Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بولتون سیاستمدار تندروی آمریکایی ادعا کرد که تلاش های جو بایدن برای ورود مجدد به برجام "به شدت روابط آمریکا با همه دوستان خود در خاورمیانه و اسرائیل را خدشه دار کرده است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفتگویی مدعی شد: تلاش های جو بایدن برای ورود مجدد به برجام به شدت روابط آمریکا با همه دوستان  خود در خاورمیانه و اسرائیل را خدشه دار کرده و ایران در این منطقه تهدید اصلی برای صلح و امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بولتون همچنین ادعا کرد تغییر در سیاست مهاجرتی آمریکا نشان می دهد که کاخ سفید در تلاش است تا تأثیر قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی را کاهش دهد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره ادعاهای رسانه ای مبنی بر اصلاح رویه قبلی واشنگتن در خصوص ورود ایرانیانی که خدمت نظام وظیفه خود را در سپاه گذرانده اند، مدعی شد: فکر می کنم این یک تصمیم بسیار فاجعه بار است. من این تصمیم را به تلاش دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای نسبت می دهم.

وی ادعا کرد: این یک نشانه دیگر از زانو زدن دولت آمریکا در مقابل ایران است و به همه تروریست ها در سرتاسر جهان این پیام را می دهد که آمریکا یک قدرت ثابت ندارد.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌ بودند وزارت خارجه و امنیت داخلی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده‌اند تا رویه قبلی دولت آمریکا در جلوگیری از ورود ایرانیانی به آمریکا که خدمت نظام وظیفه‌ خود را در سپاه گذرانده‌اند، اصلاح کنند.

این ادعاها در حالی است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از صدور آن اطلاعیه عدم جلوگیری از ورود افغانستانی‌هایی است که برای امنیت ملی آمریکا تهدید محسوب نمی‌شوند اما در گذشته از ورود آنها به آمریکا جلوگیری می شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به پایگاه خبری "جاست نیوز" گفت: این اقدام، به دولت آمریکا امکان می‌دهد تا نیازهای حفاظتی افغان‌هایی که امنیت ملی یا عمومی آمریکا را تهدید نمی کنند، برآورده کند.

ادعاهای بولتون در حالی است که دولت جو بایدن که خود گرفتار بحران انرژی است و به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی در قبال جمهوری اسلامی ایران، با اعمال تحریم‌های جدید ضد ایرانی و افزودن اسامی افراد و شرکت‌هایی به فهرست تحریمها در تقلا است تا خواسته های خود را از طریق تحریم‌ها و فشار بیشتر در میز مذاکره بر تهران تحمیل کند.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در حالی است که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا چندی پیش نشستی پشت درهای بسته با نمایندگان دولت بایدن از جمله رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تشکیل داد تا طرح به اصطلاح ب آن را در قبال ایران و مذاکرات وین بداند اما سناتورها پس از این نشست اذعان کردند که دستان کاخ سفید خالی است.

مذاکرات قطر، هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه در پی مذاکرات وین، میان ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیلگری اتحادیه اروپا برگزار شد. «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  در گفت‌وگو با رادیوی ملی عمومی آمریکا (ان پی آر) درباره این مذاکرات مدعی شد که مذاکرات قطر فرصتی بود که به هدر رفته است.

ادعای رابرت مالی در حالی مطرح شده است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود با بیان اینکه ما برای رسیدن به نقطه نهایی توافقی خوب و پایدار، جدی و صادق هستیم و همواره در مذاکرات، ایده‌های مثبت خود را مطرح کرده‌ایم، گفت: اما طرف آمریکایی‌ بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: برجام ، جان بولتون ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برجام جان بولتون ایالات متحده آمریکا دولت آمریکا امنیت ملی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه

آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کشورهای سوریه و عراق» و با حضور نمایندگانی از نهادهای ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به تشریح اهمیت ابعاد گسترده و متنوع روابط و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ۲ کشور عراق و سوریه پرداخت و از بخش‌های خصوصی و دولتی ایران خواست برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها در همه زمینه‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

صفری با تشریح تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آن‌ها، تاکید کرد  که معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای تسهیل و ه‍موارتر نمودن شرایط فعالیت این شرکت‌ها دریغ نخواهد کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن بر شمردن برخی مشکلات برای فعالیت در سوریه، به تلاش‌های شبانه‌روزی سفارت ایران در دمشق و وزارت امور خارجه جهت رفع موانع و ایجاد ظرفیت‌های تازه برای کار در این کشور اشاره کرد و از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این ۲ نهاد در میان بگذارند.

او با اشاره به این نکته که سوریه بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌«باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست‌اندرکار ممکن نیست».

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست صفری

«مهدی شوشتری» مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی ایران با سوریه ارائه کرد و با اشاره به تنوع موضوعات همکاری در این زمینه افزود: «بسیاری از موضوعات باقی مانده در گفت‌وگو با مقامات سوری حل و فصل و تفاهمات جدیدی برای توسعه روابط انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در حوزه‌های بیمه، موضوعات بانکی و ارزی، امضای الحاقیه تجارت مشترک، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل اشاره کرد».

«محمدعلی بک» مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه نیز در بخشی از این نشست با اشاره به اهمیت عراق برای ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: «هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال ۱۴۰۶ است که با تعریف پروژه‌های عمرانی، تجاری، صنعتی و همچنین تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و گمرک امیدواریم به این هدف تا سه سال آینده دست یابیم». 

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست صفری

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های فعال در سوریه به بیان حوزه های فعالیت و موانع موجود برای انجام پروژه‌های مورد توافق با این کشور پرداختند.

در پایان این نشست، صفری با تاکید بر اهمیت تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه ۲ کشور عراق و سوریه افزود: «زمینه فعالیت اقتصادی در همه حوزه ها از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، علم و فناوری، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و انرژی در این دو کشور فراهم است و باید برای در اختیار گرفتن طرح ها و پروژه های مختلف در این کشورها تلاش کنیم».

او افزود: پیگیری پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژه‌های تازه باید از اولویت برخوردار باشد تا بتوانیم هر چه زودتر تاثیرات مثبت این همکاری‌ها را در روابط دوجانبه شاهد باشیم».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فؤاد ایزدی: دولت بایدن ضررهای بیشتری را به ایران وارد کرده است / آمریکایی‌ها از برجام عبور کرده‌اند
  • نگران روابط نیجر با ایران هستیم
  • نقش مؤثر روابط عمومی‌های صنعت گاز در به ثمر رسیدن مأموریت‌های سازمان
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • معین، پشت مرز ایستاده و منتظر اجازه ورود است؟!