Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@11:05:08 GMT

صدور سند برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۸۹۶۱

صدور سند برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن بابایی رئیس ثبت اسناد کشور در نشست با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به صدور سندهای روستایی، اظهار کرد: صدور این اسناد پشتوانه‌ای برای کشاورزی است که به پشتوانه آن می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

 رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به وجود موارد زمین‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مجددا بحث حدنگاری را مطرح کردند که وضعیت اراضی مشخص شود و مجددا بحث کوه‌خواری، جنگل‌خواری و زمین‌خواری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی خرد شدن اراضی و تغییر کاربری گرفته شود، خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که حتی برای اراضی کوچک هم سند صادر شود که میزان زمین زراعی مشخص است.

 رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: اراضی مازندران سنددار شود بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

بابایی یادآور شد: در شهرهای غربی استان حدود ۶۰ درصد پرونده‌ها مربوط به اراضی است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: اینکه مازندران در حوزه کشاورزی عقب مانده جای تاسف است، نباید اینگونه باشد بلکه باید پیش رو باشد.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد برای زمین‌های کشاورزی، افزود: این مهم در جلوگیری از بحث تغییر کاربری، بحث تسهیلات و موضوع سوم کشاورزان در رابطه با منابع طبیعی و زمین‌ها اختلاف دارند که حل و فصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: باید تکلیف کشاورزان مشخص شود و نزاع و دعوای کشاورز با منایع طبیعی به پایان برسد.

محمدی لائینی یادآور شد: زمینی که حدود ۶۰ سال دست کشاورز است و با توجه به عکس هوایی در اختیار منابع طبیعی قرار دهند که لازم است در این زمینه غیر از حدنگاری در ارتباط با زمان تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: اگر بنا باشد ملاک ثبت و منابع طبیعی عکس‌های ۴۰ یا ۵۰ سال قبل باشد حق با کشاورز است اگر از سال ۸۰ به بعد به نفع کشاورزان خواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه راهکارها و نیاز واقعیت برای تغییر کاربری دیده شود، گفت: هرکجا ما روزنه‌ای برای رسیدن مردم به حق و حقوق واقعی گذاشتیم سوءاستفاده‌کنندگان از آن روزنه برای سوءاستفاده خودشان درنظر گرفتند که از دردسرها است.

محمدی لائینی یادآور شد: در غیر اینکه تبصره‌ها و راه‌ها را برای موارد لزوم درنظر گرفتیم باید مراقبت کنیم سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد مازندران صدور اسناد روستایی کوه خواری زمین خواری تغییر کاربری اراضی نماینده ولی فقیه در مازندران محمدی لائینی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  محسنی الحسینی اجرای این عملیات را یکی از دستاورد‌های مهم شهرستان مهریز در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی طی سال جاری دانست که با پیگیری اداره امور اراضی و طی دستور مستقیم دادستان و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان انجام گرفته است. 


صمدی سرپرست اداره امور اراضی نیز تقویت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان مهریز را از اولویت‌های مهم مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان دانست و ضمن اعلام پایش و رصد شبانه روزی در تعطیلات نوروز و مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی، از مالکان و بهره‌برداران اراضی زراعی و باغی خواست تا قبل از هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی جهت کسب اطلاع از فرآیند صدور مجوز تغییر کاربری به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰ درصدی صدور اسناد تک‌برگی اراضی دولتی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • رزمایش صیانت از کاربری اراضی کشاورزی در لرستان
  • کوه‌خواری در گتوند؛ دادستانی ورود کرد