Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی دهشیری گفت: نباید اجازه داد تا جرمی در جامعه شکل بگیرد و سپس به رسیدگی قضایی به آن جرم پرداخت، بلکه باید تلاش کرد تا جامعه‌ای عاری از جرم و بزه ایجاد کرد.

او تلاش بیشتر برای اعتلای عملکرد دادگستری خاتم را خواستار شد و گفت: باید همه ظرفیت‌های مردمی، بسیج، وکلا، حقوقدانان و نهاد‌های امنیتی، نظامی و انتظامی را به کار گرفت تا کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او نرم خویی، خوش رفتاری و خوش برخوردی با مردم اولین و مهمترین امری است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

رئیس کل دادگستری استان، رضایتمندی مردم و اجرای عدالت را ماحصل اصلی سند تحول و تعالی قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: کسب رضایتمندی مردم و اجرای عدالت، مهمترین رویکرد حاکمیت اسلامی و امت سعادتمند است.

این موضوع را  دهشیری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان خاتم مطرح کرد.

او می گوید: اجرای عدالت، مستلزم تلاش همه ارکان حاکمیت است و زمانی عدالت در جامعه جاری و ساری می‌شود که قوه مقننه عادلانه قانونگذاری کند، قوه مجریه عادلانه قوانین را اجرا کند و قوه قضائیه قانون را تضمین و با هر گونه قانون‌شکنی برخورد نماید.

دهشیری گفت: هرگز امتی مقدس و با خیر و برکت نمی‌شود مگر اینکه ضعیف بتواند حق خویش را بدون ترس از قوی بستاند.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های علی اکبر واعظ دهنوی، تقدیر و سید یحیی حسینی به عنوان رئیس جدید دادگستری معارفه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه اجرای عدالت مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید رسالت خود در قبال مردم به درستی انجام داده و پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: دلیجان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و نیاز است با تعامل و هم‌افزایی مردم گام‌های موثرتری در راستای توسعه و بهره گیری از این پتانسیل‌ها برداشت.

فرماندار دلیجان با اشاره به ضرورت آمادگی شبانه روزی سازمان‌های مختلف و حراست از دستگاه‌های اداری و پرسنل آن گفت: چنانچه مقرر است معروف در جامعه ترویج و منکر به صفر برسد، نیازمند تلاش دستگاه‌های اجرایی است و چنانچه در این راستا با مطالعه رفتار کنیم، بسیاری از مشکلات به حداقل خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به جامعه ۱۴ هزار نفری کارگران و وجود حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرک اصناف در شهرستان دلیجان، ادامه داد: شهرک اصناف بخشی از شهرستان دلیجان است و وجود مشکلات شهرک، زیبنده این شهر نیست و انتظار است مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای رفع آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: حدود ۱۵ سال موضوع انتقال مشاغل مزاحم دستور کار قرار گرفت و اکنون ساماندهی آن بر عهده شهرک اصناف و برخی دستگاه‌های دیگر است که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

پارسال ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران دلیجان ارائه شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیجان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه سوم شهرستان از نظر استقرار صنایع در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران شهرستان داده شد که از این تعداد ۶۱ مورد منجر به صدور دادخواست شده و مابقی به شکل صلح و سازش رفع شده است.

حسن معصومی با اشاره به حدود ۱۵۰ مورد افراد مشمول مقرری بیکاری، ادامه داد: در حوزه شناسایی اتباع بیگانه ۱۵ مورد گشت شناسایی مشترک با حضور دستگاه‌های مسئول و نمایندگان آنها انجام شد.

کد خبر 6081141

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان