Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@09:17:15 GMT

زیست عفیفانه عموم جامعه را دربر گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۰۳۴

زیست عفیفانه عموم جامعه را دربر گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «محمد رعیت» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در این بخش، اظهار کرد: زیست عفیفانه مختص زنان نبوده؛ بلکه مردان جامعه نیز عفیف باشند تا زنان باعفت و پاکدامنی داشته باشیم.

به گفته وی؛ در راستای افزایش توجه عموم جامعه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب باید راهکارهای عملی و اصلاح برخی از رفتارهای مغایر عفت عمومی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تشریح برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی دهه امامت و ولایت در استان، تصریح کرد: در این ایام بیش از 45 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در جای جای استان برگزار می شود.

وی، افزود: برنامه های شادمانه در روزهای 27 و 28 تیر ماه به صورت متمرکز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به صورت رایگان و بخشی نیز با بلیط فروشی برای مردم اجرا می شود.

به گفته وی؛ تکریم خانواده شهداء و ایثارگران با اولویت خانواده سادات، اجرای موسیقی مقامی، شعرخوانی، کنسرت، کمدی، نقالی، تئاتر خیابانی، نمایشگاه آثار تجسمی، کارگاه های آموزشی و کاروان مناسبتی نوازندگی دف توسط گروه های فاخر استان از جمله این برنامه ها است.

رعیت، تولید یک اثر فاخر هنری را نیازمند دانش، عقبه فکری، مطالعه و زمان لازم دانست و گفت: برخورداری از کیفیت لازم برای یک اثر هنری جهت جذب حداکثری مخاطب خیلی موثر است.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر در جامعه مظلوم واقع شده است، حمایت از آثار فاخر یکی از اهداف برنامه های این ایام است تا این بخش با کمک مردم و علاقمندان رشد یافته و در جامعه عمق یابد.

به گفته وی؛ این ایام وحدت بخش، فرصتی مناسب جهت پیوند دادن قلوب مسلمانان به همدیگر است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۵ برنامه هفتگی موسیقی عاشیقی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول مرکز موسیقی حوزه هنری استان در خصوص برنامه‌های کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: «عاشیقلار آخشامی»عنوان برنامه هفتگی کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی است و از سال ۱۳۸۹ شمسی در ارومیه اجرا می‌شود که در همین راستا در سال جاری شاهد اجرای ۶۷۵ اثر موسیقی توسط ده‌ها نفر از هنرمندان عاشیق استان از شهرهای ارومیه ،نقده،میاندوآب، سلماس، خوی و ماکو  همچنین بیش از ۲۰۰ قطعه شعر ترکی توسط شاعران محلی بودیم .

داریوش علیزاده افزود: کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی در ۴۵ برنامه هفتگی خود میزبان بیش از ۴۵۰۰ نفر از علاقمندان موسیقی عاشیقی از ارومیه و استان آذربایجان غربی و حتی از سایر استان‌های کشور و کشورهای همجوار از جمله جمهوری آذربایجان, ترکیه و عراق بود که با حضور در این برنامه با بخشی از فرهنگ موسیقی محلی این استان و مکتب عاشیقی ارومیه آشنا شدند و آن را در حافظه خود و گوشی‌های همراهشان ثبت کردند .

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی ضمن « معرفی هنرمندان و  مکتب‌های موجود در موسیقی عاشیقی استان»  به صورت مستقیم و مجازی یکی از مهمترین مکان‌های حضور هنرمندان عاشیق در کنار هم و ارتباط و تبادل نظر این هنرمندان با یکدیگر با هدف رشد و توسعه این موسیقی غنی است که با عنوان «مکتب عاشیقی ارومیه »در سال ۱۳۹۲ شمسی به شماره ۱۶۵ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شده است .

 

کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی در سال ۱۳۸۹ شمسی فعالیت خود را با هدف کشف و پرورش استعدادهای جدید در عرصه این موسیقی و رشد و توسعه موسیقی عاشیقی در ارومیه افتتاح شد .

 از آن زمان تاکنون ضمن اجرای بیش از ۶۰۰ برنامه کنسرت هفتگی برای نخستین بار چندین آلبوم موسیقی عاشیقی را تولید و منتشر کرده و تاکنون سه دوره جشنواره موسیقی مکتب ارومیه را نیز اجرا کرده است .

 

دیگر خبرها

  • ضرورت‌ تولید آثار فاخر در راستای ترویج سیره اهل بیت(ع)
  • فساد اداری عموم جامعه را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد
  • جشنواره نوروزی برج آزادی برگزار می‌شود
  • دیدار اعضای ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر با نماینده ولی فقیه در استان
  • برگزاری جشنواره نوروزی برج آزادی
  • تقویت پایگاه‌های قرآنی مساجد در استان اردبیل
  • سلامت رودخانه، سلامت جامعه
  • لزوم ترسیم پیوست فرهنگی و هنری برای اقدامات جهادی در استان مرکزی
  • اجرای ۴۵ برنامه هفتگی موسیقی عاشیقی در ارومیه
  • نمایش ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا