Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ستادکل ارتش بلاروس امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اگر اقدام تحریک آمیز نظامی علیه ما انجام شود، زیرساخت های نظامی لهستان اولین هدف حملات ما خواهد بود.

در بیانیه صادره از سوی ستادکل ارتش بلاروس در این خصوص آمده است: از آنجاییکه تهاجم ترکیبی واشنگتن و بروکسل برای رویارویی مسلحانه با مینسک و مسکو نتیجه ای را در بر نداشته است، ممکن است آنها به اقداماتی در این باره روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مذکور در این باره اضافه می کند: غرب متوجه شده است که روش های سنتی تهاجم ترکیبی علیه بلاروس و روسیه به نتایج مطلوبی نمی‌ رسد و در این زمینه واشنگتن و بروکسل پنهان نمی‌ کنند که حتی در حال آماده‌ سازی خود برای انجام اقداماتی هستند.

این در حالیست که ستادکل ارتش بلاروس پیشتر نیز اعلام کرده بود که نیروهای ناتو در حال تشدید استقرار خود نزدیک مرزهای مسکو و مینسک هستند.

ادامه دارد...

کد خبر 5532684

منبع: مهر

کلیدواژه: بلاروس ناتو ایالات متحده امریکا روسیه روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه مسکو ایران ترکیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ناتو حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: اقدام ایران بی‌سابقه بود

نخست وزیر انگلیس پاسخ ایران به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق را یک اقدام «بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت که درباره جلوگیری از تشدید تنش‌ها با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در جلسه اضطراری مجلس عوام انگلیس پیرامون تحولات خاورمیانه، ادعا‌ها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و ادعا کرد: شنبه شب ایران تلاش کرد تا خاورمیانه را به یک بحران دیگر سوق دهد. آن‌ها رگباری از موشک‌ها و پهپاد‌ها را بر فراز عراق و اردن به سمت اسرائیل شلیک کردند. سطح این حمله و اینکه اقدام صورت گرفته به طور مستقیم اسرائیل را هدف قرار داد بی سابقه بود.

وی با بیان این ادعا که اقدام ایران «بی‌ملاحظه و خطرناک» بود، مدعی شد که این حمله موفقیت‌آمیز نبود و تمام موشک‌ها رهگیری شد.

نخست وزیر انگلیس سپس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ لندن از رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایران با این حمله بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد. آن‌ها مایلند که در حیاط خلوت خود بحران ایجاد و خاورمیانه را بی‌ثبات کنند. این درحالیست که هدف ما حمایت از ثبات و امنیت است؛ زیرا هرچند خاورمیانه هزاران کیلومتر با ما فاصله دارد، اما بر امنیت و آبادانی ما تاثیر مستقیم دارد.

وی مدعی شد: ما با متحدان‌مان در تلاش هستیم تا تنش‌ها را کاهش دهیم و از خونریزی بیشتر جلوگیری کنیم. باید خونسردی خود را حفظ کنیم و تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود را در این زمینه به کار ببندیم.

سوناک در همین پیوند گفت: من به زودی با (بنیامین) نتانیاهو صحبت خواهم کرد تا همبستگی خود را با اسرائیل در برابر حمله صورت گرفته، اعلام و درباره نحوه جلوگیری از تشدید تنش‌ها صحبت کنم.

وی تصریح کرد: تمام طرف‌ها باید خویشتن‌داری کنند.

ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آن‌ها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

** موضع لندن درقبال بحران غزه تغییری نکرده است

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توقف جنگ در غزه تاکید و تصریح کرد: تحولات ۴۸ ساعت گذشته بر موضع این کشور نسبت به بحران انسانی در این منطقه تاثیر نگذاشته است. آمار وحشتناک قربانیان غیرنظامی رو به افزایش است و گرسنگی و قحطی همچنان جریان دارد.

وی افزود: تمام مردم کشور خواهان پایان خونریزی و ورود بیشتر اقلام بشردوستانه به داخل غزه هستند. افزایش اخیر حجم واردات کمک‌ها به این منطقه یک تحول مثبت است، اما همچنان کافی نیست. ما باید شاهد بازگشایی گذرگاه‌های بیشتر، به مدت طولانی‌تری باشیم تا کمک‌های حیاتی منتقل شود.

سوناک با تکرار موضع لندن در خصوص برقراری آتش‌بس موقت در غزه ادعا کرد: این سریع‌ترین راه برای خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی)، انتقال کمک‌ها به داخل غزه و خاتمه درگیری‌ها در این منطقه است.

رژیم صهیونیستی در نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دو هفته پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها احترام بگذارند، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • «وعده صادق» تنها یک اقدام تنبیهی علیه اسرائیل بود
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود
  • اژه‌ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود
  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی
  • سوناک: اقدام ایران بی‌سابقه بود