Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریان غرب‌گرای داخلی که عملکرد فاجعه‌بارش طی هشت سال گذشته هزینه‌های سنگینی را بر مردم ایران تحمیل کرد امروز نیز برای تحمیل هزنیه بر مردم ایران حرص عجیبی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، نگاهی به عملکرد ده ماهه دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که هرچند دولت میز مذاکره را ترک نکرده است، اما هیچ‌گاه اقتصاد کشور و مسائل معیشتی مردم را هم به مذاکره گره نزده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت رویکرد دولت جدید با دولت گذشته در اداره کشور به قدری آشکار است که کمتر کسی است که بتواند این دولت را با گذشته مقایسه کند. نه تنها سیاست خارجی تنها میدان مانور دولت نیست، بلکه در عرصه دیپلماسی هم مذاکرات با کشورهای غربی پیرامون مسئله برجام هیچ‌گاه اولویت سیاست خارجی دولت نبوده به طوری که ارتباطات گسترده با همسایگان که در رفت و آمدهای متعدد سران کشورهای مختلف به ایران خود را نشان داده، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت جدید در عرصه بین‌الملل است.

تقویت روابط با همسایگان؛ رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی

علیرضا کریمی کارشناس مسائل سیاسی در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از اقدامات خوب و قابل تقدیر دولت سیزدهم در عرصه خارجی، توجه جدی به ظرفیت‌های کشورهای همسایه در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: طی چند ماه گذشته شاهد حضور پررنگ سران کشورهای همسایه در تهران بوده‌ایم که این موضوع، اتفاقی مثبت قلمداد می‌شود که مطمئنا نتایج مطلوبی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

تحلیلگر سیاسی تأکید کرد: ارتباط با کشورهای همسایه، از نظر اقتصادی عواید بسیاری را برای کشورمان دارد به‌طوری‌که طی همین چند ماه، آمارهای مختلف افزایش چشمگیر صادرات ایران به کشورهای همسایه را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشورمان با صادرات قریب به ۵۰ میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۰، رکورد صادرات غیرنفتی را شکسته است که این رخدادی بسیار مهم و قابل توجه است.

دست بالای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات

همین امر موجب شده تا دولت در جریان مذاکرات رفع تحریم با گروه 1+4 نیز دست بالا را داشته باشد و کار به جایی برسد که خود غربی‌ها برای مذاکرات بسوی ایران دست دراز کنند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در این رابطه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: امروز دولت اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات گره نزده است به همین جهت تیم فعلی با عقبه قوی و دست پر وارد مذاکرات شده است. با گره نخوردن نتیجه مذاکرات و معیشت مردم، دست دشمن از این مساله کوتاه شده و دیگر نمی‌تواند با اهرم‌های اقتصادی کشور را تحت فشار قرار بدهد.

وی عنوان کرد: تیم مذاکره کننده به خوبی درک کرده که طرف مقابل هم نقطه ضعف‌هایی دارد و باید با دست برتر و از موضع بالا وارد مذاکرات شد.

قنادباشی اظهار داشت: برخلاف گذشته که به ظرفیت‌های داخلی توجهی نمی‌شد، در رویکرد جدید مذاکرات تلاش شده است تا قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایران به کمک دیپلماسی بیاید تا دیپلماسی بدون پشتوانه در صحنه مذاکرات حضور پیدا نکند.

خوی مستکبرانه آمریکا عامل توقف مذاکرات دوحه

غربی‌ها که با توقف مذاکرات وین، ابتدا تلاش کردند با صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر روی ایران فشار وارد کنند تا به خیال خودشان بتوانند ایران را از موضع ضعف پای میز مذاکره بکشانند، اما وقتی بی‌اعتنایی ایران به مسئله و به عبارت دیگر حتی مقابله به مثل ایران را دیدند، رویکردشان را عوض کردند و با سفر جوزپ بورل نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی به ایران نشان دادند که آن‌ها هستند که در برهه کنونی نیاز به مذاکره با ایران دارند.

اما در مذاکرات دو روزه در دوحه باز هم آمریکایی‌ها زیاده‌خواهی‌های خود را تکرار و تلاش کردند خواسته‌های نامشروع خود را بر مردم ایران تحمیل کنند که بار دیگر با قاطعیت تیم مذاکره‌کننده ایرانی در حمایت از حقوق ملت ایران مواجه شدند.

در همین رابطه سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: حضور رئیس هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اروپا در تهران و وساطت او برای بازگشت ایران به مذاکرات، بیانگر این است که آمریکایی‌ها خود را نیازمند مذاکرات می‌دانند. با این وجود، توقف مذاکرات دوحه بعد از دو روز نشان داد که آمریکا همچنان بر رویکرد گذشته خود اصرار دارد.

وی افزود: خلق‌وخوی یکجانبه‌گرایی، خودبزرگ‌بینی و مستکبرانه‌ای که آمریکایی‌ها سالیان سال دچار آن هستند، موجب شده تا آن‌ها اجازه ندهند طرفین توافق با آمریکا از مزایای آن توافق بهره‌مند شوند.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: چند روز قبل رویترز از قول یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد واشنگتن به صراحت گفته که نمی‌تواند به ایران تضمین حقوقی بدهد که دولت آینده آمریکا به توافق پایبند باشد.

صدرالحسینی اضافه کرد: این نوع اظهارات مقام آمریکا علاوه بر اینکه از دلیل اصلی توقف مذاکرات پرده برمی‌دارد، مؤید هوشمندی تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای احقاق حقوق تمام و کمال ملت ایران در این عرصه است.

تقسیم‌کار غربگرایان داخلی با آمریکایی‌ها برای هجمه به تیم مذاکره‌کننده ایران

اما اصرار تیم مذاکره‌کننده کشورمان بر دفاع از حقوق مردم ایران فقط موجب ناراحتی آمریکایی‌ها نشد چرا که این موضوع عصبانیت برخی‌ها در داخل کشور را نیز به دنبال داشت و آن‌ها را وادار کرد تا در تقسیم کاری نانوشته با آمریکایی‌ها اقدام به حمله به تیم مذاکره‌کننده ایرانی کنند.

در همین ارتباط حسن رضایی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ایستادگی تیم مذاکره‌کننده کشورمان مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و پافشاری بر اصول و حقوق ملت ایران، منطبق بر سیاست‌های کلان نظام و مطالبات عموم مردم است.

وی افزود: مع‌الاسف کسانی که طی هشت سال گذشته کارنامه‌ای فاجعه‌بار در مذاکرات از خود بر جای گذاشتند و هزینه‌هایی هنگفت بر مردم تحمیل کردند، امروز نیز به دنبال این هستند تا زیاده‌خواهی آمریکا را نادیده بگیرند و اینطور القا کنند که تیم مذاکره‌کننده ایران نابلد است.

تحلیلگر سیاسی تأکید کرد: در شرایطی که آمریکا در جریان مذاکرات به دنبال زیاده‌خواهی برای تحمیل خواسته‌های نامشروع خود بر مردم ایران است؛ برخی‌ها نیز در داخل ایران با بازی رسانه‌ای و عملیات روانی به دنبال فشار روی تیم مذاکره‌کننده و دولت هستند تا مسیر آمریکا برای نیل به زیاده‌خواهی‌هایش را هموار کنند.

جریان غرب‌گرای داخلی که عملکرد فاجعه‌بارش طی هشت سال گذشته هزینه‌های سنگینی را بر مردم ایران تحمیل کرد امروز نیز برای تحمیل هزنیه بر مردم ایران حرص عجیبی دارد و در همین راستا تلاش می‌کند با حملات ناجوانمردانه به تیم مذاکره‌کننده کشورمان، موضع آمریکایی‌ها در میز مذاکرات را قوی کند و با عملیات روانی و رسانه‌ای و فشار روی دولت، مسیر را برای آمریکا هموار کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم مذاکره کننده ایران تیم مذاکره کننده کشورهای همسایه کارشناس مسائل بر مردم ایران توقف مذاکرات سیاست خارجی زیاده خواهی آمریکایی ها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید

سرمربی پرطرفدار پرتغالی ملاقات بی‌نتیجه‌ای با سران وست هم داشت

طرفداری | روبن آموریم این روزها به پرطرفدارترین سرمربی فوتبال اروپا تبدیل شده و چندین تیم به خصوص در لیگ برتر مایل به استخدام این سرمربی خوش‌فکر اسپورتینگ هستند.

پس از توقف تماس‌های روبن آموریم و لیورپول، شب گذشته آموریم پس از سفر به لندن با وست هم وارد مذاکره شد. فابریتزیو رومانو گزارش داده پس از برگزاری دور اول مذاکرات، به‌نظر نمی‌رسد این سرمربی 38 ساله پرتغالی هدایت وست هم را برعهده گیرد چرا که نتایج این ملاقات در لندن، باب میل طرفین نبود. از طرفی مکالمه‌ای با لیورپول نیز از هفته گذشته برقرار نشده و آموریم هنوز در حال ارزیابی گزینه‌های پرشمار خود است.

چرا مذاکره لیورپول و آموریم متوقف شد؟

پدرو سپولودا، خبرنگار پرتغالی نیز ادعایی جالب در خصوص دلیل توقف مذاکرات میان لیورپول و روبن آموریم مطرح کرده است. او می‌گوید سرمربی اسپورتینگ برای عقد قرارداد سه ساله با لیورپول، دستمزد سالانه 10 میلیون پوندی همراه با پاداش درخواست کرد اما مبلغ پیشنهادی لیورپول، بسیار کمتر بوده است. یکی از دلایل توقف مذاکرات با وست هم نیز همین موضوع بوده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • رالف رانگنیک و تایید مذاکرات با بایرن مونیخ
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟