درباره عدم تأمین برخی کالاهای اساسی می‌دادند.

 دولت سیزدهم در جهت تامین کالاهای اساسی و رفع نگرانی های موجود از کمبود این کالاها برنامه ریزی دقیقی داشت و توانست این مسئله را مدیریت کند تا بازار مصرف با التهاب مواجه نشود.

* توسعه روابط تجاری و استفاده از ظرفیت‌های منطقه ای

فعال سازی و احیای روابط تجاری با کشورهای غرب آسیا به ویژه کشورهای همسایه نیز در دولت سیدابراهیم رئیسی به صورت جدی دنبال شد.  اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط عادلانه با کشورهای مختلف در چارچوب تامین منافع ملت و مردم است.

بر اساس این گزارش چند نمونه از دستاوردهای دولت آیت الله رئیسی نیز به صورت تیتر وار به شرح ذیل عنوان شده است:

. عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای و حضور فعال در سازمان همکاری اکو و مجمع صادرکنندگان گاز

. آزادسازی سواحل به نفع مردم

. قرارداد سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان

. انعقاد قارادادهای نفتی برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد دلار

. پرتاب و قرار گرفتن موفق اولین ماهواره سنجشی (نور ۲) در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین

. دریافت بدهی ۵۳۰ میلیون دلاری از انگلیس پس از ۴۰ سال

* تکنیک تصویرسازی اصلاح‌طلبان

تصویرسازی اصلاح طلبان با هدف تنویر افکار عمومی و وارونه نمایی اقدامات و گام‌های مثبت دولت در عرصه های مختلف از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بر کسی پوشیده نیست.

با نگاه به مواضع، بیانیه ها، یادداشت‌ها و همچنین حملات توییتری جریان اصلاحات که بیشتر با اغراض سیاسی و بر اساس منافع حزبی علیه دولت رئیسی صورت می گیرد، به نظر می رسد که این جریان سیاسی خاص کشور، پس از 8 سال ناکامی و از دست دادن سرمایه اجتماعی امروز با تکنیک تصویرسازی تلاش دارند با سیاه نمایی وضعیت فعلی کشور که خود از عاملان و بانیان آن هستند، به جامعه حس ناامیدی القا کنند.

اینطور که از بیانیه‌ها و یادداشت‌ها و نامه‌پراکنی‌های اصلاح‌طلبان علیه دولت رئیسی و درباره وضعیت جامعه پیداست، به‌نظر می‌رسد اتاق جنگ روانی اصلاحات کار ویژه خود را تصویرسازی در افکارعمومی با محوریت به بن‌بست رسیدن و انسداد در کشور قرار داده است.

این وارونه نمایی و تصویرسازی، به دور از واقعیت بوده که با هدف ایجاد فشار به دولت سیزدهم برای عقب‌نشینی در مقابل زیاده خواهی‌های طرف غربی در مذاکرات دنبال می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت دولت سیزدهم فروش نفت یارانه کالاهای اساسی سیاه نمایی اصلاح طلبان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کالاهای اساسی دولت سیزدهم اصلاح طلبان شروع به کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر

دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی و هیأت بازرسی حزب مستقل واعتدال ایران انتخاب شدند.

یازدهمین مجمع عمومی وشانزدهمین کنگره حزب مستقل و اعتدال ایران در روز ۶ فروردین ۱۴۰۳، شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) درتهران باشگاه صداوسیما برگزارشدو شورای مرکزی وهیآت بازرسی جدید حزب مستقل واعتدال ایران انتخاب شدند. در نتیجه رأی‌گیری، قدرتعلی حشمتیان برای یازدهمین دوره متوالی بعنوان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب گردید.

بنابر گزارش فارس، در این مراسم که جمع کثیری از چهره‌های شاخص سیاسی و مذهبی از جمله محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری، محمداشرفی اصفهانی یادگارچهارمین شهید محراب، محمدشریعتمداری وزیرسابق صنعت و معدن و تجارت، ابراهیم عزیزی و عبدالحسین روح الامینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سبحانی نیا، کواکبیان، ساداتیان، بهاروند از نمایندگان ادوار مجلس و فتحی زاده معاون امور احزاب و نظری رییس اداره احزاب وجمعی از دبیران کل احزاب کشور ازجمله دبیرکل حزب مردمسالاری، بیادی دبیرکل آبادگران جوان، متانی دبیرکل حزب دفاع ازایثارگران، فایضی دبیرکل کانون همبستگی فرهنگیان، طجرلو دبیرکل حزب نظم و قانون و بازرس شورای مرکزی خانه احزاب واعضای هیأت مدیره و اعضای کانون ناجا از جمله سردار کیومرثی، سردار جاپلقی، شعبانی، عمادی، علیا، شیخ قمی، سجادی، فیض اللهی و اسماعیل ابراهیمی مشاور اجرایی رییس خانه احزاب ایران و جمعی ازفرهنگیان و کارکنان وزارت دفاع، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، ناجا، ارتش، سازمان صدا و سیما و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاهیان وهنرمندان و ورزشکاران و خبرنگاران حضور داشتند، پس از تلاوت کلام الله مجید توسط حسن درزینی و مداحی منصور زمان شعار، قدرتعلی حشمیان ضمن عرض خیرمقدم، گزارشی از فعالیت حرب مستقل و اعتدال ایران و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و خانه‌احزاب را ارائه داد.

سپس، مصطفی کواکبیان رییس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب مردم سالاری، طی سخنانی گفت: صلح امام حسن، بیانگر آن است که درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود. و در ادامه، از مسئولان خواست که به خواسته‌های احزاب توجه کنند و از رییس جمهور تقاضا کرد که به وعده خودعمل کند و در خصوص دستورشان که قول داده بودند به خانه احزاب ساختمان مناسبی اختصاص دهند، پیگیری ومساعدت کنند.

سپس حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و رییس ستاد دهه فجر، طی سخنانی حاضرین را دراین ماه مبارک رمضان به رعایت تقوا و کمک به مستمندان دعوت کرده و ضمن تشریح دوران زندگی کریم اهل بیت، از همگان خواستند که از راه و روش زندگی امام حسن مجتبی (ع) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

در این مجمع عمومی و کنگره که ۳۵ نفر کاندیدا شده بودند، ابتدا اسماعیل ابراهیمی بعنوان رییس مجمع عمومی، بهمن درویشی نایب رییس اول، میرهاشمی به عنوان منشی و پناهی به عنوان ناظر مجمع عمومی برگزیده شدند.

سپس با حضور ۳۴۱ نفر، انتخابات برگزار شد و در نتیجه، دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران برای سه سال بشرح ذیل انتخاب شدند:

الف- اعضای اصلی شورای مرکزی:۱) قدرتعلی حشمتیان با ۲۵۹ رأی بعنوان رییس شورای مرکزی و دبیرکل؛ ۲) راضیه علی بخشی: ۱۴۳ رأی؛ ۳) فاطمه بهاروند: ۱۲۸ رأی؛ ۴) حسن درزینی: ۱۱۵ رأی؛ ۵) بهزادمعنوی پناه: ۱۰۷ رأی؛ ۶) نظامعلی امجدیان: ۹۹ رأی؛ ۷) رضا سرابیان: ۸۹ رأی؛ ۸) حامدعلی بخشی: ۸۶ رأی؛ ۹) منوچهرلعلی: ۸۱ رأی؛ ۱۰) سارا فدایی: ۷۶ رأی؛ ۱۱) جعفر آئین پرست: ۷۱ رأی؛ ۱۲) میثم اشرفی اصفهانی: ۶۷ رأی؛ ۱۳) ایرج جمشیدنژاد: ۶۶ رأی؛ ۱۴) عزیزعلی پرتوی: ۶۲ رأی؛ ۱۵) منصور خوشخت: ۵۸ رأی؛

ب- اعضای علی البدل:

۱) علی باغیانیان: ۵۶ رأی؛ ۲) سعید کشانی: ۵۵ رأی؛ ۳) بهمن خسروی: ۵۳ رأی؛ ۴) بهروز بیابانی: ۴۳ رأی؛ ۵) بهروز کارخانه: ۴۳ رأی؛ ۶) فرامرز عباسی: ۴۲ رأی؛
ج- هیأت بازرسی: بازرسین اصلی: ۱) حاجیه شهناز: ۱۷۰ رأی؛ ۲) مهدی زواره‌ای: ۸۲ رأی؛ ۳) حمیداشرفی اصفهاتی: ۷۲ رأی؛ بازرسین علی البدل: ۱) حشمت الله همتی: ۵۸ رأی؛ ۲) بهنام نویدنیا: ۴۳ رأی؛

دیگر خبرها

  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر