Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: ادعای اسرائیل درباره حضور کشتی‌های جنگی ایران در دریای سرخ، سفر وزیر خارجه قطر به ایران، شلیک ۵ موشک از افغانستان به خاک ازبکستان، نشست قریب الوقوع میان وزرای خارجه آمریکا و چین و گفت وگوی مقام‌های نظامی ترکیه و امارات درباره مسائل منطقه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای اسرائیل درباره حضور کشتی‌های جنگی ایران در دریای سرخ

«بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سیاه حضور دارند.

وی که این سخنان را در جریان میزگرد سالانه اقتصادی در یونان مطرح می‌کرد، مدعی شد: «ایران در حال توسعه عملیات‌های تهاجمی خود در منطقه به طور کلی، و در عرصه دریایی به طور خاص بوده و ایران به طور غیرمعمول در حال گشت زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «در تصاویر ماهواره‌ای که من اینجا نشان می‌دهم شما می‌توانید چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سرخ را ببینید. حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ طی ماه‌های اخیر، موضوعی بسیار مهم در یک دهه گذشته به شمار می‌آید. این تهدیدی مستقیم برای تجارت، انرژی و اقتصاد جهانی به شمار می‌آید».

تصاویری که گانتز در نشست خود در یونان نشان داده کشتی هنگام، ناوچه موج و دو کشتی کمکی هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «ایران مثال برجسته‌ یک تهدید گسترده جهانی و منطقه‌ای است. این کشور اخیرا آزمایشی در استان سمنان با یک پرتابگر ماهواره‌ای انجام داده که از این فناوری می‌توان برای توسعه موشک‌های بین قاره‌ای دور بُرد استفاده کرد که بُرد آن به چند هزار کیلومتر می‌رسد و می‌تواند مناطق مرکزی اروپا را تهدید کند».

سفر وزیر خارجه قطر به ایران

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر امروز (چهارشنبه) ۱۵ تیر ماه در سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که هفتم و هشتم تیر ماه قطر میزبان مذاکرات رفع تحریم‌ها بود. وزرای خارجه دو کشور پس از این مذاکرات تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری با بیان اینکه ارزیابی ما از مذاکرات دوحه مثبت است، گفت: برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

شلیک ۵ موشک از افغانستان به خاک ازبکستان

منابعی در شهرک بندری حیرتان از شلیک چندین راکت به سوی ازبکستان خبر می‌دهند.

پنج راکت‌ ساعت ۴:۳۰ عصر روز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه، از منطقه‌ای در شهرک بندری حیرتان به سمت شهر ترمذ ازبکستان شلیک شده است.

مقام‌های امنیتی ازبکستان، اصابت پنج راکت را در شهر ترمذ این کشور تأیید کرده‌اند.

وزارت امور خارجه این کشور گفته است که عصر امروز، سه‌شنبه، پنج راکت از خاک افغانستان به مناطق مسکونی شهر ترمذ اصابت کرده است.

بر اثر برخورد این راکت‌ها چهار خانه مسکونی در شهر ترمز آسیب جزئی دیده است و همچنین یک راکت در یک زمین فوتبال فرود آمده است.

در مورد تلفات این حملات چیزی گفته نشده است.

مسوولیت این رویداد را گروهی بر عهده نگرفته است.

پیش از این نیز از خاک افغانستان به ازبکستان حمله راکتی انجام شده بود که آن زمان داعش مسوولیت حمله را به عهده گرفت.

نشست قریب الوقوع میان وزرای خارجه آمریکا و چین

وزیر خارجه آمریکا نشست کم سابقه‌ای را با همتای چینی خود در حاشیه یک کنفرانس منطقه‌ای در اندونزی در این هفته برگزار می‌کند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است وانگ یی، وزیر خارجه چین و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزارتی گروه بیست در جزیره بالی اندونزی دیدار کنند.

وانگ یی و بلینکن در اکتبر گذشته دیداری با یکدیگر داشتند.

قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز مذاکراتی با شی جین پینگ، همتای چینی خود داشته باشد.

گفت وگوی مقام‌های نظامی ترکیه و امارات درباره مسائل منطقه

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، وزیر دفاع ترکیه و رئیس ستاد نیروهای مسلح امارات متحده عربی در آنکارا درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «خلوصی آکار» و «حمد محمد ثانی الرمیثی» در مقر وزارت دفاع ترکیه با هم دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که «یاشار گولر» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه نیز حضور داشت دو طرف درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، صنایع دفاعی و همکاری در زمینه آموزش نظامی بحث و گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این دیدار و گفت وگو گزارش نشده است.

ماه گذشته نیز وزیر دفاع ترکیه در سفر به ابوظبی با «محمد بن احمد البواردی» وزیر دفاع امارات متحده عربی دیدار و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های نظامی بین دو کشور گفت و گو کرده بود.

ترکیه و امارات دو یادداشت تفاهم در زمینه توسعه صنایع دفاعی بین دو کشور امضا کرده بودند.

پیشتر «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی در نوامبر گذشته به ترکیه سفر کرد و از آن زمان صفحه اختلاف‌های بین دو کشور بسته شد و تحولی ملموس در روابط دو کشور از جمله انعقاد تعدادی تفاهمنامه و یادداشت‌های تفاهم برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف به وجود آمد.

ترکیه و امارات در سفر رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی در ماه فوریه، ۱۳ موافقتنامه در زمینه های سرمایه گذاری، دفاعی، حمل و نقل، بهداشت و کشاورزی امضا کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین جنگ اوکراین مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه لاوروف و امیرعبداللهیان دریاره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران رایزنی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای امور خارجه روسیه و ایران در گفتگوی تلفنی درباره یک شهروند روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران بوده است، گفتگو کردند.

ایران 25 فروردین ماه یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به‌نام «ایال عوفر» است.

در بیانیه مالک این کشتی آمده است که خدمه کشتی توقیف شده 25 نفر هستند.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه هند در گفتگو با وزیر خارجه ایران  نسبت به وضعیت 17 خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد.

در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیمواکنش کاخ سفید به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • درون سر جنگی موشکی که به اسرائیل شلیک شد
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
  • وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس