Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی پنجشنبه ۱۶ تیر به بیان مسائلی همچون نقش بانک ها در خلق پول پرقدرت، کشاورزی ایران در ونزوئلا، معدن از صنعت و بازرگانی جدا شود، تولید در تنگنای سرمایه در گردش، بیت کوین در انجماد زمستانی می پردازد.

تصاویر صفحه نخست روزنامه های اقتصادی امروز به شرح زیر است:

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزنامه های اقتصادی سرمایه در گردش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

فرید ولدی کارشناس اقتصادی با اشاره به مرحله بعدی اجرای سامانه مودیان و شفافیت جریان کالا و خدمات گفت: اجرای سامانه مودیان گامی قابل توجه در جهت شفافیت در جریان کالا و اطلاعات مالی بوده است. این سیستم امکان نظارت در زمان واقعی تراکنش ها را فراهم می کند و فرار مالیاتی را برای افراد یا شرکت ها دشوار می کند. با این افزایش شفافیت، دولت می‌تواند همه معاملات و درآمدها را به طور مؤثرتری ردیابی کند و به اطمینان از پرداخت کامل مالیات‌ها کمک کند. از همین رو نیز پس از این مرحله، رویکرد اصلی و محوری تغییر قوانین مالیاتی به نفع بخش مولد اقتصاد و مردم و اخذ مالیات کامل از فراریان مالیاتی است. دولت سیزدهم دریافته است که برای دستیابی به رونق اقتصادی و عدالت اجتماعی، اخذ مالیات کامل از همه افراد و مشاغل ضروری است. این امر منجر به لایحه اخیر اصلاح قانون مالیات های مستقیم شده است که هدف آن لغو معافیت های مالیاتی غیرضروری و تمرکز بر بستن منافذی است که امکان فرار مالیاتی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: تمرکز بر اصلاح قوانین مالیاتی جنبه مهمی از رویکرد دولت برای پرداختن به اصلاحات ساختاری مورد نیاز در بودجه است. با شناسایی موثرتر مالیات دهندگان و نظارت دقیق تر بر ابزارهای مالیاتی، دولت گام های پیشگیرانه ای را برای اطمینان از جمع آوری مالیات ها به طور عادلانه و کارآمد برمی دارد. اصلاح معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های اعطایی دولت به بخش‌های مختلف اقتصادی از دیگر جنبه‌های کلیدی این اصلاح است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تقویت و ترویج سرمایه‌گذاری مولد در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای ترویج سرمایه گذاری های مولد و تحقق عدالت مالیاتی طراحی شده است. هدف دولت با کاهش مالیات بر تولید، تشویق سرمایه گذاری در بخش تولید است که به نوبه خود منجر به افزایش رونق اقتصادی می شود. مالیات بر سرمایه و دارایی به جای نیروی کار و تولید یک اصل حیاتی است که به دستیابی به یک سیستم مالیاتی عادلانه تر و عادلانه تر کمک می کند. واضح است که حمایت از تولید و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری از مولفه های کلیدی رشد و شکوفایی اقتصادی است. اقدامات ذکر شده در لایحه اصلاح مالیات های مستقیم با منافع کشور در ارتقای توسعه اقتصادی پایدار و عدالت اجتماعی همسو است. با بستن منافذ و اجرای دقیق‌تر انطباق مالیاتی، دولت موضعی قاطع در برابر فرار مالیاتی اتخاذ می‌کند و تضمین می‌کند که همه افراد و مشاغل سهم عادلانه خود را در درآمدهای مالیاتی کشور سهیم می‌کنند.

وی گفت: اصلاح قوانین مالیاتی و تمرکز بر توسعه و رشد اقتصادی مبتنی بر حمایت از بخش مولد اقتصاد با هدفمند کردن معافیت‌های غیرضرور مالیاتی و تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری و رشد صادرات کشور، گام مهمی در جهت دستیابی به شکوفایی اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی است. دولت با تکیه بر اصلاحات مالیاتی به دنبال بستن منافذ فرار مالیاتی، کاهش مالیات بر تولید و ترویج سرمایه گذاری، راه را برای نظام مالیاتی عادلانه تر و عادلانه تر هموار می کند.

دیگر خبرها

  • تولید نیازمند سرمایه در گردش؛ بانک ها همراهی نکردند
  • مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد
  • وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی، محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۲
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402
  • تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • اقدامات قابل قبول بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش تولید
  • افتتاح ۵ مجموعه پتروشیمی جدید در سال ۱۴۰۳
  • لزوم انتشار اوراق خاص برای کنترل نقدینگی/ افزایش مالیات تولید؛ ممنوع
  • از رشد ۳٫۵ درصدی بخش غیرنفتی تا رشد ۴٫۹ درصدی تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در نه‌ماهه سال ۱۴۰۲