Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: هرچند آئین‌نامه استخدامی دهیاران به کمیسیون اجتماعی دولت برده شده اما استخدام آن‌ها با توجه به تعداد زیادشان امکان‌پذیر نیست.

مهدی جمالی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی شهرداران و دهیاران شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ که روز گذشته، ۱۵ تیر، در سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، افزود: در شرایط خاص و حساس کشور شهرداران و دهیاران به عنوان خاکریز اول مطالبات مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نهادهای غیردولتی مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در امنیت ملی کشور نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: برخی کشورها که دچار آسیب‌های جدی هستند و از درون می‌پوسند، این موضوع به این دلیل است که امنیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی را ندارند.

وی گفت: هر چند اوایل انقلاب بسیاری از زیرساخت‌ها وجود نداشت و بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و مخابرات نداشتند اما صمیمیت، نزدیکی، رفاقت و همدلی آن‌ها با مدیران بیشتر بود. الان که بسیاری از امکانات و زیرساخت‌ها را داریم، باید مراقب باشیم اعتماد بین مردم و حاکمیت خدشه‌دار نشود که در این صورت با وجود همه تلاش‌های مسئولان ارزشی نخواهد داشت.

جمالی‌نژاد در شرایطی که با کمبود امکانات، تجهیزات و اعتبار مواجه هستیم  کار کردن را هنر دانست و افزود: مردم در روستا همه انتظاراتشان را از دهیار و در شهرها از شهردار دارند؛ لذا در این شرایط سخت اقتصادی باید نقش دهیار و شهردار پررنگ‌تر باشد و جهادی کار کنند.

وی از وجود ۳۸ هزار روستای دارای دهیاری در کشور خبر داد و افزود: لازم است شهرداران و دهیاران با همت و انرژی باید برای آبادانی شهر و روستاها کار کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه عنوان کرد: ۱۱۵ سال پیش که بلدیه به عنوان نهاد غیردولتی تشکیل شد، برای این بود که انعطاف‌پذیر باشند.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از دولت جدا کنیم. غیردولتی بودن آن‌ها قدرت انعطاف و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌شان را بیشتر می‌کند؛ به عنوان مثال در یک پروژه دولتی گاه چندین ماه اخذ مجوزها زمان می‌برد ولی شهردار یا دهیار با یک مصوبه شورا می‌تواند پروژه‌ای را عملیاتی کند.

وی گفت: حل برخی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عهده ما خارج است. باید افرادی به عنوان نماینده دهیاران از امنیت شغلی و مسائل رفاهی آنان دفاع کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تغییرات ساختارهای روستایی با تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: علاوه بر این تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن تنظیم شده تا اختلافات بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها حل شود.

وی در خصوص تخصیص قیر رایگان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها گفت: این مقوله در روستاها بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای زیر ۵۰ هزار بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بر عهده راه و شهرسازی در قالب طرح بازآفرینی شهری است. در این راستا کمک ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه ترشیز صورت می‌گیرد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: هرچند قبلا اعتبارات ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر اساس شاخص کمتر توسعه یافتگی و جمعیت و... توزیع می‌شد اما با تغییر آن، این اعتبار به سمت کلان‌شهرها برده شد؛ در حالی که شعار ما توزیع عادلانه خدمات و امکانات است، این رویکرد باید اصلاح شود که طرح آن آماده شده و اگر مجلس مصوب نماید، شرایط به حالت اول بازمی‌گردد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش دهیاران گفت: بزرگترین خانواده اجرایی کشور شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست که تا لایه‌های مویرگی کشور جریان دارند و از همین رو آموزش آن‌ها ضروری است.

جمالی‌نژاد همچنین با اشاره به تشکیل ۲ قرارگاه توسعه روستایی و قرارگاه در حوزه شهری ارتقای درجه دهیارهای و شهرداری‌ها را امکان‌پذیر دانست و گفت: پراکندگی مراکز دهیاری‌ها، اعتبار اندک، نبود ساختمان دهیاری‌ها و نبود فضاهای ورزشی در روستاها از جمله معضلات دهیاری‌هاست.

وی با تاکید بر تقویت شوراهای فرادستی خاطرنشان کرد: اینکه شهرداران و دهیاران به دنبال تجهیز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به ماشین‌آلات و تخصیص قیر باشند، خوب است اما ثروت‌آفرین نیست. آن‌ها باید دنبال ثروت‌آفرینی باشند زیرا ثروت‌آفرینی می‌تواند شهر و روستا را متحول کند.

معاون وزیر کشور بیان کرد: روستاها ریشه‌ها و هویت ما هستند و نباید اجازه دهیم تخلیه شوند بلکه باید تلاش کنیم کسانی که رفته‌اند، بازگردند.

در این جلسه حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ نیز گفت: دهیاران مجاهدان خدمت در عرصه روستا هستند اما امنیت شغلی ندارند و بدون امکانات و پشتوانه مالی کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: نقصان و کمبود ماشین‌آلات در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محسوس است که باید با حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه در راستای آبادانی شهرها و روستاها و ایجاد رفاه برای مردم اقدام نمود.

نیک‌بین بر ضرورت تشکیل شورای پیشرفت در روستا تاکید کرد و افزود: برای آبادانی منطقه باید از همه افراد این دیار در اقصی نقاط کشور کمک گرفت و سرمایه‌های آنان را جذب کرد تا دیار ترشیز را بر قله‌های پیشرفت بنشانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دهياري کاشمر خبرهای شهرستان کاشمر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداران و دهیاران جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جعل امضا و انتقال سند اراضی به نام «کاظم صدیقی» امکان‌پذیر است؟

محمدهادی جعفرپور وکیل دادگستری در یادداشتی نوشت:

چند سالی است که کلیه اقدامات زیر مجموعه‌ی اداره ثبت اسناد و املاک با اخذ اثر انگشت و سپس ارسال پیامکی حاوی کد تأیید برای ذینفع سند انجام می‌شود،علاوه اینکه تمامی اقدامات لازم برای ثبت اساسنامه شرکت ها و موسسات و...یا اصلاح اوراق ثبتی اشخاص حقوقی و...در پلتفرم تعریف شده اداره ثبت شرکت ها از طریق رمز عبور و نام کاربری اختصاصی انجام می‌شود.

در جهانی که به عصر ارتباطات شهره است و در زمانه‌ای که حق دسترسی به اطلاعات و انتشار آزاد اطلاعات یکی از مصادیق حقوق شهروندی است،پس از آنکه یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و افشاکننده‌ی حقوق های نجومی شهرداری تهران و....در صفحه‌ی شخصی‌اش مطالبی راجع به ارتباط کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران با تملک بیش از چهار هزار مترمربع از زمین‌ها و باغ‌های دولتی در منطقه ازگل تهران منتشر کرد.برخی خبرگزاری‌های داخلی چند ساعت پس از پوشش خبری این موضوع اقدام به حذف خبر کردند،فارغ از این امر که از جنبه‌ی اصول کار رسانه ای و مختصات حاکم بر فعالیت در عرصه رسانه،حذف خبر اقدام چندان حرفه‌ای تلقی نمی‌شود،نکته‌ی قابل تامل خبر مذکور آن است که اکثر تیترهای منتسب به این خبر در قالب پرسش مطرح و لذا نمی‌توان آن را مصداق توهین یا افترا و.‌..دانست که حذف چنین خبری را توجیه کند.

غالب اخبار منتشر شده با طرح این پرسش بود که جناب کاظم صدیقی آیا واقعا اسناد این اراضی به نام شما و پسران شماست؟پرسشی که می‌شد مستند به اسناد و مدارک پاسخی شفاف به آن داد و یا با یک نه قاطع خط بطلان بر چنین مطلبی کشید. البته چنانچه خبر کذب و خلاف واقع بوده در غیر اینصورت حذف خبر نه تنها صورت‌مسئله را پاک نمی‌کند بلکه سبب حساسیت بیشتری خواهد شد.خاصه اینکه خبر راجع به شخصیتی است که بابت برخی سخنرانی‌ها و نظراتش مورد توجه جامعه بوده،مردم اخبار مرتبط با ایشان را به جهت سخنرانی‌هایش که بعضا همراه با حاشیه‌های فراوانی است،دنبال می‌کنند ! وی که مدتی رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات بوده و در یک دهه اخیر در بسیاری از مراسم مذهبی برگزارشده مهم در جاهای محتلف سخنران اصلی بوده، مورد توجه جامعه و مردم اخبار ایشان را رصد می‌کنند.

علاوه اینکه در دولت و مجلسی که شفاف سازی و مبارزه با فساد جزء اصلی‌ترین شعارها و وعده‌های انتخاباتی آن بوده،حذف چنین خبری بدون ارائه توضیح قانع‌کننده و مستند هیچ توجیه منطقی ندارد و باید به کسانی که دستور حذف چنین اخباری صادر می‌کنند گفت؛زمانه‌ی پاک کردن صورت مسئله گذشته است لازم است به فرمایش پیامبر ص حاسِبوا أنْفُسَکُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا عمل‌کنید.

و اما امروز پس از انتشار حواشی موضوع، جناب صدیقی طی مرقومه‌ای به دادستان اعلام کرده اند که شخص مورد اعتماد ایشان که پیشتر در مجموعه‌ی تحت تولیت حاج‌آقا فعالیت می‌کرده با جعل امضاء ایشان اقدام به تنظیم اساسنامه و انتقال اراضی مورد اشاره کرده است!!

با این وصف پیرو اظهار نظر آقای صدیقی مبنی بر جعل امضاء ایشان و انتقال سند و تنظیم اساسنامه و...این نکته قابل توجه است که مدت‌هاست دفاتر اسناد رسمی با اخذ اثر انگشت امور مربوط به انتقال و ثبت اسناد را انجام می‌دهند و از طرفی به محض ثبت سند در دوایر ثبتی، خاصه دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها برای شخص مورد نظر پیامکی حاوی کد تأیید ارسال می‌شود لذا لازم است حاج‌آقا صدیقی به چنین اموری با وسواس و دقت بیشتری توجه کنند.

ضمنا با فرض جعل امضاء لازم است ابواب جمعی اداره‌ی ثبت و دفتر اسناد رسمی مربوطه و دایره متصدی ثبت اساسنامه و...به عنوان مشارکت در جعل،تحصیل مال از طریق نامشروع و... تحت تعقیب قرار گرفته کلیه اسناد و مدارک باطل،مالکیت اراضی مذکور به وضعیت سابق اعاده و قطعا مستند به اسناد محکمه‌پسند مردم از این اقدامات مطلع شوند.

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دریافت کروکی الکترونیک در "پلیس من" امکان پذیر شد
  • مجوز جذب ۱۴۶ نیرو برای دهیاری‌های استان زنجان دریافت شد
  • ادعای جعل امضا و انتقال سند اراضی به نام «کاظم صدیقی» امکان‌پذیر است؟
  • أخذ مجوز جذب ۱۴۶ نیرو برای دهیاری‌های استان زنجان
  • اسباب‌کشی در عید نوروز فقط با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان
  • اسباب‌کشی در عید نوروز تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • فرماندار ویژه مهاباد: تسهیلات دولتی به روستاییان اطلاع‌رسانی شود
  • پرداخت پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان
  • پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان پرداخت شد