Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@16:25:23 GMT

هرگز صورت خود را با صابون نشویید

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۱۵۲

یکی از عادت‌هایی که برخی از افراد به آن دچار هستند، شستن صورت با صابون در طول روز است. اما آیا می‌دانستید شستن صورت با صابون ممکن است پوست شما را تیره یا خشک کند؟ ناطقان: شستن صورت با صابون اگرچه پاکیزگی و شفافیت کوتاه مدتی را به دنبال دارد اما ممکن است در بلند مدت اثر نامطلوبی را از خود برجای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابون و سایر شوینده‌ها دارای موادی هستند که می‌تواند به پوست آسیب برساند و استفاده طولانی مدت از آن پوست صورت را خشک، زبر و کدر می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع شستن صورت با صابون می‌پردازیم.
عوارض شستن صورت با صابون

صابون یک شوینده قوی با درصد PH و اسیدیته بالا و دارای مواد شیمیایی غلیظی است که می‌تواند به پوست صورت آسیب رسانده و چربی‎‌ها و رطوبت ضروری آن را از بین ببرد و در صورت شست‌وشوی صورت با صابون در طولانی‌مدت، عوارض زیر را در پی داشته باشد:

    از بین رفتن ماهیت پوست و آسیب‌پذیر شدن در برابر میکروب‌ها
     خشک، زبر و کدر شدن پوست
    پیری زودرس پوست
    بر هم خوردن تعادل چربی پوست (خشکی یا چربی بیش از حد)
    پوست پوست شدن و افزایش جوش‌ها و آکنه‌های پوستی
    حساس شدن پوست صورت و پیدایش اگزما یا سایر حساسیت‌های پوستی در افرادی که پوست خشک دارند.
    عوض شدن pH طبیعی پوست

شستن صورت
نکات و توصیه‌های مهم در فرآیند شست‌وشو صورت

    پیش از هر چیز لازم است بدانید که آیا صابون برای صورت خوب است؟ در پاسخ باید گفت، به دلیل حساس بودن پوست صورت و تحت تاثیر قرار گرفتن بیشتر آن از مواد شیمیایی، از شست‌وشوی پوست صورت خود با شوینده‌های بیش از حد ملایم یا بیش از حد خشن مانند صابون بپرهیزید.
    اگر پوست شما عاری از آلودگی و مواد آرایشی است صورت خود را تنها با آب ولرم شست‌وشو دهید. سپس با یک دستمال لطیف، چربی آن را بگیرید.
    اگر پوست صورت‌تان خشک است بیش از ۲ بار و اگر پوست صورت‌تان چرب است بیش از ۳ بار در روز پوست صورت خود را شست‌وشو ندهید.
    با توجه به نوع پوست خود (چرب، خشک، مختلط) یک شوینده مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید.
    می‌توان به جای استفاده از صابون، از تونر، فوم، پن و شیر پاک‌کن‌های مخصوص شست‌وشو، پوست صورت را از آلودگی‌ها پاکسازی کرد و سپس با ولرم شست‌وشو دهید.
    پوست بدن، مو و دست شما با پوست صورت‌تان کاملا متفاوت است. باکتری‌ها، ضخامت، سطح ph، تعداد غده‌های چربی در این پوست‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و در نتیجه هرگز نباید این دو را با یکدیگر یکسان بدانید و از یک شوینده در همه موارد استفاده کنید.
    همچنین بهتر است برای شست‌وشو و تمیز‌ کردن پوست، از مواد غیرصابونی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که نه تنها برای این آزمایش ساده، بلکه برای شست‌وشوی روزانه صورت و آرایش هم بهتر است از صابون استفاده نکنید.

جایگزین‌های مناسب صابون برای شستن پوست صورت چیست؟

شست‌وشو صورت با ژل شست‌وشو پاک‌کننده صورت، از جمله پیشنهادات خوبی است که برای تمیز کردن صورت وجود دارد. به عبارتی توصیه می‌شود که شب قبل از خواب حتما از ژل‌های پاک‌کننده صورت استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها آرایش روی پوست خود را پاک کنید. همچنین لازم است بدانید که:

    یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای صورت‌های جوش‌دار (جوش‌های زیر پوستی و عفونتی)، پاک‌کننده دارای سالیسیلیک است.
    اگر شما دارای پوست چرب هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از پاک‌کننده‌های کفی استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها، چربی پوست شما را به قاعده پاک خواهند کرد.
    اگر پوست خشکی دارید، توصیه می‌شود از پاک‌کننده‌های چرب یا روغنی استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها چربی پوست شما را نیز تعادل می‌بخشند.

برچسب ها: صورت ، شستن ، صابون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صورت شستن صابون شستن صورت با صابون استفاده کنید پاک کننده ها پوست صورت پوست شما صورت خود اگر پوست شست وشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص جکوزی برای پوست

استفاده از آب گرم آرامش روحی و جسمی و تسکین عضلات را به‌همراه دارد. اما آیا می‌دانستید که جکوزی نقش بسزایی در ارتقا و حفظ سلامت پوست نیز دارد؟ در این مقاله، ارتباط بین نشستن در آب گرم جکوزی‌ها و سلامت پوست بررسی می‌شود.

تاثیر جکوزی بر پوست

مواد معدنی مانند منیزیم، گوگرد و سلنیوم موجود در آب گرم نقش مهمی در سلامت پوست دارند و به ترمیم و بازسازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند. این مواد معدنی می‌توانند به کاهش التهاب، مبارزه با آکنه و افزایش خاصیت ارتجاعی کمک کنند و ظاهری سفت و جوان به پوست ببخشند. برخی از دیگر مزایای استفاده از جکوزی در سلامت پوست عبارتند از:

دفع سموم پوستی

جکوزی با بهبود تعریق به پاکسازی پوست کمک می‌کند. با گرم شدن پوست، منافذ باز می‌شوند و عرق از پوست خارج می‌شود که به نوبه خود هرگونه کثیفی و چربی را از پوست خارج می‌کند.

دمای بالای جکوزی به بیرون آمدن سموم به سطح پوست کمک می‌کند. سپس آب موجود در وان آب گرم، این سموم را از بین می‌برد. زیرا گرمای آب در وان آب گرم به جریان عمیق‌تر خون و مایعات لنفاوی ازطریق گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و اثرات ماندگاری بر ظاهر پوست دارد.

بهبود گردش خون

آب گرم وان حمام به تحریک جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی به پوست کمک می‌کند. بهبود گردش خون باعث بازسازی سلولی، کاهش التهاب و حذف سموم می‌شود، ظاهر پوست خشک و پوسته پوسته بودن را کاهش می‌دهد و در نتیجه پوست را سالم‌تر و شاداب‌تر می‌کند.

کاهش استرس برای داشتن پوستی سالم و شفاف

استرس یک محرک رایج برای مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و پیری زودرس است زیرا هورمون‌های استرس می‌توانند باعث التهاب و جوش شوند. وان آب گرم با ایجاد یک محیط آرامش بخش به کاهش استرس و در نتیجه بهبود سلامت کلی و شفافیت پوست کمک می‌کند.

از بین بردن بیماری‌های پوستی

وان آب گرم به درمان بیماری‌های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس با تسکین موقت علائم مرتبط با این بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه‌بر این، آب گرم می‌تواند با بهبود گردش خون خارش و ناراحتی را تسکین دهد. با این حال، قبل از استفاده از جکوزی به‌عنوان یک گزینه درمانی، مشورت با یک متخصص پوست ضروری است.

کمک به سفت شدن پوست

حباب‌های تولید شده توسط سیستم ماساژ، کیفیت پوست شما را بهبود می‌بخشند و سیستم لنفاوی را فعال می‌کنند، به تخلیه مایعات کمک می‌کند و به میزان قابل توجهی استحکام پوست شما را بهبود می‌بخشند. استفاده از آب گرم یک گزینه عالی برای مقابله با سلولیت است زیرا تجمع چربی را از بین می‌برد و پوست شما را تقویت می‌کند.

افزایش رطوبت پوست

نشستن در وان حمام حاوی آب گرم باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. در این فرایند، پوست، آب را جذب می‌کند و نرم و مرطوب می‌شود. آب گرم منافذ را باز می‌کند و توانایی پوست برای جذب رطوبت را بهبود می‌بخشد.

نکات استفاده از جکوزی برای سلامت پوست

اگرچه تاثیر جکوزی بر بهبود سلامت پوست شناخته‌شده است، رعایت نکات زیر هنگام استفاده از جکوزی برای داشتن پوستی شفاف‌تر ضروری است! برای مرطوب نگه داشتن پوست خود پس از خیس شدن در وان آب گرم، دنبال کردن یک روال مراقبت از پوست مهم است. از مرطوب‌کننده‌های باکیفیت استفاده کنید تا آب جذب شده از پوست خارج نشود. با این روش، پوست شما برای مدت طولانی‌تری هیدراته خواهد بود.

صرف حداقل 15 دقیقه در وان آب گرم

باید حداقل 15 دقیقه صرف نشستن در آب گرم کنید تا به باز شدن حداکثری منافذ کمک کند. حین نشستن در آب گرم، به آرامی پوست بازوها، پاها، صورت و کمر خود را بمالید تا عمل گردش خون در سطح پوست شما بهبود یابد. همچنین، هنگامی که منافذ صورتتان باز است، می‌توانید از یک اسکراب لایه‌بردار صورت برای پاک‌سازی بیشتر استفاده کنید.

دوش آب سرد بگیرید

سعی کنید پس از بیرون آمدن از جکوزی، سریع دوش آب سرد بگیرید. شستشوی صورت با آب سرد منافذ را پس از سم‌زدایی وان آب گرم می‌بندد و خون را در اندام‌های اصلی به جریان می‌اندازد. همچنین نوشیدن یک لیوان آب گرم با کمی نمک و عسل برای بازیابی الکترولیت‌ها پس از خیس شدن صورت مفید است. درخشش پوست پس از وان آب گرم می‌تواند با تعادل مناسب الکترولیت‌ها در بدن بیشتر شود.

حفظ یک رویکرد متعادل

در حالی که وان آب گرم می‌تواند فواید زیادی برای پوست شما داشته باشد، حفظ یک رویکرد متعادل ضروری است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و منجر به خشکی و تحریک پوست شود. بنابراین، نشستن در وان آب گرم را به 15 تا 30 دقیقه محدود کنید.

تمیز نگهداشتن جکوزی

جکوزی باید به‌منظور جلوگیری از عفونت یا تحریکات پوستی ناشی از باکتری‌ها یا سایر آلاینده‌ها مرتب ضدعفونی شود. باید PH آب و سطوح ضدعفونی‌کننده را بررسی و تنظیم کنید تا محیطی امن و سالم عاری از هرگونه آلودگی داشته باشید.

قرار دادن وان فضای باز در سایه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب باعث خشکی پوست، آفتاب سوختگی و بیماری‌های مختلفی مانند سرطان پوست می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید آسیب‌های جبران ناپذیری به پوستتان وارد نمی‌کنید، بهتر است جکوزی را در سایه قرار دهید تا پوست شما در برابر نور خورشید آسیب نبیند. هنگام استفاده از جکوزی در فضای باز، استفاده از ضد آفتاب فراموش نشود.

در آخر، برخی از محصولات تمیزکننده وان حمام، همچون مواد شیمیایی پاک‌کننده مانند کلر و برم تاثیر بدی روی پوست دارند که باید از آنها اجتناب کنید. افزودن نمک و مواد معدنی به جکوزی نیز می‌تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند.

جمع‌بندی

باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و دیگر آلودگی‌ها منافذ پوست را مسدود می‌کنند و در موارد حادتر منجر به جوش، التهاب پوستی یا حتی عفونت می‌شوند. هنگامی که منافذ پوست به‌دلیل قرار گرفتن در معرض آب داغ در جکوزی باز می‌شوند، تمام مواد زائد را آزاد می‌کنند و به پوست شما اجازه می‌دهند تا همه این سموم را پاک کرده و از شر آن‌ها خلاص شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899479

دیگر خبرها

  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • خواص جکوزی برای پوست
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE