Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@07:13:28 GMT

جزئیات جدید از اجرای طرح یارانه نان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۱۱۶

جزئیات جدید از اجرای طرح یارانه نان

به گزارش ایسنا، محمد جلال در جلسه «بررسی روند اجرای طرح هوشمندسازی و مردمی‌سازی یارانه نان» در استان مازندران، با اشاره به تصمیم دولت در تخصیص هدفمند یارانه کالاهای اساسی بیان کرد: در مورد نان سنتی، یارانه از گندم برداشته می‌شود و به آرد نانوایی‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حذف عرضه‌های خارج از شبکه در قالب قاچاق آرد یا مصارف نان در دامداری‌ها پس از اجرای این طرح، افزود: برآورد اجمالی ما این است که بعد از اجرای طرح یارانه نان، حدود ۳۰ درصد مصرف گندم کشور (تحت عنوان نان مصرفی مردم) کاهش می‌یابد و این کاهش در مصرف، سالانه حدود یک و نیم میلیارد یورو صرفه جویی در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه وزیر اقتصاد، در مورد جزئیات اجرای این طرح گفت: این طرح در دو سطح اجرا می‌شود؛ سطح اول فراگیری کارتخوان‌های هوشمند است و در آن به ثبت تراکنش‌های مقداری فروش و ارزیابی عملکرد نانوایی‌ها از طریق داده‌های صحیح، قابل اتکا و به هنگام اقدام می‌شود. در این سطح مقدار فروش نان و اختصاص آن به اقشار مختلف جامعه را در فرآیند متعارفی که مردم آن را با عنوان «خرید با کارت» می‌شناسند، اندازه‌گیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در سطح دوم قیمت گندم و آرد برای نانوایانی که تحت پوشش زیرساخت فروش مکانیزه نان قرار گرفته اند، افزایش پیدا می‌کند. نانوایان پرداختی انجام نمی‌دهند و مهلتی ۳۰ تا ۴۵ روزه به آن‌ها داده می‌شود، اما آنها متعهد به پرداخت قیمت تمام شده آرد خواهند شد.

جلال ادامه داد: پس از آن با بررسی زیرساخت هوشمند نصب شده در نانوایی و اطمینان از اینکه که نان به خانوارها واگذار شده، یارانه اختصاص یافته (نان قیمت تمام شده منهای نان قیمت فعلی) به حساب نانوا واریز می‌شود. در نتیجه مردم در این طرح با هیچ تغییری در قیمت و فرآیند خرید مواجه نمی‌شوند.

جلال در ادامه بیان کرد: با اجرای این طرح، برخی از محدودیت‌ها برای نانوایانی که فعالیت رسمی و واقعی آن‌ها تولید و پخت نان است، برداشته و مفاهیمی مانند سهیمه آرد به آرامی کمرنگ می‌شوند. به این معنا که یک نانوایی در صورت صلاح خود حتی می‌تواند به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشد. نانوایانی که می‌خواهند آرد خرید کنند، به دلیل مهلت زمانی که داده می‌شود، مشکل سرمایه در گردش نخواهند داشت و در این بازه زمانی گرچه پول آرد خود را تسویه می‌کنند، اما روزانه مبلغ ما به تفاوت را دریافت خواهند کرد.

وی توضیح داد: این مبلغ ما به تفاوت شامل دو پارامتر است؛ افزایش قیمت آرد و افزایش هزینه‌های دستمزد و اجاره نانوایان که در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است. پس نانوایانی که قصدشان تولید نان و فروش آن به مردم است، در این طرح منتفع می‌شوند و مردم نیز هیچ تغییری را از منظر مقدار و مبلغ خرید نان متوجه نمی‌شوند.

جلال تاکید کرد: در اجرای  طرح هوشمند سازی و مردمی سازی یارانه نان تا پایان سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت نان سنتی نخواهیم داشت، در این الگو، مفهومی تحت عنوان سهمیه بندی نان نخواهیم داشت، نان کارتی و یا کارت نان نخواهیم داشت و سیاستگذاری قیمت نان بهبود خواهد یافت.

همچنین سیداسماعیل هاشمی، مدیر کل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران در این جلسه بیان کرد: دولت اصلاحات مهم اقتصادی را در راستای حذف سود برای عده‌ای خاص آغاز کرده است و یکی از موضوعات مهم در این خصوص آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت مستقیم یارانه نان به مردم است.

وی افزود: اعطای آرد یارانه‌ای به صنایع یا نانوایی‌ها زمینه فساد و تبانی را فراهم کرده بود اما با آزادسازی نرخ آرد صنعتی از این موارد جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران یکی از مهم‌ترین نکات اجرای طرح یارانه نان را امکان نظارت آنلاین دانسته است، زیرا با اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی یارانه آرد، این امکان برای مسئولان ‌فراهم می‌شود ‌تا از قاچاق منابع ‌جلوگیری کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: یارانه نان اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «مَثلث» پس از«سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای قشقایی مجموعه تئاتر شهر، همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 25 اسفند ماه 1402 اعلام شد.
نمایش «سیاه خال» به کارگردانی محسن اردشیر که از 25 بهمن در تالار اصلی با ظرفیت 579 مخاطب و قیمت بلیت200 هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده بود، با مجموع 25 اجرا و میزبانی از 4 هزار و 808 مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) و فروش معادل 720 میلیون و 816 هزار تومان به اجرای خود پایان داد.

نمایش «روزی روزگاری سمنگان» به کارگردانی محمودرضا رحیمی که اجرای خود را از 25 بهمن در تالار چهارسو، با ظرفیت132 نفر و قیمت بلیت160 هزار تومان آغاز کرده بود، با مجموع 27 اجرا و میزبانی از 1 هزار و 289 مخاطب توانست به فروشی معادل 131 میلیون و 328 هزار تومان دست پیدا کند و به اجرای خود پایان دهد.

نمایش «نوزده، نود و نه» به کارگردانی ایوب آقاخانی که اجرای خود را از 19 بهمن در تالار چهارسو با ظرفیت132 نفر و قیمت بلیت160 هزار تومان آغاز کرده بود با مجموع 30 اجرا و میزبانی از 2 هزار و 486 مخاطب، توانست با فروش 285 میلیون و 872 هزار تومان صحنه اجرا را ترک کند.  

نمایش «عددهای نشده» به کارگردانی حسین کشفی‌اصل نیز که اجرای خود را از 17 بهمن در تالار قشقایی ساعت 18 با ظرفیت96 نفر و قیمت بلیت150 هزار تومان آغاز کرده بود، با 33 اجرا و میزبانی از 1 هزار و 306 مخاطب و فروشی معادل 121 میلیون و 410 هزار تومان، به اجرای خود خاتمه دهد.

نمایش «مَثلث» به کارگردانی قیس یساقی نیز که اجرای خود را از 22 بهمن در تالار قشقایی، با ظرفیت96 نفر و قیمت بلیت 130هزار تومان آغاز کرده بود، با 36 اجرا و میزبانی از 3 هزار و 128 مخاطب و فروش 330 میلیون و 720 هزار تومانی  به اجرای خود پایان دهد.

نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین که از 19 بهمن در تالار سایه با ظرفیت 72 نفر و قیمت بلیت120 هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده بود،‌ با مجموع 31 اجرا و میزبانی از 958 مخاطب به فروشی معادل 67 میلیون و 500 هزار تومان دست پیدا کند و به اجرای خود پایان دهد.

نمایش «شکافتن کام ماهی» به کارگردانی سمن قناد که از 18 بهمن در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی26 نفر و قیمت بلیت100 هزارتومان روی صحنه رفته بود، با 32 اجرا، 791 مخاطب جذب کرد و با فروشی معادل 59 میلیون 810 هزار تومان به اجرای خود پایان داد.  

آمار فروش تئاترشهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد / نمایش«سیاه خال» نیم میلیاردی شد

همچنین نمایش محیطی «من نوید نیستم» به کارگردانی سید علی خوشرو در دور جدید اجراهای خود که از 19 بهمن با قیمت50 هزار تومان در کافه تریای سالن قشقایی، به صحنه رفته بود؛ با 30 اجرا، میزبان 282 مخاطب شد و با  فروش 14 میلیون و 100 هزار تومانی به اجرای خود خاتمه داد.   

در تماشاخانه سنگلج، نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» به کارگردانی فرشید قلی‌پور که از 17 اسفندماه به صحنه رفته است؛ با 6 میزبان 488 تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت 80 هزار تومانی و ظرفیت سالن236 نفری، به فروش 13 میلیون و  280 هزار تومان دست یافته است و به اجرای خود ادامه می‌دهد.

در تالار هنر، نمایش "کتابخورها" به کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش که از روز 25 بهمن ماه، اجرای خود را آغاز کرده است، با 28 اجرا در تالار 244 نفری و قیمت بلیت 90 هزار تومانی، توانست میزبان 1 هزار و 961 تماشاگر باشد و با فروش 100  میلیون و 391 هزار تومانی به اجرای خود پایان دهد.

همچنین نمایش«هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی که از 3 اسفندماه در تالار هنر با ظرفیت 244 نفری به صحنه رفته است؛ با 21 اجرا و قیمت بلیت 100 هزار تومان، توانسته 1 هزار و 408 تماشاگر را جلب کند و با فروش 100 میلیون و 126 هزار تومان به اجرای خود از 15 فروردین‌ماه ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای سوخت یارانه‌ای بخش مهم نظام یارانه‌ای صنعت هوایی
  • ثبات قیمت‌ها با اجرای طرح کالابرگ؟!
  • اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند
  • ثبات قیمت‌ها و توزیع عادلانه یارانه‌ها با اجرای طرح کالابرگ
  • «مَثلث» پس از «سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد
  • اعلام آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • نمایش «مَثلث» پس از «سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد
  • اجرای طرح خالص فروشی در قنادی‌های ایلام
  • نمایش «مَثلث» پس از«سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد
  • تصمیم نهایی دولت درباره افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳