Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:53:21 GMT

اخبار کوتاه فرهنگی از شهرستان‌های گچساران و باشت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۷۸۸۵

اخبار کوتاه فرهنگی از شهرستان‌های گچساران و باشت

به گزارش ایرنا،در این آیین که امروز پنجشنبه پانزدهم تیرماه در سالن پلاتوی شهید موندنی زاده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با حضور هنرمندان،هنردوستان و مسوولان فرهنگی گچساران برگزار شد کتاب هایی با موضوعات دینی،اجتماعی،سیاسی،فرهنگی و دفاع مقدس رونمایی شد.

کتاب های نقش شهید بهشتی در تشکیل نهادهای حکومتی به قلم سید عبدالمناف محسنی نیکو،پیشرفت مسلمانان در علوم به نویسندگی محسن گندمکار،راهبردهای توسعه پایدار اثر اکبر دهبان نژاد،عاشقان ولایت نوشته سیده طاهره مطهری و معرفت مهدوی نوشته سیده حلیمه میری از جمله کتاب های رونمایی شده در آیین امروز چهارشنبه پانزدهم تیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشقی که زیرخاکریز مدفون شد نوشته افسانه موسایی،کتاب های داستانی کرونا مهمان ناخوانده اثر بنیامین شیروان لک نویسنده نوجوان،خرس قهوه ای و یک شب عجیب به نویسندگی عرفان شیروان لک نویسنده روشندل نیز رونمایی شد.

وقتی برای ماندن به قلم اورنگ نارکی،بوی مهر،بوی عشق،بوی خدا اثر زهرا رضایی فرد، از دیگر آثار رونمایی شده در آیین روز قلم درگچساران امروز بود.

حمایت وزارت ارشاد از هنرمندان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران آیین رونمایی از ۱۰ کتاب نویسندگان این شهرستان گفت: در سال های اخیر وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی با ایجاد و راه اندازی صندوق اعتباری هنر فعالیت هایی را برای ارائه انواع خدمات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور و این شهرستان انجام داده که این فعالیت ها در دولت سیزدهم چشمگیرتر شده است. 

اورنگ نارکی عنوان کرد: پوشش بیمه اجتماعی و تکمیلی و اعطای تسهیلات بانکی و بلاعوض از جمله مهمترین خدمات ارائه شده از سوی صندوق اعتباری هنر به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است. 

ضرورت تکمیل پردیس هنری گچساران

وی با اشاره به اینکه شهرستان گچساران با وجود جمعیت ۱۲۶هزار نفری، داشتن هنرمندان مستعد و نیز فعالیت انجمن‌های مختلف هنری مانند هنرهای آوایی، تجسمی،شعر، ادبیات، فیلم،عکس و سایر رشته ها نیازمند مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری کمبود زیرساخت های فرهنگی دارد خواستار اختصاص اعتبار برای تکمیل مجتمع پردیس هنری شهر دوگنبدان شد .

نارکی تاکید کرد:از آنجا که وجود مجتمع فرهنگی هنری در شرایط کنونی که نسل جوان سپر تهدید نرم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارند برای ارتقای فعالیت‌های مورد نیاز دانش آموزان، دانشجویان و عموم فعالان این عرصه مهم امری ضروری است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به اینکه پردیس هنری این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای شش هزار و ۳۰۰ مترمربع در حال ساخت است گفت: بهره برداری از این طرح دغدغه هنرمندان برای کمبود فضای فیزیکی را برطرف می کند.

اورنگ نارکی با یادآوری اینکه پردیس هنری گچساران شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری، و سالن اجتماعات است گفت: این طرح پاسخگوی بخش عمده ای از نیاز فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف است.

وی تاکید کرد: جامع بودن طرح پردیس هنری امکان برپایی جشنواره های ملی و بین المللی در این شهرستان فراهم می کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تاکید کرد: در زمان حاضر هیچ مکان تخصصی برای تمرین یا ارائه محصولات هنری به مخاطبان در این شهرستان وجود ندارد.

دشواری های نویسندگی

معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گچساران نیز این آیین با اشاره به راه پرپیچ وخم برای نویسندگی در شرایط کنونی گفت: رونمایی از ۱۰ کتاب در یک شهرستان کوچک نشانگر پشتکار نویسندگان این خطه است.

جهانگیر علیزاده افزود: نبود زیرساخت های فرهنگی اثربخش با توجه به اهداف، کارکرد و برنامه‌های مناسبی که سالانه می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر برای مخاطبان خود داشته باشد در گچساران احساس می‌شود.  

خواسته‌ها و مشکلات نویسندگان در باشت پیگیری می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت گفت: پیگیری مشکلات و خواسته‌های نویسندگان در این شهرستان در برنامه کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت قرار دارد.

پرویز مددیافزود: پیگیری برای ارائه تسهیلات، همکاری در انتشار آثار و برگزاری مراسم رونمایی کتاب از جمله برنامه‌های این اداره در حمایت از اهالی قلم در این شهرستان است.

وی بیان حقیقت و پرهیز از دروغ و تحریف را از وظایف مهم و اصلی نویسندگان و اهالی قلم دانست و بر نقش مهم نویسندگان در روشنگری برای جامعه تاکید کرد.

مددی با اشاره به پیش بینی برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت برای نویسندگان در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در باشت نویسندگان مطرحی وجود دارد که کتاب‌های متعددی تالیف کرده‌اند.

برگزاری مسابقه فرهنگی "غدیرشناسی"  در باشت 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت از برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه عید سعید غدیر در این شهرستان خبر داد و گفت: مسابقه پیامکی با موضوع غدیرشناسی ویژه فضای مجازی در باشت برگزار شد.

مددی با اشاره به اینکه این مسابقه فرهنگی با همکاری دستگاه های باشت برگزار شد، تاکید کرد: در این مسابقه به ۱۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت به مناسبت عید سعید غدیر برنامه‌های فرهنگی مختلفی در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان در دستور کار خود قرار داده است.

پرویز مددی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر، اظهار داشت: عید غدیر عید بزرگ مسلمانان بوده و گرامیداشت این عید از وظایف همه مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی هر چه بیشتر مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان با واقعه غدیر بسیار امر مهمی است، افزود: واقعه غدیر باید در جامعه تبیین شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باشت گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باشت گچساران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس هنری رونمایی شد فعالیت ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر

دریافت 62 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشن که توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافته بود، اسرافیل فرج الهی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، پایان معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان شهرستانی، پیشکسوتان و هنرمندان و شهروندان حضور داشتند.

در این مراسم از علیرضا آقازاده به عنوان پیشکسوت تئاتر شهرستان به خاطر یک عمر فعالیت هنری تجلیل گردید. همچنین از خانم نسیم عموزاده به خاطر حضور و درخشش در جشنواره‌های مختلف و کسب عناوین متعدد و عباس شاه محمد زاده به خاطر حضور در جشنواره بین المللی به عنوان چهره شاخص و فعال این عرصه تقدیر به عمل آمد. کارگردانی و اجرای این برنامه به عهده عباس خلیفه لو بود.

فیلم: اصغر ازدست

کد خبر 6063311

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان