Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@13:40:35 GMT

آغاز ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۷۳۱

مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه، ۱۵ تیر ماه) آغاز خواهد شد. ناطقان: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای جزییات ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را در سامانه طرح‌های حمایتی تشریح کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید برای احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای کشور، به اطلاع می رساند متقاضیان واجد شرایط مسکن می‌توانند از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mrud.ir نسبت به ثبت نام در این شهرها اقدام کنند.

لازم به ذکر است صرفا در شهرهائی ثبت نام صورت می پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسائی و تامین شده باشد و بدیهی است در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشائی می شود.

همچنین ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین‌های تامین شده قبلی یا زمین‌های تامین شده جدید در هر شهر انجام و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می‌شود.

شایان ذکر است مطابق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و پالایش متقاضیان به شرح ذیل است.

الف - شرایط متقاضیان:

بر اساس ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن شرایط متقاضیان جهت ثبت نام به شرح ذیل است.

متقاضی و افراد تحت سرپرستی، باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشد.

متقاضی باید از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. (فرم ج سبز).

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد.

افراد ذیل می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

- زنان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

- مردان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن

- نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

- معلولان جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.

- بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- مردان مجرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال تمام به شرط ارائه تعهدنامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد

- متقاضی باید دارای دست‌کم پنج سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشد.

سابقه سکونت برای مهاجران از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. برای کارمندان دولت و نیروهای مسلح که به استناد حکم دستگاه و سازمان (ارگان) نظامی ذی ربط و روحانیونی که با تائید مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتقل شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

تائید شرط سابقه سکونت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بر اساس تائیدیه معاونین منابع انسانی واحدهای تابعه استانی نیروهای مسلح طبق دستورالعمل مصوب ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

- متقاضیان شهرهای جدید باید دارای سابقه سکونت دست‌کم پنج سال اخیر در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر باشند.

- متقاضی باید در پنج سال اخیر تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی دریافت نکرده باشد.

متقاضیان واجد شرایط تائید شده در سامانه، باید برای استفاده از واحدهای مسکونی این برنامه حائز شرایط زیر نیز باشند:

- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...).

- توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت.

آغاز ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ امروز

ب - مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام:

- بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی

- بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرستی

- بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت

- متقاضی باید پس از ثبت نام جهت بارگذاری تصاویر مدارک یادشده به بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کند.

- پس از پالایش اطلاعات متقاضیان و با اطلاع رسانی های آتی، نیاز است اصل مدارک بارگذاری شده فوق الذکر، جهت تشکیل پرونده به ادارات کل راه و شهرسازی یا دیگر متولیان طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

ج - پایش و اطلاع‌رسانی:

متقاضی پس از ثبت نام نهایی، می‌تواند وضعیت همه مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir  پیگیری کند.

بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

د- سایر شرایط ثبت نام در طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی

متقاضی همه شرایط فوق را مطالعه کرده و آن را می‌پذیرد.

ثبت‌نام در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به معنای تأیید شرایط متقاضی و تعهد ارائه واحد مسکونی به متقاضی نیست.

هر زمان که واجد شرایط نبودن متقاضی برای دستگاه‌ و نهاد متولی اجرای طرح محرز شود، متقاضی از طرح جاری حذف شده و حق هیچ‌گونه اعتراض نخواهد داشت. منبع: ایرنا برچسب ها: ثبت نام مجدد ، نهضت ملی مسکن ، مرحله جدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن مرحله جدید طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی سامانه طرح های حمایتی مسکن سامانه طرح های حمایتی نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح ثبت نام مجدد سابقه سکونت واحد مسکونی واجد شرایط ثبت نام ثبت نام تامین شده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  و بنابر اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، با سراسری شدن خدمات سامانه پنجره واحد زمین به ۱۶ استان باقیمانده کشور، هزاران هکتار از اراضی کشور با استفاده از هوش مصنوعی مورد پایش قرار گرفت. بر اساس این اعلام، سامانه پایش اراضی که یکی از دو زیرسامانه پنجره واحد زمین است و نیز وظیفه پردازش و مقایسه تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از تغییر کاربری در بازه‌های زمانی مختلف و با تکیه بر هوش مصنوعی را به عهده دارد، موفق به شناسایی بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری شد که این تصاویر حفاظت ۲۰ هزار هکتار از اراضی سراسر کشور را در پی داشته است. در همین راستا، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای زمین که توسط دو شرکت دانش بنیان انجام شد باعث بهبود ۴۵ درصدی در دقت شناسایی تخلفات نسبت به ابتدای سال جاری شده است. زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی که به صدور مجوز‌های زمین محور می‌پردازد نیز با اتصال حدود ۲۴ دستگاه از ۴۷ دستگاه اجرایی و با کاهش محسوس زمان انتظار برای متقاضیان دریافت مجوز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، نسبت به صدور مجوز‌های مختلف می‌پردازد به طوری که تا کنون بیش از ۴۹۰ هزار درخواست، توسط بیش از ۳۷۸ هزار متقاضی دریافت خدمت و مجوز در پلتفرم زمین ثبت شده است. پاسخگویی به این درخواست‌ها که پیش از این ماه‌ها به طول می‌انجامید، با استفاده از خدمات سامانه زمین در مقایسه با قبل به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در بسیاری موارد در کمتر از ۹۰ روز، مجوز درخواستی متقاضیان صادر می‌شود. مجوز‌هایی که توسط سکوی زمین صادر می‌شود، نیازمند تبادل استعلام‌های متعددی در میان دستگاه‌های متولی است که همگی رایگان و بعضا بلادرنگ پاسخ داده می‌شوند. پیش از این که سامانه زمین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند، برخی دستگاه‌ها به طور غیرقانونی برای پاسخگویی به استعلامات، اقدام به اخذ وجه از مردم می‌کردند که با آنها برخورد شد. بنابر این گزارش، سامانه پنجره واحد زمین توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری دبیرخانه ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی راه‌اندازی شده و بهره‌بردار این سامانه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. سامانه پنجره واحد زمین به نشانی iraneland.ir هم اکنون آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • پیگیری مراحل اجرایی طرح مسکن ملی در میز تخصصی مسکن + فیلم
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد