Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه بازدید وزیر صمت از این شرکت با اشاره به پروژه احداث واحد اسمز معکوس ثانویه(RO2) در مجتمع فولاد سبا اظهار کرد: واحدهای گاززدایی و کربن‌زدایی تحت خلاء(V.O.D & V.D) و اسمز معکوس ثانویه(RO2) فولاد سبای فولاد مبارکه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع فولاد سبا به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیب‌نیا افزود: با بهره‌برداری از پروژه اسمز معکوس ثانویه(RO2) تکمیلی با ظرفیت ۴۸۰ مترمکعب در ساعت، درصد بازیابی آب از پساب افزایش یافته و میزان مصرف آب تازه در فرایند تولید کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این پروژه تاثیر قابل توجهی در کیفیت و میزان بازچرخانی پساب‌های صنعتی و بهداشتی  خواهد داشت، با اجرای این پروژه، میزان مصرف آب تازه برای تولید تا حد زیادی در مجتمع فولاد سبا کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحد گاززدایی نقش مهمی در تولید فولادهای کیفی شامل فولاد API(برای لوله های انتقال نفت و گاز)، فولاد پر استخدام و پیشرفته (جهت استفاده در صنایع خودروسازی) و فولاد الکتریکی دارد، محصولاتی که طی سال‌های گذشته از خارج از کشور تامین می‌شده اما از این پس، کشورمان از واردات آن‌ها بی‌نیاز خواهد شد.

طیب نیا گفت: با راه‌اندازی واحد گاززدایی و کربن‌زدایی در مجتمع فولاد سبا، گازهای محلول در فولاد مذاب شامل هیدروژن، نیتروژن و همچنین کربن کاهش می‌یابند و در نتیجه آن، گریدهایی فولادی با استحکام بالا برای تامین نیاز صنایع خودروسازی تولید خواهند شد.

وی یادآور شد: مدت‌زمان اجرای پروژه V.D مجتمع فولاد سبا حدود ۶ ماه بوده است، فولادهای الکتریکی یا سیلیکونی در صنایع تولید ترانسفورماتور، تولید موتورها و ژنراتورهای الکتریکی کاربرد زیادی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی پروژه V.O.D از ۳ ماه آینده می‌توانیم به تدریج محصولات جدید فولادی را به بازار داخلی عرضه کنیم و تنوع محصولات ویژه و کیفی در گروه فولاد مبارکه را افزایش دهیم که این دستاورد بزرگ، نقش مهمی در سودآوری گروه فولاد مبارکه و همچنین خودکفایی کشور خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد مباركه اصفهان مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر مجتمع معدنی استان گفت:در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که اینمیزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۴۳ افزایش داشته است.

علیرضا جلالیان با اشاره به اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: با همت سرمایه گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.   وی گفت: همچنین در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.   جلالیان همچنین به بهره برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته  عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد  که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می شود.    وی همچنین به بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت : این طرح یکی از مهمترین طرح های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تامین شد.   وی تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن هیرد
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • تداوم طلسم ۱۸ ساله افتتاح پروژه ورزشگاه شهدای مس شهر کرمان