Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@05:18:19 GMT

تأثیر قطعی "معدل" در کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۴۶۱۲

تأثیر قطعی 'معدل' در کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان از ۱۰۰ درصد به ۴۰‌ درصد کاهش می‌یابد؛ بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود.

سیاست‌های جدید به تدریج و در مدت ۴ سال عملیاتی خواهد شد به این نحو که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین‌کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد و سهمی ۴۰ درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

با این حال این مصوبه هنوز از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده است!

پیش از این عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش درباره تاثیر ۴۰ درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲ گفته بود: تا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ فرصت وجود دارد و بعد از آن اطلاع‌رسانی درباره شیوه برگزاری کنکور انجام خواهد شد، اگر تا ۱۵ تیر، مصوبه کنکوری ابلاغ شد آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد اما اگر ابلاغ نشد، کنکور سال ۱۴۰۲ همانند سال ۱۴۰۱ است.

همچنین علی خضریان؛ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره جلسه مشترک اعضای کمسیون متبوعش با رئیس جمهور عنوان کرد: در این جلسه اشکالات مربوط به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و با عنایت به مصوبه این جلسه، تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد.

با این حال یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش روز گذشته درباره وضعیت برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۲ و انتشار برخی اخبار مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنوز مصوبه‌ای را ندیده‌ام، قبلاً نظرمان را درباره کنکور اعلام کرده‌ایم، باید به دانشگاه‌ها اختیار داده شود که خودشان دانشجو پذیرش کنند و از تمرکز بر کنکور خارج شویم، این طور باشد برای ما بهتر است و سایه کنکور هم برداشته می‌شود. کنکور برای دانش‌آموزان ما به غول ترسناکی تبدیل شده است و این را به جهت تربیتی نمی‌پسندیم.

او عنوان کرد: هر اقدامی که در جهت کم کردن اثر کنکور و به این معنی باشد، نظام تعلیم و تربیت موافق آن است؛ نظام تعلیم و تربیت باید ارزشیابی از اندوخته‌های دانش‌آموزان را به روش خود انجام دهد چرا که سؤالات کنکور چهار گزینه‌ای است و عمق یادگیری را در دانش‌آموزان می‌کاهد.

اما منصور کبگانیان؛ دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز در پاسخ به این پرسش که سازمان سنجش آموزش اعلام کرده است، در صورت برگزاری کنکور سال جاری و عدم ابلاغ مصوبه شورا امکان اجرای آن برای کنکور سال ۱۴۰۲ وجود ندارد، گفت: «خیر! این موضوع برای کنکور سال ۱۴۰۱ است ان‌شاءالله دوستان کنکور خود را می‌دهند و سازمان سنجش تا ۱۵ تیر اعلام کرده که وقت دارند و تا قبل از آن نیز ما منتظریم مصوبه ابلاغ شود.»

به نظر می‌رسد با ابلاغ نشدن مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای آن برای سال ۱۴۰۲ منتفی خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری کنکور مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی معدل مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کنکور سوابق تحصیلی دانش آموزان کنکور سال خواهد شد سال ۱۴۰۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان این استان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استا، رضا رضایی در جلسه تبیین فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش متوسطه آموزش‌و پرورش ناحیه یک کرمان اظهار کرد: در ماه رمضان درهای سفره رحمت الهی باز است و امیدوارم از این ماه برای خودسازی و طلب مغفرت از درگاه خداوند حداکثر استفاده را ببریم.

وی از مسئولیت‌ها به عنوان یک امانت الهی نام برد و افزود: از خدا بخواهیم در این مسئولیت‌ها دچار غرور نشویم و برای خدمت به مردم با حداکثر توان و ظرفیت تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نگاه مردم و مسئولان کشوری به استان کرمان بعد از شهادت شهید سلیمانی ویژه و خاص است، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان مبنی بر نخبه‌پروری مردم کرمان، رسالت آموزش و پرورش استان را سخت کرد و همه باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: در جایگاهی که هستیم کم‌کاری بر اساس آیه شریفه «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ» ممنوع است، زیرا کم‌کاری در نظام تعلیم و تربیت عواقب غیرقابل جبرانی را برای کشور و جامعه در پی دارد.

رضایی از آموزش‌وپرورش به عنوان سرمایه‌دارترین دستگاه اجرایی کشور در حوزه‌های مختلف انسانی و املاک نام برد و افزود: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور مهمترین سرمایه آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به تجزیه و تحلیل فعالیت‌های آموزشی مدارس متوسطه استان در زمینه امتحانات نهایی، جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و المپیادهای علمی، گفت: این تحلیل به صورت درس به درس، کلاسی، مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی در طول سال تحصیلی انجام می‌شود تا با شناخت کامل فرصت‌ها و تهدیدها در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی گام برداریم.

رضایی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی کسب رتبه‌های دو رقمی در کنکور سراسری ۱۴۰۲، از رشد ۳۰۰ درصدی رتبه‌های سه رقمی دانش‌آموزان استان در کنکور ۱۴۰۳ خبر داد.

کد خبر 736950

دیگر خبرها

  • برترین های کنکور و مدال آوران کونگ فو در آبدان تجلیل شدند
  • تجلیل از برترین‌های کنکور در هشترود
  • ارتقاء سطح معدل دانش‌آموزان دغدغه مدیریت جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار نگران کننده از ترک تحصیل دانش‌آموزان به علت فقر
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های ۳ رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • افزایش فقر و وضعیت نگران‌کننده ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • افزایش فقر وضعیت ترک تحصیل دانش‌آموزان را نگران‌کننده کرده است
  • ترک تحصیل در اوج!
  • نخبگان علمی و المپیاد دانش آموزی آملی تجلیل شدند