Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت وزیران در اجرای تکلیف مندرج در تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر پیشبینی تسهیلات تکلیفی جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده، اشتغالزایی و حمایت از اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، آیین نامه اجرایی این تبصره از قانون را تصویب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، بانک مرکزی مکلف شد از محل صددرصد مانده سپرده‌های قرض الحسنه و 50 درصد سپرده های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات تشکیل خانواده را با اولویت نخست از طریق مؤسسات اعتباری تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسات اعتباری نیز موظفند برای هریک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1397,1.1 است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال و با دوره بازپرداخت 10 ساله پرداخت نماید. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال یک میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین می‌شود. افرادی که در زمان درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بیش از 50 سال سن داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نمی‌شوند.

بانک مرکزی همچنین موظف است حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به استقرار سامانه ای برای ثبت نام متقاضیان و مدیریت فرآیند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اقدام نماید و سازمان ثبت احوال کشور نیز موظف به همکاری کامل برای تحقق این ماده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن یا خرید یا ساخت مسکن از طریق مؤسسه اعتباری در سقف منابع مربوط (بنا به درخواست سرپرست خانواده) با بازپرداخت حداکثر 20 ساله، برای خانواده های فاقد مسکن که در سال 1399 به بعد، صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند (با سقف فردی مبلغ 2 میلیارد ریال برای هر خانواده) و اختصاص مبلغ 30 هزار میلیارد ریال برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) (با سقف فردی تسهیلات به متقاضیان مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال و زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال) از دیگر وظایف بانک مرکزی مندرج در آیین نامه یاد شده است.

علاوه بر این، به منظور حمایت از اشتغال و با اولویت مشاغل خانگی، بانک مرکزی مکلف است مبلغ یک میلیون و 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه را از طریق مؤسسه اعتباری تخصیص دهد. تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با اعتبارسنجی متقاضی و یک ضامن معتبر قابل پرداخت خواهد بود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرایط اعتبار سنجی مددجویان کمیته امداد را به مؤسسات اعتباری ابلاغ می‌کند.

همچنین به موجب این آیین نامه، مبلغ 620 هزار میلیارد ریال به استان‌ها و شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های جمعیت و نرخ بیکاری که توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان پس از تأیید کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی (دبیر)، وزارتخانه‌های کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مشخص می شود با اولویت مناطق محروم و حاشیه نشین، فعالیت های خلاق و دانش بنیان و تعاونی ها به شرح جدول پیوست اختصاص می یابد.

دولت آیین نامه اجرایی مربوط به رابطه مالی شرکت ملی نفت ایران و دولت را تصویب کرد

در اجرای جزء (1) بند (ص) تبصره (1) قانون بودجه سال 1401 کل کشور مبنی بر اصلاح رابطه مالی بین دولت و شرکت نفت، هیأت وزیران ضمن بازنگری در قرارداد فی مابین وزارت نفت (به نمایندگی از دولت) و شرکت ملی نفت ایران و دستورالعمل نحوه اندازه گیری احجام و اوزان نفت، گاز و فرآورده های اصلی، آیین نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.

صدور مجوز برای امضای موقت موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آفریقای جنوبی

هیأت وزیران در ادامه، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج آیین نامه اجرایی میلیارد ریال یک میلیارد میلیون ریال بانک مرکزی مبلغ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغالزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

این بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

کد خبر 6079600

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر