Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک داروی ژنی جدید همراه با هورمون درمانی توانایی بهبود میزان بقای زنان مبتلا به ناهنجاری ژنتیکی در سرطان را دارد. نتایج مطالعه جدید نشان داد که بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک که داروی Capivasertib را دریافت کرده بودند، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که تنها درمان استاندارد داشتند زنده ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Capivasertib یک مهارکننده هدفمند اصلی پروتئین محرک سرطان AKT است که به عنوان PKB نیز شناخته می‌شود. این پروتئین یک گره کلیدی در یک شبکه سیگنال دهی است که در طیف وسیعی از سرطان‌ها غیرقابل تنظیم می‌شود و به روند پیشرفت بیماری کمک می‌کند. این مطالعه خاص، اثربخشی capivasertib را که فعالیت AKT را مهار می‌کند، مقایسه کرد و آن را با فولوسترانت، که یک درمان هورمونی است که پزشکان در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند، ترکیب کرد.

سرطان سینه متاستاتیک زمانی است که سلول‌های سرطانی از پستان به سایر قسمت‌های بدن پخش شده‌اند. این سرطان به عنوان سرطان سینه پیشرفته یا مرحله ۴ طبقه بندی می‌شود. سرطان سینه متاستاتیک پیشرفته‌ترین مرحله سرطان سینه است. سرطان سینه زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های غیرطبیعی سینه شروع به تقسیم غیرقابل کنترل می‌کنند. تومور، توده یا مجموعه‌ای از این سلول‌های غیر طبیعی است.

متاستاز به سلول‌های سرطانی گفته می‌شود که به ناحیه جدیدی از بدن گسترش یافته‌اند. در سرطان سینه متاستاتیک، سلول‌ها ممکن است به استخوان‌ها، مغز، کبد و ریه‌ها گسترش یابند. نام سرطان بر اساس منشأ اولیه آن است زیرا سلول‌های سرطانی عامل آن هنوز سلول‌های سرطان سینه هستند. سرطان سینه که به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابد هنوز سرطان سینه نامیده می‌شود.

از آنجایی که میزان مرگ و میر در این مرحله بسیار بالا است، اهداف اصلی درمان سرطان سینه متاستاتیک این است که اطمینان حاصل شود که بیماران موارد زیر را داشته باشند:

• طولانی‌ترین بقای ممکن با این بیماری

• کمترین عوارض جانبی ممکن از سرطان و درمان آن

• بهترین و طولانی‌ترین کیفیت زندگی ممکن

کارشناسان بیان کرده‌اند برای بیمارانی که سرطان لاعلاج آنها تشخیص داده شده است، درمان هورمونی می‌تواند حداقل برای تضمین مدت زمان زنده ماندن طولانی‌تر بیماران مؤثر باشد.

متخصصان، هورمون درمانی یا درمان غدد درون ریز را به عنوان یک درمان مؤثر برای بسیاری از تومورها تعریف می‌کنند که تست گیرنده‌های استروژن (ER) یا گیرنده‌های پروژسترون (PR) مثبت است.

بر اساس نتایج گزارش شده تقریباً ۵۵ درصد از زنانی که تحت آزمایش بودند، می‌توان انتظار داشت که ۳۹ ماه پس از تجویز داروی Capivasertib زنده بمانند. این دارو در مقایسه با هر درمان دیگری تاکنون نتایج بهتری از خود نشان داده است.

منبع: هلث سایت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان سینه هورمون درمانی سرطان سینه متاستاتیک سلول های سرطان سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد

ایتنا - سازمان غذا و داروی آمریکا در یک اقدام تاریخی، اولین داروی درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی موسوم به NASH یا استیاتوهپاتیت متابولیک مرتبط با عملکرد نامناسب را تایید کرد.
این دارو تحت نام تجاری «رزدیفرا» توسط شرکت داروسازی مادریگال تولید شده و از ماه آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، پس از این تاییدیه سهام مادریگال در بورس نیویورک، با جهش ۲۴ درصدی همراه شد.

بیماری NASH که اخیراً استیاتوهپاتیت متابولیک نامگذاری شده، حدود ۱.۵ میلیون نفر در آمریکا را درگیر کرده اما تاکنون هیچ درمان تاییدشده‌ای برای آن وجود نداشته است.

بیل سیبولد، مدیرعامل مادریگال، ضمن اعلام دسترس‌پذیری این داروی خوراکی از آوریل آینده، ابراز امیدواری کرد که فروش سالانه آن از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کند.

شرکت سازنده اعلام کرد این دارو برای بیماران مبتلا به NASH با فیبروز کبدی پیشرفته تا مرحله ۲ یا ۳ تایید شده است.

لورن استیل، مدیرعامل بنیاد حمایت از بیماران کبدی آمریکا، این تاییدیه را یک لحظه تاریخی پس از یک دهه تلاش‌های ناکام برای یافتن درمان بیماری NASH توصیف کرد.

بیماری NASH که با چاقی، دیابت، اختلالات تیروییدی و چربی خون ارتباط دارد، از آسیب کبدی ناشی از رسوب چربی در سلول‌های آن سرچشمه می‌گیرد.

علائم این بیماری در ابتدا کم‌رنگ هستند اما می‌تواند در صورت پیشرفت، به سیروز و نارسایی کبدی بیانجامد.

تاییدیه اخیر سازمان غذا و دارو برای نخستین بار یک روزنه امید را برای میلیون‌ها بیماری که تاکنون هیچ گزینه درمانی نداشته‌اند، گشوده است.

دیگر خبرها

  • باکتری‌های روده نوزادان سیستم ایمنی آنها را شکل می‌دهد
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • تاثیر ترکیب گیاهی زرشک در مقابله با سرطان ریه
  • هوش مصنوعی درحال یادگیری معنای زندگی است
  • با کشف این پروتیین، درمان طاسی سر ممکن شد
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • مقابله با یکی از مخوف‌ترین تومور‌های سرطانی
  • ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند
  • مقابله با یکی از مخوف‌ترین تومورهای سرطانی
  • مقابله با سخت‌ترین تومورهای سرطانی پستان با اسب تروجان در ابعاد نانو