Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:07:49 GMT

دیدار تاریخی «اسماعیل هنیه» و «محمود عباس»

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۶۱۷

دیدار تاریخی «اسماعیل هنیه» و «محمود عباس»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز سه شنبه پس از سال‌ها قطعی ملاقات دو جانبه، در حضور «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر و به دعوت او در پایتخت این کشور دیدار کردند.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر با انتشار جزئیات این دیدار و تصاویر آن اعلام کرد که محمود عباس و اسماعیل هنیه پس از سال‌ها قطعی دیدارهای دوجانبه، در حاشیه مراسم شصتمین سالگرد استقلال الجزایر و در کاخ «مؤتمرات» واقع در غرب پایتخت با حضور رئیس جمهور این کشور با هم دیدار تاریخی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، محمود عباس در دیدار با عبدالمجید تبون درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین بحث و تبادل نظر کرد. دو طرف همچنین درباره راه کارهای تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور و ملت فلسطین و الجزایر و مسائل و موضوعات مشترک مورد توجه دو طرف رایزنی کردند.

به گزارش منابع فلسطینی در این دیدار علاوه بر عباس و هنیه، «زیاد عمر» معاون نخست وزیر فلسطین، «ماجد فرج» رئیس سرویس اطلاعاتی فلسطین، «محمد الهباش» قاضی قضات فلسطین و «سامی ابو زهری» از رهبران جنبش حماس حضور داشتند.

گفتنی است که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای حضور در مراسم شصتمین سالگرد استقلال الجزایر و با هدف پیشبرد مذاکرات آشتی ملی گروه‌های فلسطینی به این کشور سفر کرده‌اند.

دو جنبش فتح و حماس سال‌هاست که با هم اختلاف دارند و میانجیگری‌هایی که اغلب از سوی مصر برای کاهش اختلافات و اجرای آشتی ملی انجام گرفته تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

کد خبر 5531852

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه محمود عباس عبدالمجید تبون الجزایر فلسطین روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه ترکیه مسکو ناتو ایران لبنان حزب الله لبنان عربستان سعودی محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادرزاده اسماعیل هنیه در غزه به شهادت رسید

برادرزاده رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شهاب،  محمد عبدالکریم هنیه، برادرزاده اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید و به برادر شهید خود پیوست. محمد عبدالکریم هنیه، در بمباران صهیونیست‌ها در منطقه شیخ رضوان به شهادت رسید.

خانواده وی در واکنش به شهادتش تاکید کردند: محمد فدای دین و مسجد الاقصی شد.

روز دوشنبه نیز منابع خبری از شهادت هفتمین عضو خانواده و چهارمین نوه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، دختر شهید محمد اسماعیل هنیه که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، خبر دادند.

به نقل از الجزیره، به این ترتیب ملاک به پدر و اعضای خانواه‌ اش پیوست که چهارشنبه گذشته در روز عید فطر بر اثر حمله صهیونیست‌ها به خودرویشان در غزه به شهادت رسیدند.

پیشتر در حمله چهارشنبه (۲۲ فروردین) ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الشاطئ» در شهر غزه، سه فرزند و سه نوه اسماعیل هنیه به شهادت رسیده بودند.

اسماعیل هنیه در واکنش به این خبر گفته بود: «حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند همه ملت فلسطین به شهادت رسیدند و میان آن‌ها هیچ تفاوتی وجود ندارد.»

دیگر خبرها

  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  •  پیام سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • برادرزاده هنیه هم در غزه به شهادت رسید
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • برادرزاده اسماعیل هنیه در غزه به شهادت رسید
  • برادرزاده اسماعیل هنیه هم در غزه به شهادت رسید