Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به اینکه موسسه رازی درزمان حاضر ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون دز از واکسن رازی کووپارس دارد، افزود: اما وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به این مجموعه را برای پنج میلیون دز واکسن تولید شده که بنا به دستور رییس جمهور می بایست تا خرداد ماه سال جاری پرداخت می شد را پرداخت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت در بهمن ماه سال گذشته نامه ای مبنی بر درخواست تولید ۳.۵ میلیون دز واکسن ارائه کرد که در اسفندماه تولید شد، اما متاسفانه قراداد خرید آن تاکنون منعقد نشده و این واکسن ها در زمان حاضر در انبار موسسه هستند.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با تاکید بر اینکه بر این اساس موسسه رازی با تولید ۸.۵ میلیون دز واکسن تاکنون تنها ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد اولیه را دریافت کرده و برای ۳.۵ میلیون دز واکسن موجود در انبار هیچ مبلغی دریافت نکرده است، گفت: به همین دلیل و تا زمانی که وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل کند و ۳.۵ میلیون دز را خریداری نکند تولید جدیدی از واکسن کرونا را انجام نخواهیم داد. 

فلاح با تاکید بر اینکه واکسن های رازی کووپارس دارای یکسال تاریخ انقضا هستند، افزود: با توجه به مطالعات پایداری مستمر واکسن رازی کووپارس، این زمان حداقل به یک سال و نیم قابل افزایش است و پیش بینی می کنیم این مدت به ۲ سال نیز برسد.

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت پایداری واکسن رازی کووپارس وجود ندارد، تصریح کرد: به زودی مستندات لازم در زمینه افزایش عمر پایداری این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خواهد شد.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، واکسن رازی کووپارس این قابلیت را دارد تا به عنوان دز یادآور تمامی پلتفرم های واکسن موجود مورد استفاده قرار گیرد و می تواند (به عنوان دز یادآور سوم و چهارم) پس از واکسن های کشته، وکتور بیس و پروتئین نوترکیب تزریق شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است.

برچسب‌ها موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج واکسن رازی کوو پارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج واکسن رازی کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج واکسن رازی کوو پارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز واکسن رازی کووپارس میلیون دز واکسن وزارت بهداشت ۵ میلیون دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ فوتی و ۴ مصدوم در حادثه اسکله پتروشیمی رازی


به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، یوسف ممتاز جمعه درخصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۰:۲۳ دقیقه صبح امروز بر اثر سقوط یک دستگاه جرثقیل پتروشیمی رازی که در اسکله شماره ۶ در حال انجام تعمیرات بود رخ داده است.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی کارشناسان فنی قرار دارد ادامه داد: در این حادثه ۲ نفر فوت و چهار نفر از نیروهای تعمیرات این شرکت مصدوم شدند که ۲ نفر از مصدومان حادثه بصورت سرپایی درمان و ۲ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند که حال عمومی افراد مطلوب است.

گفتنی است این حادثه خللی در فرایند تولید پتروشیمی رازی ایجاد نکرده است و روند تولید و فعالیت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حادثه در پتروشیمی رازی قربانی گرفت
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم در حادثه اسکله پتروشیمی رازی
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • در ستایش سیتی: تیم هندبالی که با پا بازی می‌کند
  • در ستایش سیتی: تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری