Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور «احمد منتظری»  ادامه داد: آب شرب شهر حمیدیه روزانه چندین نوبت توسط مرکز بهداشت حمیدیه نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و از سویی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز نیز به‌صورت مستقل نمونه‌های آب شبکه توزیع ارسالی از آبفا حمیدیه را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد و تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوک که منجر به ایجاد اسهال و استفراغ شود گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها منابع معتبر برای اعلام آلودگی آب، مراکز بهداشت شهرستان و استان هستند و تاکنون هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر آلودگی آب شرب شهرستان حمیدیه صادر نکرده‌اند، لذا از همه رسانه‌ها تقاضا می‌شود از انتشار اخباری ازاین‌دست که فاقد وجاهت علمی و آزمایشگاهی هستند خودداری و صحت موضوع را از مراکز بهداشتی و آزمایشگاهی استعلام کنند.

این مقام مسئول  همچنین از بررسی میدانی سامانه‌های تأمین آب روستاهای اطراف حمیدیه و اطمینان از سلامت و بهداشت آن‌ها توسط گروه اعزامی آبفای کشور خبر داد.

همچنین در پاسخ به شایعات مطرح‌شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شیوع بیماری‌های اسهالی در شهرستان حمیدیه، شبکه بهداشت و درمان این شهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که تاکنون هیچ‌گونه بیماری التور (وبا) در این شهرستان گزارش نشده است.

 در پی انتشار این اخبار، بلافاصله گروهی متشکل از مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب و مدیرکل بازرسی شرکت مهندسی آبفای کشور با سفر به خوزستان و شهر حمیدیه جلسه اضطراری را با حضور فرماندار و رئیس مرکز بهداشت این شهر به‌منظور بررسی دقیق موضوع تشکیل دادند.

در پایان بررسی‌ها و مطالعه گزارش‌های مربوط به موضوع، « امین دزفولی» مدیر شبکه بهداشت و درمان حمیدیه با رد شایعه‌ها درباره شیوع بیماری‌های اسهالی گفت: شبکه بهداشت و درمان حمیدیه بنا به رسالت و وظایف خود وضعیت آب شرب شهروندان حمیدیه را با حساسیت ویژه رصد می‌کند و از همشهریان گرامی استدعا دارد همانند گذشته نسبت به رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

در روزهای گذشته شایعه‌هایی مبنی بر مشاهده مواردی از بیماران اسهالی در حمیدیه به دلیل کیفیت پایین آب این شهر در فضای مجازی منتشر شده بود که نگرانی مردم این شهر را در پی داشته است.

شهرستان حمیدیه در استان خوزستان و در ۲۵ کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد.

برچسب‌ها خوزستان اهواز سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز سرانه مصرف آب خوزستان اهواز سرانه مصرف آب شبکه بهداشت و درمان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در حاشیه این مراسم از ایجاد و گسترش شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این ساختار ۱۸ هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به طور جدی پیگیری می شود.

وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم نظیر و الگوی بسیاری از کشورهای همسایه دانست و تاکید کرد: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداداین مراکز به چهار هزار و ۴۰۰ واحد می رسد.

 عین اللهی با بیان این که مردم همه روستاهای کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای یک هزار و ۴۱۰ متر مربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در این روستا ساخته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید از سوی اهالی روستای میقان به انقلاب اسلامی ملت ایران ، خود و همکارانش را مرهون خون شهدا دانست و گفت: عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از ۷ سال پیش آغاز شده بود) اما ۷۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آن که امروز افتتاح شد و از این پس خدمات مورد نیاز سلامت ۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خود را تأمین می کند؛ ضمن آن که نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند.

وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود. 

 عین اللهی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته افزود: در جریان برگزاری این پویش ، دو بیماری فشارخون بالا و دیابت بررسی شدند و امسال نیز دو پویش سلامت کودکان و غربالگری سرطان در کشور به اجرا در می آید.

وزیر بهداشت از تحرک بیشتر مردم، آب ، هوا و غذای سالم به عنوان مزایای مناطق روستایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه های گوناگون نظام سلامت، بسیاری از بیماریهای عفونی به ویژه در مناطق روستایی، کنترل و یا ریشه کن شده اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت
  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز