Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:36:09 GMT

۵۷ درصد حجم سدهای کردستان پُر است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۰۰۶۶

۵۷ درصد حجم سدهای کردستان پُر است

آرش آریانژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع سدهای استان با اعمال سدهای مشترک یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند که سال گذشته این مدت یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون مترمکعب بود.

وی به مشکل کمبود آب در سال گذشته در بانه به ویژه در فصل پاییز اشاره و اضافه کرد: اکنون این مشکل رفع شده و به اندازه کافی آب در پشت سدهای عباس آباد و بانه ذخیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یادآور شد: حجم نرمال سد عباس آباد بانه ۱۴ میلیون متر مکعب و حجم مخزن آن در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب است، در حالی که این عدد در سال گذشته ۳.۷۹ میلیون متر مکعب بوده است.

آریانژاد ادامه داد: حجم نرمال سد بانه یا (سبدلو) هم ۴.۱۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۳.۹۴ میلیون متر مکعب آب دارد و این عدد در سال گذشته ۲ میلیون متر مکعب بود.

وی اظهار داشت: در مجموع حجم آب مخزن سدهای استان در شرایط مطلوبی قرار دارد اما نیاز است مردم در راستای صیانت از منابع آب استان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی با بهره مندی از سیستم های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت، این شرکت را در حفاظت و مدیریت هر چه بهتر این عنصر حیاتی کمک کنند.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان شرکت آب منطقه ای کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شرکت آب منطقه ای کردستان سنندج کردستان شرکت آب منطقه ای کردستان سنندج میلیون متر مکعب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: طی جبهه بارندگی اخیر، بیش از ۲۷ میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، سیاوش بدری اظهار کرد: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی ۱۹۲ میلیمتر است.

وی افزود: تا کنون ۲۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه لار با ۶۹ میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانده است.

بدری ادامه داد: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲۹۳۶ میلیون متر مکعب در استان فارس بهره‌برداری می‌شود که تا صبح امروز، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری ۱۳۸۲ میلیون متر مکعب یعنی ۴۷ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، ۳۷ درصد معادل ۹۱۱ میلیون متر مکعب قابل استفاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای در پایان تصریح کرد: هر چند سامانه‌های بارشی اخیر در سال جدید کمک شایان توجهی به منابع آب استان فارس کرد، اما کماکان برای تأمین آب در کلیه بخش‌ها از جمله شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و کشاورزی نیاز به سر لوحه قرار گرفتن آموزه دینی قناعت توسط مردم خوب و نجیب استان است.

کد خبر 745598

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است