Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@11:05:59 GMT

بدون تضمین توافق نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۱۵۳

بدون تضمین توافق نمی‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای قطری‌اش به فضاسازی‌ها و تبلیغات منفی مقامات آمریکایی در مورد دلیل ناکامی مذاکرات دوحه با رونمایی از دستور کار اصلی گفت‌وگوهای علی باقری با انریکه مورا بر ادعای مقامات واشنگتن در مورد درخواست‌های فرابرجامی ایران خط بطلان کشید. امیرعبداللهیان دیروز به‌صراحت گفت موضوع اصلی مذاکرات نشست دوحه مسئله تضمین‌ها درمورد اجرای کامل توافق ۲۰۱۵ از سوی دولت آمریکا بوده است و ربطی به مطالبه رفع تحریم‌های سپاه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخلاف برخی ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکا ما هیچ‌گونه مطالبه زیاده‌خواهانه و هیچ‌گونه مطالبه فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم.
وی با بیان اینکه تضمین مؤثر از سوی دولت آمریکا موضوع اصلی مذاکرات دوحه است، خاطرنشان کرد: پس مطالبه و خواسته ما زیاده‌خواهانه نیست، ولی تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته ما را نسبت به تحقق آن مطمئن کند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از مذاکرات سازنده و مهم خود در موضوعات دوجانبه با همتای قطری‌اش خبر داد و با اشاره به موضوعات مطرح شده در دیدار سران دو کشور، از توافقات نهایی بین مقامات ورزشی ایران وقطر در مورد برگزاری جام جهانی فوتبال و حضور تیم ملی کشورمان و تماشاگران ایرانی در قطر خبر داد و گفت: کارگروه‌های اجرایی این هماهنگی‌ها در دو کشور تشکیل‌شده است.
محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست بابیان اینکه سفرش به تهران در چارچوب تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفته است با اعلام حمایت کشورش از ادامه گفت‌وگوها باهدف از بین بردن نگرانی همه طرف‌ها و بازگشت آمریکا و اعضای برجام به تعهدات این توافق، ابراز امیدواری کرد ایرانی‌ها بتوانند به خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه، قدس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر مذاکرات دوحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رسانه عبری: مهمترین مانع بر سر توافق مبادله اسرا برداشته شد

یک رسانه عبری زبان مدعی شد، مانع اصلی در مقابل پیشبرد مذاکرات مبادله اسرا از بین رفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که شامگاه شنبه در صفحه خود در شبکه مجازی منتشر شد اعلام کرد، این برداشت را می‌توان از اظهارات واسطه‌ها برداشت کرد زیرا آنها به ما خبر دادند که حماس دیگر پایان جنگ را به عنوان پیش شرط اصلی خود برای مذاکرات مبادله اسرا صرف نظر کرده است.

یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع اصلی مطلع از مذاکرات افزود: اصلی‌‌ترین مانع در مقابل پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا کنار رفته است، از اینرو یک هیئت رسمی اسرائیلی احتمالا روز دوشنبه عازم قطر خواهد شد تا مذاکرات را از سر بگیرد.

براساس ادعای این منبع: این سفر در حالی انجام می‌شود که فاصله و شکاف بین دو طرف همچنان بسیار زیاد است اما تنها تغییر به وجود آمده در این امر اعلام میانجی‌ها است که شرط پایان جنگ از این پس در کار نخواهد بود، اگر این امر صحیح باشد یک پیشرفت دراماتیک در این روند به شمار می‌رود.

به گفته این منبع، گرچه حتی اگر این پیش شرط هم برداشته شود باز هم مسئله شمار فلسطینیانی که باید آزاد شوند نیز یکی از اختلافات بزرگ بین دو طرف است، در کنار آن درخواست برای عقب نشینی از موقعیت‌‌هایی که در عمق نوار غزه اکنون در تصرف ارتش اسرائیل است نیز از دیگر مسایل مورد اختلاف است.

از سوی دیگر شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، دیوید برنیاع رئیس موساد در صورت سفر به دوحه مستقیما با نخست وزیر قطر دیدار خواهد کرد.

حماس: به چیزی کمتر از شروط خود راضی نمی‌شویمعضو حماس: پیشنهاد ما بر لزوم پایان تجاوزگری و عقب نشینی دشمن مبتنی استحماس: نسل‌کُشی در غزه با حمایت کامل آمریکا انجام می‌شود

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع رسانه‌ای افزود: حماس برای آزادی هر یک از خواستار آزادی 50 اسیر فلسطینی شده است که دست کم 30 نفر از آنها محکومیت زندان ابد را پشت سر می‌گذرانند، با آغاز این مرحله حماس خواستار اعلام آتش بس دائم است و در مرحله بعد از آن هم حماس به دنبال باز پس گیری تمام نوار غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناامنی غذایی در غزه موج می‌زند!
  • بلینکن: ناامنی غذایی در غزه موج می زند! 
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • علی اف: صلح با ارمنستان از همیشه نزدیکتر است
  • درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس
  • ادعای رسانه عبری: مهمترین مانع بر سر توافق مبادله اسرا برداشته شد
  • ارتباط پایدار با کشور‌های منطقه را پیوند‌های اقتصادی تضمین می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشورهای منطقه را پیوندهای اقتصادی تضمین می‌کند
  • توافق غیررسمی ایران و آمریکا احیا می‌شود؟