Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:11:23 GMT

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نفت ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۸۴۵۰

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نفت ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «شبکه‌ای از افراد و شرکت‌ها را که از شرکت‌های صوری واقع در حوزه خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات شرکت‌های ایران به ارزش صدها میلیون دلار به شرق آسیا استفاده می‌کنند»، تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت پتروشیمی جم یکی از شرکت‌هایی است که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم نفتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد

گزارش‌های منتشر شده توسط سی‌ان‌ان و وال استریت ژورنال در روز یکشنبه حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که آمریکا در هیچ حمله‌ای صهیونیستی در پاسخ به عملیات تلافی‌جویانه ایران شرکت نخواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، ایران شب شنبه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه در روز ۱ آوریل، پهپادهای و موشک‌های خود را به سمت اراضی اشغالی پرتاب کرد. در همین راستا سی ان ان و وال استریت ژورنال گزارش دادند که بایدن در گفتگوی خود با نتانیاهو در اواخر شب شنبه اشاره کرد که هیچ حمله‌ی دیگری لازم نخواهد بود و تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی به همتایان خود اطلاع دادند که آمریکا در هیچ حمله‌ای شرکت علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

از سویی دیگر جان کربی، سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به ABC گفت که این کشور به حمایت از رژیم صهیونیستی در دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما خواهان جنگ با ایران نیست.

کربی افزود: ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم و نمی‌خواهیم دامنه درگیری گسترش یابد.

در همین راستا پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ساختمان کنسولی ایران در روز ۱ آوریل ابراز پشیمانی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد