Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاءالله ابراهیمی گفت: در چهارمحال‌و‌بختیاری چغندر قند به صورت بهاره کشت می شود که کشت آن از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساس یک هزار و ۱۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان، اظهار کرد: در این استان چغندر قند به صورت بهاره کشت می شود که کشت آن از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساسیک هزار و  156 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در استان چهار محال و بختیاری چغندر قند به صورت بهاره کشت می شود که کشت آن از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، برای کشت یک هکتار چغندر قند 2 تا 3 یونیت بذر نیاز است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال زراعی جاری یک هزار و 156 هکتار از اراضی استان به کشت این محصول راهبردی اختصاص یافته که حدود 90 درصد این اراضی مجهز به سیستم آبیاری بارانی هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود حدود 64 هزار تن چغندر قند از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت شود که تمامی محصول برداشت شده به صورت تضمینی توسط کارخانه قند استان خریداری می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی چغندر قند با حدود 70 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 17 هزار ریال مصوب شد که با احتساب کمک کرایه 4 هزار ریالی و محاسبه ارزش مشوق های تحویلی (دو کیلوگرم شکر یا قند و 20 کیلو گرم تفاله خشک به ازازی هر تن چغندر تحویلی ) به ارزش تقریبی یک هزار و 500 ریال در هر کیلوگرم ، قیمت خرید تضمینی چغندر قند بر مبنای عیار 16 به حدود 22 هزار و 500 ریال در هر کیلوگرم می‌رسد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به آب و هوای مساعد استان و شب های خنک که باعث بالا رفتن عیار چغندر قند در استان نسبت به استان های همجوار می شود و با توجه به بالاتر بودن میزان عیار چغندر قند استان نسبت به عیار پایه خرید چغندر قند در استان قیمت هر کیلوگرم چغندر قند حدود 25 هزار تا 26 هزار ریال برآورد می شود .

ابراهیمی تاکید کرد: بیشترین سطح کشت چغندر قند در چهارمحال وبختیاری مربوط به شهرستان های کیار، شهرکرد و بروجن است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشاورزی چهارمحال و بختیاری هکتار از اراضی چغندر قند یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان