Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص داخلی گفت: در صورت افزایش بیش از حد غلظت آلاینده‌ها، فراموشی کاذب و مقطعی برای افراد به‌ویژه سالمندان رخ خواهد داد در این میان تأثیر آلودگی هوا بر روی افرادی که خودشان مبتلا به بیماری زمینه‌ای همچون آلزایمر هستند، شدیدتر خواهد شد.

ساحره ارومچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیرات منفی آلودگی هوا بر سالمندان، اظهار کرد: آلاینده‌های موجود در هوای شهرها، بسته به میزان حلالیت آنها در آب، بر روی دستگاه فوقانی یا تحتانی دستگاه تنفسی اثر می‌گذارند و علائم اولیه این اثرات شامل تنگی نفس، خس‌خس سینه و احساس سنگینی بر روی قفسه سینه خواهد بود که حاکی از اختلال و کاهش عملکرد ریه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأثیر منفی آلودگی هوا بر سالمندان

وی افزود: سوزش چشم، تنگی نفس، خس‌خس سینه، خستگی، سردرد، سرفه و حالت تهوع، از علائم و نشانه‌های آلودگی هواست. آلودگی هوا باعث می‌شود که خون افراد آلوده شود و این خون آلوده وقتی وارد سیستم مغز می‌شود باعث بروز سردرد و وقتی وارد سیستم اعصاب و روان می‌شود، باعث کاهش آستانه تحمل افراد و پرخاشگری است و علاوه براین، تیرگی، چروک پوست، ریزش مو، دل‌درد، نفخ و سایر بیماری‌های مزمن می‌شود.

این متخصص داخلی اضافه کرد: منوکسیدکربن ناشی از آلودگی هوا، در خون با هموگلوبین ترکیب می‌شود و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به بافت‌ها، قلب و اندام‌های دیگر برسد و در سالمندانی که سیستم ایمنی ضعیف و مشکلات زمینه‌ای دارند، می‌تواند بیماری‌های جدی به وجود بیاورد که در رأس آنها «پنومونی» یا ذات‌الریه است همچنین در زمان آلودگی هوا، سرفه، احساس سنگینی در سینه، سوزش چشم در سالمندان بسیار شایع است.

توصیه به سالمندان در زمان آلودگی هوا

وی ادامه داد: در صورت افزایش بیش از حد غلظت آلاینده‌ها، فراموشی کاذب و مقطعی برای افراد به‌ویژه سالمندان رخ خواهد داد در این میان تأثیر آلودگی هوا بر روی افرادی که خودشان مبتلا به بیماری زمینه‌ای همچون آلزایمر هستند، شدیدتر خواهد شد. به همین خاطر سالمندان باید از تردد در محل‌های پر ازدحام خودداری کنند زیرا ریزگردها در روزهای اخیر که در سطوح پایینی و بالایی هوای سطح شهر وجود دارد مملو از میکروب‌های فعال است.

ارومچه تاکید کرد: اگر سالمندی سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارد و مجبور به تردد در فضای بیرون از منزل است، باید داروها و اسپری دارویی خود را همراه داشته باشد تا در صورت لزوم بتواند هر چه سریع‌تر استفاده کند. در صورتی که از وسیله شخصی برای تردد استفاده می‌کند، باید شیشه خودرو بالا باشد تا کمتر در معرض هوای آلوده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سالمندان در این روزها، سعی کنند که درها و پنجره‌ها را ببندند و از غذای سبک و کم حجم و همچنین شیر استفاده کنند و اگر براساس تجویز پزشک متخصص، محدودیت مصرف مایعات ندارند، حتماً روزی دو لیتر مایعات شامل آب، آب میوه، چای کم‌رنگ و شیر مصرف کنند. ‌

کد خبر 586195

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا افزایش آلودگی هوا وضعیت آلودگی هوای اصفهان سیاهه آلودگی هوای اصفهان سالمندان بیماری های قلبی عروقی آلزایمر آلودگی هوای اصفهان مازوت و آلودگی هوای اصفهان کانون های بحرانی گرد و غبار کانون بحران گرد و غبار باد شدید و گرد و غبار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آلودگی هوا بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، بارش باران که از عصر دیروز میهمان پایتخت نشینان شده منجر به ثابت بودن کیفیت هوا همچون روزهای گذشته شده بطوریکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۸۱ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد البته در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۷ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی نقاط پایتخت در وضعیت سالم قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از پایتخت ناسالم نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۲۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • سیل دبی و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان + عکس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان