Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@07:29:10 GMT

شل به ابرپروژه LNG قطر پیوست

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۷۱۲

شل به ابرپروژه LNG قطر پیوست

شرکت شل با امضای قراردادی، به جمع شرکت‌های انرژی بین‌المللی پیوست که در پروژه ۲۹ میلیارد دلاری قطر برای افزایش صادرات LNG، سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، پیش از این، شرکت‌های توتال انرژیز، اکسون موبیل، کونوکو فیلیپس و اِنی در پروژه توسعه "نورث فیلد ایست" قطر سهم خریداری کرده‌اند. شل در این پروژه ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ درصد سهم خریداری کرده است.

توتال انرژیز و اکسون موبیل هم ۶.۲۵ درصد سهم در این پروژه دارند.

بن فان بردن، مدیرعامل شرکت شل، این توافق را به همراه سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر در دوحه اعلام کرد.

سرمایه گذاری شل در پروژه LNG با اقدام روسیه در تصرف کنترل شرکت اداره کننده پروژه ساخالین ۲ که شل در آن ۲۷.۵ درصد منهای یک سهم دارد، همزمان شده است. مدیرعامل شل در این کنفرانس خبری گفت: هنوز زود است درباره برنامه‌های ویژه برای جبران هرگونه ضرر مربوط به ساخالین، صحبت شود.

در قطر، غولهای نفتی در چهار واحد یا تاسیسات مایع سازی و پالایش گاز پروژه "نورث فیلد ایست" سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این پروژه در مجموع شامل شش واحد LNG است که ظرفیت مایع سازی گاز طبیعی قطر را از ۷۷ میلیون تن در سال، به ۱۱۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۶ افزایش می‌دهد. واحدهای پنجم و ششم، جزء مرحله دوم پروژه "نورث فیلد ایست" هستند.

کعبی گفت: شرکت قطر انرژی، سرگرم مذاکره با خریداران متعدد از سراسر جهان است که مشتاق هستند وارد این پروژه شوند اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. آنها باید نشان دهند که می‌توانند به ما قیمتی پیشنهاد کنند که بالاتر از قیمت بازار است زیرا آنها وارد بهترین پروژه‌ای می‌شوند که از نظر هزینه و دورنمای سوددهی، در کسب و کار LNG وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، میدان نورث فیلد یا میدان شمالی، بزرگترین میدان گاز جهان است که قطر با ایران سهمی است و بخش ایرانی آن پارس جنوبی خوانده می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شرکت شل ، پروژه LNG قطر ، صادرات LNG قطر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت شل پروژه LNG قطر صادرات LNG قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور

ابرپروژه سد و نیروگاه "اومااویا" نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ایران است. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به‌صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در کشور سریلانکا انجام شده است.

گرافیست: نگین نصراللهی 

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • عکس/ حضور رئیسی در افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • غیر رسمی؛ اولیویه ژیرو به لس آنجلس اف سی پیوست
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد