Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-19@09:04:27 GMT

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۸۹۹۶

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

VPSها روی یک سرور فیزیکی واحد میزبانی می‌شوند، در حالی که Cloud Server روی فضایی متشکل از چندین سرور فیزیکی که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع شده‌اند، پیاده‌سازی می‌شود. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


هر یک از سرورهای مجازی یا سرورهای ابری می‌توانند متناسب با نیاز و شرایط کسب‌وکار، برای میزبانی وب‌سایت مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌حال تفاوت‌هایی در نحوه‌ی استقرار و مدیریت هر یک از این سرورها وجود دارد که کاربرد آن‌ها را متفاوت می‌کند. VPSها روی یک سرور فیزیکی واحد میزبانی می‌شوند، در حالی که Cloud Server روی فضایی متشکل از چندین سرور فیزیکی که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع شده‌اند، پیاده‌سازی می‌شود. در ادامه پس از نگاهی کلی به ساختار و شیوه‌ی کار هر یک از این سرورها، از جنبه‌های متعدد تفاوت سرور مجازی و سرور ابری را بررسی می‌کنیم.
  سرور مجازی چیست؟ 
سرور مجازی یا VPS، یکی از انواع سرویس‌های میزبانی است که از فناوری مجازی‌سازی برای ارایه‌ی منابع اختصاصی در سروری فیزیکی با چندین کاربر استفاده می‌کند. زمان استفاده از سرور مجازی، میزان مشخصی از منابع سرور فیزیکی را مانند یک سرور اختصاصی به‌شکل منحصربه‌فرد در اختیار دارید و می‌توانید نرم‌افزارها و منابع‌تان را در بستر اینترنت مدیریت کنید. 
مزایای اصلی میزبانی VPS شامل موارد زیر است:
   - دسترسی به منابع اختصاصی
   - امنیت بیش‌تر در مقابل حملات هکرها و بدافزارها
   - قیمت مقرون به‌صرفه
   - سفارشی‌سازی و اجازه‌ی نصب نرم‌افزارهای دل‌خواه

Cloud Serverها، روی ابرهایی که از به هم پیوستن تعداد زیادی سرور فیزیکی ایجاد شده‌اند، مجازی‌سازی می‌شوند. در حالت کلی، در رایانش ابری (Cloud Computing)، چند سرور سخت‌افزاری که در موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی قرار دارند، به‌شکل یک سیستم یکپارچه عمل کرده و سرعت پردازش و پاسخ‌گویی  به درخواست‌ها را افزایش می‌دهند. 
برخی از مزایای میزبانی سرور ابری:
   - افزایش سرعت پردازش 
   - دسترسی به آخرین مدل از سخت‌افزارها
   - خدمات جانبی بیش‌تر
   - آپ‌تایم بهتر، دسترسی سریع‌تر 
   - مقیاس‌پذیری بالا
  مهم‌ترین تفاوت‌های سرور مجازی و سرور ابری  
استفاده از سرور مجازی و سرور ابری باعث بهبود عملکرد وب‌سایت می‌شوند. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین میزبان متناسب با نیاز کسب‌وکار خود باید تفاوت‌های مهم بین VPS و Cloud Server را بشناسیم. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های سرور مجازی و سرور ابری را بررسی می‌کنیم. 
  تفاوت سرور مجازی و سرور ابری در مقیاس‌پذیری  
سرور ابری، به‌کمک اتصال به ابری که از سرورهای متعدد و قدرت‌مند تشکیل شده، توانایی بسیار بالایی در ارایه‌ی نامحدود منابع مورد نیاز دارد. در حالی که VPS فقط از منابع یک سرور فیزیکی با محدودیت‌های سخت‌افزاری مشخص استفاده می‌کند و نمی‌تواند به‌آسانی به میزان بسیار بیش‌تری از منابع دسترسی داشته باشد. بنابراین مقیاس‌پذیری کم‌تری نسبت به Cloud Server دارد.
  تفاوت سرور مجازی و سرور ابری در عملکرد و قابلیت اطمینان 
در سرور مجازی، وب‌سایت شما منابع اختصاصی خودش را دارد. با این‌حال در استفاده از برخی با دیگر وب‌سایت‌های سرور، منابع مشترکی دارد و این احتمال به وجود می‌آید که تحت تاثیر رفتار دیگر سایت‌‎ها قرار بگیرد.  
زمانی که وب‌سایت‎‌ها با تقاضای بسیار بالا مواجه می‌شوند، Cloud Server می‌تواند از وب‌سایت حمایت کند تا با همان سرعت و قابلیت اطمینان پاسخ‌گو باشد. علاوه‌بر آن، با بروز هرگونه خرابی و اشکال در یک سرور، این امکان وجود دارد که سرور دیگری جایگزین شود و مسوولیت عملکرد و پاسخ‌گویی را برعهده بگیرد. این امکان، دسترسی‌پذیری سایت را با ضریب اطمینان بالاتر، افزایش می‌دهد. 
   تفاوت سرور مجازی و سرور ابری در سطح دسترسی 
سرور مجازی و سرور ابری هر دو امکان سفارشی‌سازی را برای کاربران فراهم می‌کنند، اما سرورهای مجازی به شما این امکان را می‌دهند به سطح مشابهی از قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات در حد سرور اختصاصی دسترسی داشته باشید.  
شما با استفاده از سرور ابری، امکان سفارشی‌سازی تنظیمات را ندارید؛ زیرا شرکت ارایه‌دهنده‌ی خدمات، دسترسی شما را برای ایجاد تغییرات کمی محدود ‌می‌کند تا اطمینان حاصل کند سرور ابری شما به‌شکل موثر کار می‌کند. هم‌چنین راه‌اندازی سرور ابری به مراتب از VPS پیچیده‌تر است و نیاز به دانش فنی و تخصص  بیش‌تری نیز دارد.
  تفاوت سرور مجازی و سرور ابری در تامین امنیت وب‌سایت 
یکی دیگر از موارد مهم که باید در تفاوت سرور ابری و سرور مجازی به آن توجه داشت موضوع امنیت آن‌ها است. هر یک از سرویس‌های میزبانی سرور مجازی و سرور ابری سطوح مختلفی از امنیت را تامین می‌کنند. از آن‌جایی که  دسترسی هر سرور مجازی از سایر VPSها در همان سرور جدا است، حتا اگر وب‌سایت دیگری در سرور هک یا به بدافزار آلوده شود، وب‌سایت شما تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.  
در Cloud Serverها نیز وب‌‎سایت شما جدا از دیگر وب‌سایت‌ها میزبانی می‌شود. هم‌چنین شما می‌توانید تدابیر امنیتی خود را در کنار اقدامات ارایه‌دهنده‌ی سرویس اعمال کنید.
  تفاوت سرور مجازی و سرور ابری از نظر قیمت و هزینه 
هر دو سرور مجازی و سرور ابری، در مقایسه با سرورهای اختصاصی گزینه‌هایی مقرون به‌صرفه‌‌ای هستند، اما با این حال سرور مجازی بسیاری از مزایای هاست اختصاصی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  
هر دو سرور مجازی و ابری نسبت به مزایا و امکاناتی که ارایه می‌کنند مانند حجم منابع، مشخصات سرور و سطح پشتیبانی مورد نیاز، قیمت‌های متفاوتی دارند. با این‌وجود، به‌شکل کلی VPSها نسبت به سرورهای ابری گزینه‌ی ارزان‌تری هستند.
  سرور مجازی یا سرور ابری: کدام گزینه برای میزبانی وب‌سایت شما مناسب‌‌ است؟ 
انتخاب سرور میزبانی مناسب برای وب‌سایت‌تان به عوامل مختلفی از جمله بودجه، میزان ترافیک وب‌سایت‌ و مهارت‌های فنی شما بستگی دارد. این روزها، اگرچه سرور ابری بیش‌تر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد ولی سرور مجازی هم‌چنان برای میزبانی سایت‎‌ها، انتخابی قدرتمند، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.  
VPS با تامین امنیت بالا و فارغ از پیچیدگی‌های سرور ابری، مزایای ارزشمندی را در سطح سرور اختصاصی ارایه می‌کند. بنابراین اگر ترافیک ماهانه‌ی وب‌سایت شما قابل پیش‌بینی است، یا برنامه‌ی خاصی برای افزایش ناگهانی ترافیک وب ندارید و امنیت سایت برای شما اهمیت بالایی دارد، سرور مجازی گزینه‌ی مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای است که می‌تواند به‌خوبی پاسخ‌گوی نیازهای سایت‌تان باشد. 
اطلاعات و جزییات بیش‌تر درباره‌ی سرور مجازی را می‌توانید همین حالا در بخش خرید سرور مجازی ابر آروان مشاهده کنید و با آگاهی کامل، تصمیمی هوشمندانه برای انتخاب بهترین سرور میزبانی وب‌سایت خود بگیرید.  
  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رپرتاژ مقرون به صرفه سرور مجازی ی سرور مجازی سرور فیزیکی وب سایت شما ی وب سایت یک سرور بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به س.الی درباره تفاوت بین خانواده قالیباف و آقای لاریجانی؟ + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او افزود:‌ هر انتخاباتی شرایط خودش را دارد. انتخابات مجلس اسلامی و خبرگان رهبری شرایط خودشان را دارند.

کد خبر 839494 منبع: فارس برچسب‌ها سخنگوی شورای نگهبان خبر ویژه خانواده

دیگر خبرها

  • سایت سلامت در نوروز رونمایی شد
  • (ویدئو) تفاوت جالب اندازه لاستیک مرسدس بنز با پراید
  • آهن وان | نگاه جدید به بازار آهن
  • تفاوت مناجات و دعا چیست؟ + فیلم
  • تأثیر و تفاوت جنگ اوکراین و جنگ غزه
  • ساعت سرور، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • ساعت سرور ، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • آشنایی با فروشگاه های اشتراک مجازی (اپل موزیک، chatgpt 4 و ...)
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به س.الی درباره تفاوت بین خانواده قالیباف و آقای لاریجانی؟ + فیلم
  • طراحی سایت فروشگاهی و تفاوت‌های آن با طراحی سایت شرکتی