Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز مقدمات عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ شهرستان گناوه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی در قالب طرح جامع طرح‌های توسعه‌ای، زیرساختی و راهبردی در بنادر کوچک و بزرگ استان بوشهر عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندر گناوه، محمد شکیبی‌نسب در آیین مقدمات آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ در شهرستان گناوه با بیان اینکه این بندر نقش مهمی در اقتصاد استان بوشهر و منطقه دارد اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری در  استان یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدوین طرح‌های بندری در بنادر 13 گانه استان بوشهر تصریح کرد: بنادر استان بوشهر در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است که در این راستا طرح‌هایی در بنادر مختلف تدوین و عملیاتی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح جامع بنادر تدوین و برخی از آنها مصوب شده است گفت: در قالب طرح جامع برنامه و طرح‌های توسعه‌ای و راهبردی در بنادر کوچک و بزرگ استان بوشهر عملیاتی می‌شود که تحقق این مهم نویدبخش رونق اقتصادی استان است.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه به‌‌زودی عملیات لایروبی در اسکله بندر ریگ در شهرستان گناوه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: اکنون مقدمات اجرا لایروبی دسترسی به کانال بندر ریگ فراهم شده و شناور لایروب ذوالفقار با هدف انجام این عملیات اعزام شده است.

وی با بیان اینکه بندر ریگ یکی از بنادر کوچک و با اهمیت استان بوشهر است تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های این بندر مورد توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و در همین راستا طرح جامع آن به تصویب رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرا طرح توسعه در بندر ریگ خبر داد و بیان کرد: در قالب طرح جامع برنامه‌های مورد نیاز برای توسعه بندر ریگ پیش‌بینی شده که این طرح‌ها در 3 بازه زمانی 5 ساله اجرا می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ با هدف فراهم شدن شرایط برای تردد موتور لنج‌های 160 تنی چوبی و فایبرگلاس با ظرفیت 200 تن در شرایط مد است.

وی افزایش عمق کانال دسترسی به بندر ریگ را مورد اشاره قرار داد و افزود: در اجرا عملیات لایروبی بندر ریگ عمق این کانال تا عمق 3 متر افزایش می‌یابد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: عمده هدف این پروژه‌ها فراهم کردن شرایط برای تجارت منطقه‌ای برای بندرنشینان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر

در همین راستا عملیات اجرایی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در شهرستان دیلم آغاز شد.

استاندار بوشهر در  آغاز این عملیات توسعه زیرساخت‌های بنادر را یکی از اولویت‌ها استان دانست و اظهار داشت: شهرستان‌های گناوه و دیلم در تجارت دریایی و اقتصاد دریا پایه از جایگاه مهمی در استان بوشهر برخوردار است که توسعه زیرساخت‌های بندری یکی از برنامه‌ها در این بنادر است.

رونق صادرات در دومین بندر کانتینری ایران/ 50 میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد + فیلمبازدید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از منطقه ویژه و بنادر بوشهر به روایت تصویرمبادلات تجاری بین ‌ایران و قطر از طریق بنادر بوشهر توسعه می‌یابد

احمد محمدی‌زاده ویژگی‌های منطقه ویژه شمال استان را برشمرد و بیان کرد: طرح‌های زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی در  شمال استان بوشهر که سال‌ها مغفول مانده یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است که با سفر رئیس جمهور به استان، مجدداً احیا شد و امروز شاهد آغاز عملیات زیر ساخت‌ها در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه بندر دیلم در حاشیه مناطق بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی قرار دارد تصریح کرد: اجرا طرح‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی یکی از اولویت‌ها در منطقه ویژه شمال استان بوشهر است که در این حوزه مواد مورد نیاز خام این صنایع فراهم است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری بوشهر منطقه آزاد کیش شرکت کشتیرانی استانداری بوشهر منطقه آزاد کیش شرکت کشتیرانی بنادر و دریانوردی توسعه زیرساخت شمال استان بوشهر عملیات لایروبی کانال دسترسی منطقه ویژه شکیبی نسب برنامه ها طرح جامع بندر ریگ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات به مسافران در عرصه گردشگری دریایی در سواحل استان گفت: در این راستا مجوز فعالیت ۱۵۹ موتور لنج سنتی و قایق تفریحی صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز در بازدید از پایانه مسافربری دریایی شهید حقگو بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های گردشگری دریایی در سواحل استان اظهار داشت: در این راستا بر اساس بررسی‌های انجام شده اسکله‌های تفریحی در سواحل تقویت شده است.

وی تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در ارائه خدمات امداد دریایی در خلیج‌فارس سامانه تلفنی 1550 به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شرایط اضطرار دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز فعالیت 159 موتور لنج سنتی و قایق تفریحی برای گردشگری دریایی در سواحل استان افزود: برای ایام نوروز تاکنون مجوز فعالیت 12 موتور لنج سنتی و 137 قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به فعالیت 40 قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: این قایق‌های تفریحی علاوه بر داشتن تأییدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای آرم شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات، جعبه کمک‌های اولیه است و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان بنادر استان بوشهر قرار دارند.

وی باتأکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو تصریح کرد: گردشگران در دریافت خدمات دریایی از قایق‌های بدون مجوز و مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه قایق‌های غیرمجاز فاقد پوشش بیمه‌ای هستند تأکید کرد: استفاده از این قایق‌ها عواقب ناگواری در پی دارد و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

وی استفاده از جلیقه نجات هنگام استفاده از قایق و لنج‌های گردشگری دریایی را الزامی دانست و تصریح کرد: گردشگران در هنگام استفاده از شناورها در گردشگری دریایی باید از جلیقه نجات استفاده کنند و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت ، مخاطرات آن را متذکر شوند.

شکیبی‌نسب اضافه کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولین بدون شک سفری خاطره‌انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند
  • بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی در خوزستان
  • فعالیت ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر