Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و پارک‌های علم و فناوری بزودی پردیس‌های سلامت در استان‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، نشست روسای دانشگاه‌های استان قزوین با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در محل پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در این نشست گفت: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی درحال بازنگری است و یک ماده نیز به چهار ماده قبلی « اضافه شده و برای شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال، امتیازات بیشتری پیش‌بینی شده است.

وی افزود:‌ برای ساماندهی نیازهای بخش‌های صنعت و تولید، سامانه‌ای تدارک دیده شده که مدیران شرکت‌ها حتما باید به آن مراجعه کرده و با نیازها آشنا شوند و برای هماهنگی ایده‌های خود اقدام کنند.

معاون وزیر علوم یادآورشد: لازم است نقشه منطقه‌ای جامع نیاز کشور ترسیم تا ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آن طراحی و هدایت شود و شکل گیرد و حتما باید اساتید دانشگاه نیز به سمت فناوری سوق داده شوند.

خیرالدین تصریح کرد: امروز به جای تولید مقاله در دانشگاه‌ها باید به سمت تولید ایده و محصول و اشتغال حرکت کنیم و از ظرفیت‌های مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای استفاده شود.

وی گفت: از آنجا که مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی قزوین نمی‌تواند جایگاه پارک علم و فناوری را داشته باشد، از این رو می‌توانید نسبت به ایجاد پردیس اقدام کنید تا زایشی شود و هنگامی که به تولید انبوه رسیدند وارد مراکز رشد شوند.

اجرای طرح دستیار فناور

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم بیان کرد: مراکز رشد می‌توانند از طرح دستیار فناور استفاده کنند که با این روش دانشجو می‌تواند 6 ماه در یک شرکت دانش‌بنیان همکاری کند و حقوق آن را تامین می‌کنیم تا کارآموزی انجام شود.

وی یادآورشد: در این طرح به دانشجویان لیسانس در صورت فعالیت در مراکز رشد ماهانه یک میلیون تومان، افراد فوق لیسانس ماهانه دو میلیون و دکتری ماهانه سه میلیون تومان حقوق تا 6 ماه پرداخت می‌شود.

راه‌اندازی پردیس سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تصریح کرد: با همکاری پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم داریم پردیس‌های سلامت را در استان‌های کشور راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: دانشگاه‌هایی که مراکز کارآفرینی ندارند حتما باید نسبت به راه‌اندازی این مراکز اقدام کنند زیرا این کار اولین گام در ورود به حوزه فناوری است. 

خیرالدین تصریح کرد: مراکز رشد باید مجوز شورای فناوری و گسترش را دریافت کرده و طرح «دستیار فناور» را در مراکز خود فعال کنند.

در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌ها ایده‌ها و نقطه نظرات خود و نیز مشکلات مراکز دانشگاهی خود را با معاون وزیر علوم در میان گذاشتند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، علی خیرالدین ، استان قزوین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری علی خیرالدین استان قزوین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم علم و فناوری دانشگاه ها دانش بنیان راه اندازی مراکز رشد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود.

به گزارش ایسنا، متن نامه غلامعباس ترکی بشرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی باسلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روزهای اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند. با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود.

1- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرمهای پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهادهای حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

2- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی