Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه، سهمیه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی  در سال‌جاری ۲ هزار جلد بوده است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری ، ۶۰۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری در استان صادر شده که نسبت به برنامه پیش بینی شده، ۱۲۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه‌ای  با اشاره به اینکه، خوشبختانه  دو مجموعه ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن همواره با تعامل  مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در سطح روستاها تلاش نموده‌اند، افزود: خدمت به مردم به ویژه روستائیان زحمت کش و پر تلاش توفیق الهی است  و لذا در راستای ایجاد امنیت خاطر روستائیان عزیز و جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش افزوده برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر، صدور سند مالکیت یکی ازمؤثرترین راه خدمت گزاری است.

وی به برخی از اثرات صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شامل افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت‌های اقتصادی، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی، افزایش نسبی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه های دولتی برشمرد.

خواجه‌ای با بیان اینکه، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از معضلات بزرگ روستاییان کشور معین نبودن حدود قانونی املاک و اراضی در داخل محدوده روستاها و نیز فقدان سند مالکیت بود، تصریح کرد: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تلاش و پیگیری‌های این نهاد  و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک در قالب برخی طرح‌های مبتکرانه، تسهیل خوبی در صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی صورت پذیرفته و تحول گسترده‌ای را در حوزه خدمات روستایی به وجود آورده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تا کنون ۷۱ هزار و ۹۵۴ فقره سند مالکیت روستایی و ۸ هزار و ۱۴۴جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان صدور  سند برای واحدهای مسکونی روستایی ۷۷.۶ درصد در استان بوده  و این میانگین در سطح کشور ۶۳.۷  درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  ادامه داد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای املاک در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

خواجه ای به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: نخستین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان رضا خواجه ای توسعه روستا برای واحدهای مسکونی انقلاب اسلامی استان زنجان سند مالکیت بنیاد مسکن صدور سند خواجه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بخش عمده ای از تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید با استفاده از مشارکت های مردمی در اجرای پروژه‌های مسکن روستایی محقق می شود گفت: تمامی پروژه های مسکن روستایی در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی روستاییان اجرا می شود و در حال حاضر با استفاده از عرضه اراضی و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی این امر محقق شده است.

وی افزود: بخش عمده ای از واحدهای مسکن روستایی با استفاده از توان روستاییان از مناطق مختلف نوسازی و بازسازی شده اند که این امر نشان می دهد استفاده از ظرفیت های مردمی چه میزان در رشد و توسعه پروژه های مسکونی نقش  دارد‌.

جودی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سوی بانک ها و همچنین عرضه زمین زمینه را برای حضور بیشتر روستاییان در کشور و در تحقق ساخت ۳۵۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان