Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مرزهای زمینی با عراق از ۱۳ تیرماه برای زائران انفرادی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت برقرار شد و مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام در عرفه تا ۱۸ تیرماه می‌توانند از مرزهای مهران و شلمچه عبور کنند.

در ابتدای برقراری سفرهای زمینی عتبات قرار بود تا روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرزهای زمینی به عراق اعزام شوند که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت ۷۰ درصد این سهمیه به مرز مهران اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اکنون دولت عراق اعلام کرده که در مجموع ۵۰ هزار ایرانی را برای ایام عرفه پذیرش می‌کند که در حال حاضر نیمی از این سهمیه تکمیل شده است.

برخی این امر را محدودیتی از سوی دولت عراق عنوان می‌کنند، اما با توجه به پیش‌بینی مسؤولان، در فرصت باقی‌مانده بیش از این تعداد هم عازم عتبات نخواهند شد.

علاوه بر این، سال‌های گذشته تعداد زائران ایرانی امام حسین علیه‌السلام در مراسم دعای عرفه ۲۵ هزار نفر بود که امسال این تعداد ۲ برابر شده است.

به گزارش فارس، کمتر از سه روز تا مراسم دعای عرفه مانده است و در روزهای اخیر بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات از مرزهای زمینی به عراق سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عتبات عرفه حرم امام حسین کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛ به دلیل نبود امکانات زیرساختی، رفاهی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

در بخشی از نامه سازمان لیگ فوتبال آمده است:
بنابر مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیر ساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود