Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خورشیدی از تشکیل ستاد اربعین در استان قزوین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه‌ مراسم پیاده‌روی اربعین انجام و برای این منظور کمیته‌های ۱۳ گانه تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از تشکیل ستاد اربعین در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه‌ مراسم پیاده‌روی اربعین انجام و برای این منظور کمیته‌های ۱۳ گانه تشکیل شده تا به شکل تخصصی در راستای خدمات‌رسانی مناسب به زائران حسینی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کمیته‌های ۱۳گانه تشکیل شده شامل کمیته ثبت‌نام و اعزام، پشتیبانی و زیرساخت، تسهیلات مالی و کالایی، امنیتی انتظامی، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، فرهنگی و مراسمات، مشارکت‌های مردمی، اسکان و پذیرایی، هماهنگی فعالیت‌های مردمی، نظارت و ارزیابی، خدمات شهری و کمیته آموزش است.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر اینکه کمیته‌ها اجرای اقدامات تخصصی را در دستور کار خود دارند، دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، بهداشت و درمانی، خدماتی و زیرساختی هم عضو ستاد اربعین است و کمیسیون‌های تخصصی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال همچنین مجموعه‌های مردمی، هیئات مذهبی، مساجد، موسسات و مواکب حسینی در قالب کمیته هماهنگی فعالیت‌های مردمی سازماندهی می‌شوند.

تشکیل کمیته‌های ۱۳گانه در قالب ستاد اربعین استان

خورشیدی بیان کرد: شهرستان‌ها نیز به دو حوزه تقسیم شدند به طوریکه شهرستان‌های قزوین، تاکستان و آوج جزو شهرستان‌های درجه یک بوده که در مسیر تردد زائران قرار دارند و علاوه بر نقش تسهیل‌گری در اعزام زائران، نقش خدمت رسانی بین جاده‌ای را هم برعهده دارند.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های آبیک و بوئین زهرا و البرز هم ستاد اربعین تشکیل شده و مباحث فرهنگی و تسهیلات در امر اعزام زائران حسینی را انجام می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون کمیته پشتیبانی و زیرساخت در استان ایلام مستقر شده است زیرا قزوین در تقسیمات کشوری معین استان ایلام و مرز مهران می‌باشد.

وی بیان کرد: سازمان عتبات عالیات استان قزوین در قالب کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و پذیرایی هم شروع به ثبت‌نام و صدور مجوز به مجموعه‌های مردمی کرده که آمادگی ایجاد موکب در ایران و عراق و در شهرهای کربلا، نجف، طریق الحسین و شهر مصیب را دارند.


برگزاری برنامه جاماندگان اربعین در قزوین

خورشیدی عنوان کرد: برگزاری برنامه جاماندگان اربعین، اجتماع بزرگ اربعینی‌ها، انجام مراسم‌هایی در کشور عراق، برگزاری دسته عزاداری قزوینی‌ها در شهر کربلا بخشی از اقدامات فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حضور نزدیک به ۲۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده‌روی اربعین سال ۹۸ گفت: امسال آمادگی اعزام چندین هزار برابر زائر نسبت به سال ۹۸ داریم و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار زائر حسینی از استان قزوین در مراسم اربعین امسال شرکت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین از ثبت‌نام بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ زائر تا پایان روز یکشنبه هفته جاری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: متقاضیان شرکت در مراسم اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: زائران حسینی در پیش‌ ثبت‌نام خود به این موارد دقت داشته باشند که باید دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و گذرنامه آنان بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همچنین زائرانی که قصد حضور گروهی در مراسم اربعین دارند باید در سامانه به صورت گروهی ثبت‌نام کنند.

خورشیدی در پایان گفت: علاقه‌مندان به تاسیس موکب در ایران و عراق و همچنین مواکبی که پروانه آن‌ها منقضی شده برای دریافت مجوز یا تمدید پروانه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مراسم پیاده روی اربعین ستاد اربعین استان قزوین شهرستان ها تشکیل شده کمیته ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی

سرهنگ پاسدار کاظم رجبی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: معاونت بهداشت و درمان در ۲ ماموریت از جمله پشتیبانی درمانی از نیرو‌های جهادگر و یگان‌های رزمی و همچنین ارائه خدمات درمانی در کنار دولت و دانشگاه علوم پزشکی به مردم، فعالیت‌های خود را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکید سپاه پاسداران ارائه خدمات بهداشتی مناسب به قشر ضعیف است، افزود: ما به دنبال سود و پول بیشتر در حوزه بهداشت و درمان نیستیم، بلکه هدف ما پوشش درمانی قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه است.

سرهنگ رجبی به خدمات این درمانگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خدماتی مثل اورژانس، داروخانه، ویزیت عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و اکو قلب به طور شبانه روزی به شهروندان ارایه می‌شود و ۷۰درصد عموم مردم، ۳۰ درصد خانواده‌های نیروی مسلح و ۱۵ درصد جامعه بسیج استان از تخفیفات این خدمات بهره‌مند هستند.

به گفته این مسئول، ۸۰ پزشک و ۲۸ دندان پزشک با سابقه در این ۲ درمانگاه با نگاه جهادی و روحیه بسیجی با ویزیت ۶۵۰ هزار ریال در خدمت مردم استان قزوین هستند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: ۴۵۸ هزار شهروند در سال گذشته از درمانگاه‌های پاکروان و همچنین امام خمینی (ره) خدمات درمانی دریافت کردند.

وی عنوان کرد: معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران در زمان شیوع بیماری کرونا با راه اندازی غربالگری کرونا در ۲ شیفت صبح و عصر، مرکز سرپایی درمان دارویی رمدسیور و داروخانه‌ها بار زیادی از دوش جامعه پزشکی استان برداشت و همچنین با ارسال تیم پزشکی به طارم سفلی و نقاط دوردست استان به غربالگری بیماری‌های غیرواگیر همانند فشارخون و دیابت اقدام کرد.

رجبی به برنامه‌های معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران استان قزوین به مناسبت هفته سلامت اشاره کرد و یادآور شد: هفته سلامت با شعار اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از یکم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد که برنامه‌هایی از جمله انجام غربالگری بیماری‌های غیرواگیر خانواده‌ها، اجرای طرح مردم یاری در منطقه الولک و برگزاری پیاده روی خانوادگی در مسیر جاده سلامت استان را شامل می‌شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: ارایه بسته‌های آموزش از طریق جزوات آموزشی، ارسال پیامک به مناسبت هفته سلامت و همچنین شناسایی مناطق و خانواده‌های آسیب پذیر شهر و انجام آموزش‌های امدادی نیز از دیگر برنامه‌های معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران استان قزوین به مناسبت هفته سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی