Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور تغییرات اقلیمی پاکستان، حوادث طبیعی ناشی از بارندگی‌های اخیر این کشور و تلفات ناشی از آن را بی‌سابقه و یک فاجعه ملی خواند و اعلام کرد: شمار قربانیان مرتبط با این حوادث به ۷۷ نفر رسیده است.

به‌ گزارش بامداد پنجشنبه ایران اکونومیست از رسانه‌های پاکستانی، سناتور «شیری رحمان» در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد، گفت: میزان بی‌سابقه بارندگی‌های اخیر، مناطق مختلف از جمله ایالت بلوچستان را درنوردیده و بیشترین تلفات انسانی نیز در این استان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ۳۹ نفر در بخش‌های مختلف ایالت بلوچستان و دست کم ۳۸ نفر در دیگر مناطق پاکستان درپی بارش شدید باران، تخریب واحدهای مسکونی و یا رانش زمین کشته شدند. 

وزیر امور تغییرات اقلیمی پاکستان گفت که این کشور امسال شاهد افزایش ۸۷ درصدی در میزان باران‌های موسمی بوده و این از عواقب ویرانگر تغییر آب و هواست که مردم باید آن را جدی بگیرند.

اداره هواشناسی و مدیریت حوادث غیرمترقبه پاکستان اعلام کردند که باران تا روزهای آینده در مناطق مختلف این کشور شدت خواهد گرفت و مناطق آسیب پذیر در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند.

سال گذشته نیز سیل و رانش زمین در پی بارش شدید باران‌های موسمی در مناطق مختلف پاکستان صدها کشته و مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحدهای مسکونی نیز خسارت وارد کرد.

گزارش خطرات بین المللی آب و هوا در سال ۲۰۲۰ حاکی از رتبه پنجم پاکستان بین کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است.

این گزارش حاکی است که پاکستان بین سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۷ شاهد ۱۵۲ مورد تغییر شدید هوا بود که باعث خسارت اقتصادی ۳.۸ میلیارد دلاری و جان باختن نزدیک به هزار نفر شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، بارندگی ، ایالت بلوچستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان بارندگی ایالت بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی بخشی از حقابه ایران از افغانستان در پی بارندگی‌های اخیر

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • ببینید/ رهاسازی بخشی از حقابه ایران از افغانستان در پی بارندگی‌های اخیر
  • رهاسازی بخشی از حقابه ایران از افغانستان در پی بارندگی‌های اخیر
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد