Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن، درخواست آمریکا مبنی بر محرومیت روسیه از تمامی مسابقات ورزشی بین المللی را دارای انگیزه سیاسی ارزیابی کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن امروز چهارشنبه طی بیانیه ای در حساب فیس بوک خود اعلام کرد: شاهد یک حمله روس هراسی دیگر از سوی آمریکا هستیم که از هیچ تلاشی برای محدود کردن مشارکت روسیه در رویدادهای ورزشی فروگذار نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است که این (درخواست) به بهانه نقض تعهدات بین‌المللی و حقوق بشر از سوی روسیه در چارچوب عملیات ویژه نظامی در اوکراین مطرح شده است.

سفارت روسیه تاکید می کند: ما این گام را سیاسی می دانیم. در عین حال، بدیهی است که اوکراین تنها یک بهانه است. آزار و اذیت ورزشکاران روس خیلی پیش از تحولات کنونی شروع شده است و بخشی از یک کمپین مضحک برای حذف روسیه است.

سفارت روسیه در بیانیه خود یادآور می شود که ورزش باید سوای از سیاست باشد. استفاده از ورزش به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار و تسویه حساب، نقض مستقیم اصول اساسی جنبش المپیک و با روح رقابت‌پذیری و رقابت سالم مغایرت دارد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن و شرکای آن خواستار تعلیق عضویت فدراسیون های ملی ورزش روسیه و بلاروس در تمامی فدراسیون های بین المللی هستند واین درخواست در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین مطرح می شود.

کد خبر 5532643

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه مسکو ترکیه ایران جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ناتو لبنان سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین