Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@16:53:27 GMT

رزمایش ایران و متحدان در دریای کارائیب

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۱۵۶

رزمایش ایران و متحدان در دریای کارائیب

 این نخستین بار در تاریخ است که نیروهای روسیه، ایران و چین چنین رزمایشی را در چند ده کیلومتری مرزهای آبی آمریکا و در حیاط خلوت این کشور برگزار می‌کنند.
ایالات‌متحده به لحاظ تاریخی آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را حیاط خلوت خود دانسته و نسبت به حضور نظامی دیگر کشورها در این منطقه به شدت حساس است.  
 «واشنگتن فری بیکن»در گزارشی اعلام کرده ونزوئلا اوایل ماه آگوست میزبان این رزمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان ایران، روسیه و چین نیز قصد دارند برای برگزاری این رزمایش عازم آمریکای لاتین و کارائیب شوند. به گزارش فارس، این رزمایش یکی از واضح‌ترین نشانه‌ها تا به امروز از شکل گیری یک ائتلاف در آمریکای لاتین ضد ایالات متحده است. «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی به واشنگتن فری‌بیکن گفت: روسیه و متحدانش ایران و چین با حضور در این رزمایش در ونزوئلا در آستانه نمایش قدرت بزرگی هستند و با عادی‌سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم.
چندی قبل نیز سومین رزمایش مرکب  به میزبانی ایران و با حضور نیروهای دریایی چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار شد. تمرین‌های تاکتیکی متنوع از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش برگزارشد.در آن برهه، یک رسانه آمریکایی برگزاری رزمایش دریایی بین ایران، روسیه و چین موسوم به «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی–۲۰۲۲» را ارسال پیام مستحکم به ایالات متحده دانست. 

خبرنگار: شمس الدین نجفی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رزمایش مشترک ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای «سرمت» مجهز می شود.

به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- ۵۰۰ و موشک های قاره پیما مجهز می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای «سرمت» (Sarmat)، موشک های مافوق صوت «تسیرکون» (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -۵۰۰ از تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه موشکی اس-500 ؛ شکارچی روس بلای جان جنگنده های رادارگریز آمریکا می شود (+فیلم و عکس) روسیه پایگاه نظامی خود در سوریه را حفظ می كند

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟