Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:04:50 GMT

خدمت رسانی امامان محله به زلزله زدگان مناطق سنی نشین

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۱۶۹۴

خدمت رسانی امامان محله به زلزله زدگان مناطق سنی نشین

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف شهابی امام مسجد ملک بن عباس بندر لنگه یکی دیگر روحانیونی است که از همان لحظات ابتدایی پس از وقوع زلزله در روستاهای مرکز این زمین لرزه حضور پیدا کرد و با بچه های سپاه در امدادرسانی به مردم این منطقه همراه شد.

او خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم به مناطقی برویم که بیشترین آسیب را از زلزله دیده اند بنابراین به چند روستا رفتیم از جمله روستای سایه خوش از توابع بندر خمیر که به طور صد در صد تخریب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شهابی از حضور پر رنگ روحانیت در مناطق زلزله عنوان کرد: با وقوع زلزله روحانیون از بخش های مختلف نظیر سازمان تبلیغات در بین مردم حضور پیدا کردند و شروع به کمک در امر امدادرسانی و آواربرداری کردند.

او در خصوص نقش روحانیت در این مقطع بیان داشت: از آن جایی که زلزله سبب شده بود تا آرامش مردم به هم بخورد تلاش کردیم تا به حفظ روحیه آنها کمک کنیم. آنها را دلداری دهیم و در حال حاضر هم مشغول خارج کردن وسایل زندگی آنها از زیر آوار هستیم.

او ادامه می دهد: با حضور در مناطق زلزله و بین مردم بازخوردهای بسیار خوبی از مردم دریافت کردیم و وقتی مردم ما را در لباس روحانیت در حال خدمت رسانی می بینند خوشحال می شوند و قدردان این حضور هستند. این در حالی است که بیشتر مردم این منطقه اهل سنت هستند. این نشان می دهد که روحانیت با حضور خود بیشترین تأثیر را می تواند داشته باشد.

این امام محله با کمک دیگر نیروهای حاضر در مناطق زلزله زده نسبت به توزیع مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز بین مردم اقدام می کند. با توجه به اینکه خودش هم عرب زبان است توانسته ارتباط صمیمانه ای با مردم برقرار کند.

به گفته او کمک رسانی به شکل مناسبی در حال انجام است و کانکس های برای اسکان موقت مردم در حال استقرار در منطقه هستند.

کد خبر 5532063

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح امام محله زلزله هرمزگان زمین لرزه بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله آلودگی هوا خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی آمار کرونا مشهد اردبیل جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: موفقیت تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه امید و دلگرمی مردم شد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در آیین تجلیل از رزمندگان و خانواده های تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در پی اجرای مأموریت در مناطق مرزی استان کرمانشاه اظهار کرد: رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه، امروز بعد از گذشت حدود دو سال و نیم مجاهدت، ایثار، خدمت و تلاش شبانه روزی در حال مراجعت هستند. آنها از ماموریت خود سربلند بیرون آمدند و موجب افتخار جامعه رزمندگان و نیروهای مسلح استان مرکزی و مایه امید و دلگرمی همه مردم استان هستند.

وی ادامه داد: حضور رزمندگان تیپ ۷۱ از همه شهرهای استان در مناطق مرزی غرب کشور نشان از پویایی و نشاط در گوشه به گوشه سرزمین آفتاب دارد.

مخلص الائمه تأکید کرد: مجاهدت توأم با نظم و اشراف و روحیه عالی فرماندهان، تکاوران و بسیجیان تیپ ۷۱ در مناطق غرب کشور بسیار قابل تقدیر است بویژه اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت است‌.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مردم‌یاری تیپ ۷۱ روح‌الله در منطقه و تعامل جوانان و پیشکسوتان بسیجی و فرماندهان این تیپ با مردم و ریش‌سفیدان نیز شایان توجه بود و تیپ ۷۱ سپاه روح الله با حضور مقتدرانه خود در غرب کشور افتخاری دیگر برای مردم قهرمان استان مرکزی به یادگار گذاشت و افتخاری دیگر به کارنامه درخشان این استان افزود.

سپاه پاسداران تکیه گاه انقلاب اسلامی است

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: سال ۱۴۰۲ برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالی همراه با کار شبانه روزی، تلاش، ایثار، مجاهدت، خدمت و انجام رسالت های پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از امنیت کشور بود و پاسداران و بسیجیان، مقتدرانه در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: یکی از ماموریت های سپاه استان مرکزی طی دو سال گذشته حضور در مناطق غرب کشور در راستای تامین امنیت مرزهای استان کرمانشاه بود که خوشبختانه با موفقیت همراه بود و در کنار این ماموریت مهم اقدامات اساسی از قبیل فعالیت های محرومیت زدایی، مهندسی، فرهنگی، مردم یاری و مردم دوستی انجام شد که برکات بسیار فراوانی به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، سردار کریمی تأکید کرد: حضور مقتدرانه تیپ ۷۱ سپاه روح الله در مناطق مرزی برگرفته از ایمان، ولایتمداری، دانش و روحیه جهادی همراه با اخلاص، ایثار و شهادت طلبی آنهاست. امروز این مجموعه دارای فرماندهانی با تجربه و کارآمد است که حاضر به نقش آفرینی در میدان های مختلف هستند.

وی افزود: همه اقداماتی که در کشور انجام می شود در سایه امنیت است. قطعا پیشرفت و حرکت کشور به سمت آرمان ها در سایه امنیت حاصل خواهد شد، لذا امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است که تامین آن با وحدت و هم افزایی همه جانبه تامین می شود، قطعا هرگونه ناامنی و تعرض با پاسخی مقتدرانه و قاطعانه همراه خواهد بود.

درخشش تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا کریمی فرمانده تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله استان مرکزی نیز اظهار کرد: فلسفه سپاه پاسداران حضور و ماندن در میدان های سخت و ایستادگی شجاعانه در قلب مخاطرات و مهمترین ویژگی پاسداران و بسیجیان، ثبات قدم، اعتقاد به نصرت الهی و بصیرت است.

وی افزود: حضور این تیپ در مناطق مرزی استان کرمانشاه دارای برکات بسیار فراوانی بود که مهمترین آنها خدمت به مردم و تامین امنیت در مناطق مرزی بود که با توکل بر خدا و مجاهدت های فراوان علاوه بر رفع بسیاری از تهدیدات اقدامات بزرگ و اساسی در حوزه های خدمت رسانی انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم دوستی، مردم داری و مردم یاری مهمترین رکن فعالیت های تیپ ۷۱ در مناطق مرزی بود بیان کرد: این تیپ طی دو دهه اخیر در ماموریت های مختلف از جمله حضور در شمال غرب کشور، دفاع از حرم اهل بیت(ع)، حضور در استان های مختلف و رفع بحران های طبیعی از جمله سیل و زلزله و حضور در استان کرمانشاه خوش درخشیده و در این ماموریت ها علاوه بر اینکه تجارب ارزنده ای کسب کرده توانسته الگوهای خوبی در کشور به یادگار بگذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه روح الله، وی تأکید کرد: سرکشی های فرماندهان ارشد و مسئولین کشوری از پایگاه ها و فعالیت های تیپ ۷۱ در کرمانشاه و هم چنین گزارشات میدانی نشان از موفقیت ۱۰۰ درصدی تیپ در منطقه دارد و قطعا تا سالیان سال برکات فعالیت های ماندگار تیپ مشهود است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • بیش از هزار امامزاده و اماکن متبرکه مازندران مقصد گردشگری
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعفی به مردم خدمت رسانی می‌کند
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است