Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا سوقندی روز چهارشنبه در نشست مسوولان سازمان سینمایی با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از ویژگی‌های برجسته مردم این استان، شهرت آنان در داشتن روحیه سلحشوری و پررنگ بودن فرهنگ حماسه میان آنان است که قابلیت بسیاری برای به تصویرکشیده شدن و ارائه در قالب هنر سینما دارد.

وی با اشاره به اینکه ابعاد هنری از جمله سینما به دلیل برخورداری از خلاقیت و اثرگذاری بالا به عنوان پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ به شمار می‌روند، تصریح کرد: تشکیل شورای سینمایی در استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری و با همکاری حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر متولیان فرهنگی می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی برای بهبود مشارکت‌ها و هم‌افزایی‌ها به ارتقا این هنر در استان نیز منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوقندی وجود پیوست فرهنگی در تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها را نیز یادآور شد: از جمله پیشنهادهای مهم برای ارتقای جایگاه سینما میان مردم آن است که در شورای عمران و شهرسازی استان‌ها به ویژه برای شهرستان‌های در حال توسعه، موضوع ساخت سالن‌های نمایش استاندارد دیده شود که در این رابطه سازمان سینمای برای ارائه کمک‌های فنی برای اجرای تمامی الگوهای استانداردسازی در این سالن‌ها آمادگی دارد.

وی همچنین به ظرفیت هنری چهارمحال و بختیاری در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه هنرمندان این استان در بحث فیلم‌سازی به این حوزه توجه خاصی داشته و تولیدات قابل‌توجهی را نیز ارائه کرده‌اند از نظر تربیتی دارای جایگاه بالایی است، کار در این حوزه به دلیل مباحث روانشناسی و جامعه‌شناختی به مراتب سخت‌تر از دیگر حوزه‌های سینمایی است که به نظر می‌رسد بهتر است صداوسیمای مرکز استان برای بهتر دیده شدن این آثار وارد میدان شود.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مردم همچنان تمایل و گرایش بیشتری به رسانه‌های محلی در مقایسه با رسانه‌های ملی دارند، افزود: این موضوع فرصتی است که باید بهتر به کار گرفته شود و بی‌شک پیوند میان صداوسیمای استان، رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر به تقویت و اثربخشی بهتر آن منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه «سینما و تصویر در افق ۱۴۰۴» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است که امید می‌رود با هم‌افزایی‌ها و توسعه همکاری‌ها، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و شبکه‌سازی این عرصه در تمامی کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در سفر به چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت طرح‌های فرهنگی و سینمایی این استان را از نزدیک بررسی کرد.

محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، یزدان عشیری مشاور رئیس ‌و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی اذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هاشم میرزاخانی‌مدیرعامل موسسه سینما شهر نیز در این سفر محمد خزاعی را همراهی کردند.

این سفر در راستای برنامه‌های کلان وزارتخانه و با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی، عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و رفع مشکلات و موانع حوزه سینما انجام شد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری محمد خزاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری محمد خزاعی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امور ایثارگران استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 

با گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی ـ اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می گردد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می رسد.

نداشتن حجاب کامل و پوشش نامناسب موجب می شود که زنان در جامعه و خیابان، دانشگاه و محل کار با اضطراب های جنسی، نگرانی ها و هیجانات بسیاری همراه باشند و پزشکان معتقد هستند اضطراب، استرس و هیجانات می تواند در شکل گیری بیماری ها و تشدید آن ها بسیار موثر باشند.

رعایت حجاب ضمن اینکه باعث حفظ پاکی درونی می شود در حفظ پاکی و بهداشت بدن زنان نیز خیلی موثر است. بدن زنان با استفاده از حجاب پوشیده می شود و در مقابل آلودگی ها و دیگر آسیب های اجتماعی محدود می گردد.

همانطور که می دانید متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در این لایحه70 ماده‌ای وظایف دستگاهای مختلف برای ترویج عفاف وحجاب مشخص شده است.

با توجه به اینکه لایحه عفاف و حجاب برای برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وظایفی را تعیین کرده است. بنا بر این لایحه، وزارت بهداشت که یکی از اعضا و سازمان های می باشد که شرح وظایف 17گانه در خصوص عفاف و حجاب برای این وزارتخانه تدوین و ابلاغ شده است.

همانطور که می دانید این وزارتخانه می بایست بچیدمان اداری در ساختمان‌های ستادی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز مربوط به این وزارتخانه را بر اساس حفظ حدود حریم شرعی بین کارمندان زن و مرد و ایجاد محیط اختصاصی جهت ارائه خدمات پزشکی طراحی کند.

بنا بر ماده ۱۴ لایحه عفاف و حجاب، وزارت بهداشت مکلف است که برای رعایت حجاب، دستورالعمل‌های رفتاری را بازنگری و بر حجاب بیماران و همراهان نیز نظارت کند.

با توجه به مصوبات عفاف و حجاب که به کلیه نهاد ها و سازمان های مرتبط تدوین و ابلاغ شده است، این انتظار می رود که برای ترویج فرهنگ اسلامی و مصونیت جامعه ،دستگاه های مختلف به نحو احسن به شرح وظایف خود در خصوص مصوبات برنامه ریزی و فعالیت مستمر داشته باشند که این مهم تاثیر به سزایی در ارائه خدمات درمانی و پزشکی به شهروندان خواهد داشت.

علی محمد میرزایی کارشناس رسانه، علوم اجتماعی و ارتباطات

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897050

دیگر خبرها

  • ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی
  • نهادینه شدن فرهنگ کار مهمترین نیاز استان ایلام در حوزه اشتغال است
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد