Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای شرکت کننده در بازی های اسلامی با چالش های زیادی رو به رو شده اند

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی در خصوص ثبت‌نام رشته‌ها و اسکان ورزشکاران در قونیه توضیحاتی داد.

به گزارش طرفداری، اصغر رحیمی در خصوص ثبت‌نام کاروان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی به فارس گفت:

کاروان ما حدود ۵۰۰ نفر است که ثبت‌نام تا سه‌شنبه به طول انجامید‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین موضوعی که در بازی‌های قونیه مطرح می‌شود مربوط به اسکان است. ستاد برگزاری یک دانشگاه را برای بازی‌ها اختصاص داده که برای تحصیل مناسب است اما برای اسکان ورزشکاران و برگزاری بازی‌ها خیر.

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی، با اشاره به اینکه معمولا ثبت‌نام نهایی چنین رویدادهایی یک هفته تا ۱۰ روز قبل از اعزام نهایی می‌شود، یادآور شد:

برای گرفتن اسامی نهایی فشار روانی زیادی به کشورها وارد شد البته نه همه کشورها چرا که ۱۰ تا ۱۵ کشور هستند که کاروانی بزرگتر از ۲۰۰ ورزشکار دارند. فدراسیون‌ها با ما همکاری کردند تا ثبت‌نام انجام شود. جدا از معایبی که گفته شد میزبانی ترکیه از نظر غذا، مسافت و آب و هوا به ایران نزدیک است.

او در پاسخ به این سوال که برای همراهی مربیان با تیم‌های ملی آیا محدودیتی وجود دارد یا خیر، افزود:

ستاد برگزاری از ابتدا فرمول درستی تعریف نکرده بود. ۲۵ درصد ورزشکاران به ما سهمیه دادند که توانستیم ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را افزایش دهیم. ما هم اولویت‌بندی کردیم مثلا کشتی برای ما با ۲۰ ورزشکار از نظر مدال‌آوری اهمیت زیادی دارد. برخی رشته‌ها مانند دوومیدانی، کاراته و تکواندو کار بسیار سختی دارند. ما کف کادر فنی را داریم اما فدراسیون‌ها مجبورند مدیریت کنند. مثلا برای ۸ ورزشکار تکواندو ۲ مربی داریم اما برای کشتی ۴ مربی آزاد و ۴ مربی فرنگی اعزام خواهیم کرد.

رحیمی در خصوص اینکه کشتی هنوز انتخابی خود را انجام نداده ثبت‌نام این رشته چطور انجام شد، گفت:

کشتی و هندبال استثنا بودند. کشتی روز یکشنبه انتخابی دارد و اسامی مشخص می‌شود. در کشتی فرنگی تکلیف تا حدودی معلوم بود و بعد از انتخابی اسامی نهایی اعلام می‌شود اما در مورد هندبال ما ثبت‌نام را انجام دادیم اما اسامی نهایی باید توسط کادر اعلام شود. ترس من از این است که ستاد برگزاری بگوید ثبت‌نام دیر شده یا امکان جابه‌جایی نیست.

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی در خصوص انتخاب پرچمدار و اینکه آیا مثل المپیک ۲ پرچمدار انتخاب می‌شود، یادآور شد:

درباره انتخاب پرچمدار مهلتی تعیین نشده و درباره تعداد نیز بحثی نبوده است. باید ببینیم رشته‌ها به چه صورت در افتتاحیه هستند تا براساس آن تصمیم بگیریم.

او همچنین درباره نحوه پرواز کاروان به قونیه هم گفت:

پرواز ما به آنکارا خواهد بود و از آنجا ۲ ساعت و نیم با اتوبوس طی خواهد شد. باتوجه به اینکه بازی‌ها مرداد برگزار می‌شود و استانبول آن موقع سال شلوغ است مسیر آنکارا را انتخاب کردیم.

اخبار داغ 

افشاگری هال سیتی از رقم خرید صیادمنش/سهم استقلال دو برابر شد فهرست پردرآمدترین سرمربی‌های جام‌ جهانی قطر / اسکوچیچ در رده بیست و سوم بازداشت فوتبالیست ملی‌پوش لیگ برتری به اتهام تجاوز جنسی سفر زین الدین زیدان به استانبول با هدف کاشت مو

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کاروان کشورمان در بازی های کشورهای اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴

فرودگاه شارل دو گل پاریس در آستانه بازی‌های المپیک سیستم امنیتی برای بررسی چمدان‌ها و تجهیزات ورزشی ورزشکاران را بازسازی و مدرن کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر"، فرودگاه شارل دوگل پاریس سیستم امنیتی خود را در آستانه بازی های المپیک بازسازی کرده است. در سایه این تدابیر امنیتی اکنون اسکنرها می توانند چمدان مسافران را به دقت بررسی کنند که نیازی به برداشتن وسایل نباشد.

به این ترتیب فرودگاه شارل دوگل پاریس از سیستم جدید امنیتی خود در آستانه المپیک رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده اسکنرها تعمیرات اساسی شده اند و می توانند چمدان ها و کیف ها را به طور کامل بررسی کنند که مسافران دیگر مجبور نباشند وسایلی مانند وسایل الکترونیکی، اسپری ها یا مایعات را از چمدان خود خارج کنند. ادوارد آرکرایت، رئیس اپراتور فرودگاه‌های گروه Aéroports de Paris گفت: در صورت شک، چمدان‌ها پردازش نمی‌شوند.

طبق اطلاعات این فرودگاه فرودگاه شارل دوگل پاریس انتظار بیش از 114000 چمدان از هیئت ها و نمایندگان رسانه ها برای بازی های المپیک 2024 را دارد. این فرودگاه همچنین حدود 47000 قطعه تجهیزات ورزشی دریافت خواهد کرد.

این فرودگاه همچنین کارخانه به اصطلاح چمدان را راه اندازی کرد، اتاقی به مساحت 10000 متر مربع که در آن تجهیزات ورزشکاران پردازش می شود. سباستین مالاسن مدیر این پروژه گفت: «بزرگترین چالش چمدان های بزرگ است. ورزشکاران با تمام وسایل ورزشی خود سفر می کنند. بخش زیادی از این چمدان ها بزرگ است.

اخیرا یک نشریه آلمانی هم در مطلبی نوشت که تدابیر شدید و بسیار سخت گیرانه امنیتی دولت فرانسه در آستانه برگزاری مسابقات المپیک تابستانی 2024 ، شهر پاریس را به منطقه ممنوعه ای تبدیل کرده که موجب آزار ساکنان آن می شود.

تعداد افسران مجری قانون هشت برابر بیشتر از ورزشکاران در این بازی ها است. پاریس در حال تبدیل شدن به یک منطقه با امنیت بالا برای المپیک است که این مسئله موجبات آزار ساکنان آن را فراهم کرده است.

در روز 24 مارس، دو روز پس از حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو که بیش از 140 کشته بر جای گذاشت، فرانسه بالاترین سطح از سه سطح هشدار تروریستی را اعلام کرد و می توان پیش بینی کرد که این وضعیت هشدار تا زمان برگزاری و همچنین در طول بازی های المپیک تابستانی که از 26 ژوئیه در پایتخت فرانسه آغاز می شود حفظ خواهد شد.

بازی های المپیک همانطور که در مونیخ در سال 1972 و آتلانتا در سال 1996 نشان داده شد با حضور هزاران ورزشکار، جمعیت عظیم و تماشاگران در سراسر جهان به یک هدف ایده آل برای تروریست ها تبدیل شده است.

در طول المپیک، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده حدود 45000 پلیس و ژاندارم، 18000 سرباز و 20000 نیروی امنیتی خصوصی، با تقریباً هشت افسر مجری قانون برای هر یک از 12000 ورزشکار وجود خواهند داشت.

به این ترتیب فرانسه در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

رئیس پلیس پاریس اخیرا اعلام کرده است: برای ورود به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، افراد باید گواهی دیجیتال ارائه دهند که با پرداخت هزینه صادر می‌شود. این به عنوان مبنایی برای تحقیقات اداری احتمالی خواهد بود. این رویداد در حداکثر سطح با یک سیستم امنیتی بزرگ تحت نظارت بسیار دقیق خواهد بود: هشت روز قبل از مراسم افتتاحیه، کنترل بسیار شدیدی بر روی محیط قلمرو برقرار خواهد شد و بازدیدکنندگان در هنگام ورود به طور کامل مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک 2024 پاریس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس