Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر امیرحسین مهدوی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه بخش های زیادی از برنامه های تحولی در سازمان پزشکی قانونی کشور انجام شده است، افزود: بخشی از تحولات هم نیاز به اصلاحات قانون دارد که از جمله آنها ایجاد دانشکده علوم پزشکی قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سه بند از پنج بند مربوط به شرح وظایف سازمان پزشکی قانونی شامل فعالیت های آموزشی و پژوهشی است ولی در زمان حاضر به این دلیل که سازمان پزشکی قانونی به عنوان دستگاه اجرایی لحاظ می شود، محدودیت در ایجاد دانشکده داریم.

مهدوی خاطرنشان کرد: اگر واقعا طرفدار ایجاد تحول هستیم باید این استثنا برای سازمان پزشکی قانونی هم مثل آموزش و پرورش به لحاظ راه اندازی دانشکده در نظر گرفته شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مشکلات دیگری مثل جذب و انگیزه برای فعالیت در پزشکی قانونی هم راهی جز اصلاح میزان پرداخت ها به پرسنل و کارکنان مجموعه ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه حدود ۲ و نیم میلیون مراجعه به سازمان پزشکی قانونی انجام می شود، اظهار داشت: تقریبا قسمت اعظم و قریب به اتفاق نظرات پزشکی قانونی در احکام قضایی بدون تغییر اِعمال می شود.

مهدوی همچنین با بیان اینکه سالانه حدود ۷۰ هزار جسد به سالن تشریح در پزشکی قانونی ها ارجاع می شود، افزود: برای تعداد قابل توجهی از این موارد بدون کالبدگشایی جواز دفن صادر می شود.

وی با اشاره به حرمت پیکر متوفی مسلمان، گفت: سازمان پزشکی قانونی ۱۰ سال است که یک مرکز فقهی پزشکی قانونی را در قم تاسیس کرده و بنا به دستور ریاست سازمان، همه دستورالعمل هایی که در خصوص تشریح و معاینات بالینی صادر می شود، در ابتدا جهت بررسی و اصلاح به مرکز فقهی ارسال می گردد. 

به گزارش ایرنا در این مراسم دکتر بابک غیاثی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معرفی و از خدمات دکتر مهرداد ستاره مدیر کل قبلی این دستگاه قدردانی شد.

برچسب‌ها احکام فقهی سازمان پزشکی قانونی کشور زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احکام فقهی سازمان پزشکی قانونی کشور زنجان احکام فقهی سازمان پزشکی قانونی کشور زنجان سازمان پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشبنه در دیدار رئیس، معاونان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم و راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل اولین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده توسط اطبا تاکید و تصریح کرد: مسئله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل و فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملاً قابل درمان است.

این مسئول بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در رابطه با مراکز درمانی گلایه‌هایی داشتند و انجمن داروخانه نیز حرف و حدیث‌هایی در رابطه با واگذاری داشتند که باید به آن پرداخته شود.

وی غربالگری در حوزه جمعیت را مهم برشمرد و گفت: بعد اخلاقی و آرامش نیز برای جوانی جمعیت مدنظر ماست، برای درمان نازایی نیز تمهیداتی باید صورت بگیرد تا گران نباشد.

کد خبر 6084672

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • رئیس پزشکی قانونی: حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد/ نوسانات ارز برای ما بسیار طاقت فرسا و سخت شده است
  • ضرورت راه‌اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود