Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونیو  گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز  چهارشنبه به وقت محلی، حمله روز گذشته با بمب دست ساز به کاروان نیروهای حافظ صلح در کشور مالی که در آن دو نیروی مصری حافظ صلح  سازمان ملل کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند، به شدت محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل با تسلیت به خانواده‌های قربانیان و همچنین به دولت و مردم مصر اعلام کرد که سربازان این کشور همچنان بالاترین هزینه را در برقراری صلح در مالی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل سازمان ملل یادآوری کرد حملات علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بر اساس قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب شوند.

او از مقامات مالی خواست که برای شناسایی عاملان این حمله و محاکمه سریع آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: یک خودروی زرهی از کاروان تدارکات سازمان ملل متحد با مین در محور تسالیت گائو در مالی برخورد کرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی اولیه دو تن از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل کشته شده و پنج تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند که نیروی پشتیبانی به محل اعزام و مجروحان به بیمارستان منتقل شده اند.

۱۳ هزار و ۲۸۹ سرباز و ۱۹۲۰ افسر پلیس در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد خدمت می‌کند که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۳ و پس از بحران امنیتی در مالی ایجاد شده است.

از زمان حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۵۰ تن از آن ها در حملات و انفجارها کشته شدند.

جمهوری مالی در غرب آفریقا چندین تلاش را برای کودتا تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۲، ارتش «احمد تومانی توره» را سرنگون کرد و یک کمیته نظامی به رهبری «احمد سانوگو» انحلال دولت او را اعلام کرد. پس از چند سال در ادامه تنش های سیاسی  در سال ۲۰۲۰، ارتش مالی رئیس جمهور «ابراهیم بوباکار کیتا» را برکنار کرد اما تحریم های بین المللی مانع از قدرت گرفتن ارتش شد.

برچسب‌ها قاره آفریقا سازمان ملل متحد مصر آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا سازمان ملل متحد مصر قاره آفریقا سازمان ملل متحد مصر آنتونیو گوترش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نماینده پاکستان در عالیترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد بر لزوم تحریم همه جانبه رژیم اشغالگر تاکید کرد.

پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در شهر ژنو، مقر اروپایی سازمان ملل متحد، برگزار شد. در این نشست، پس از اظهارات خانم فرانچِسکا آلبانیز (Francesca Albanese) گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی که با عنوان «آناتومی یک نسل کشی» منتشر شد، نمایندگان عالی کشور‌های مختلف به طرح دیدگاه‌های خود درباره جنایت‌های رژیم اشغالگر در جنگ غزه پرداختند. اظهارات مطرح شده در این نشست مهم بین المللی به استناد فایل تصویری منتشر شده در پایگاه رسمی سازمان ملل متحد به قرار زیر است:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات نماینده کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین.
بنده به نمایندگی ازطرف آقای عصام ابوالحاج، کمیسر کل کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین، صحبت می‌کنم. ما از خانم فرانچِسکا آلبانیز گزارشگر ویژه و همکاران او برای تلاش مجدانه آنها به منظور تهیه این گزارش قدردانی می‌کنیم. تعهد شما به دفاع از حقوق بشر در این دوران سخت، امیدبخش است. با این حال، ما به عنوان مردم فلسطین، از روایت ادامه دار درباره ما به عنوان قربانی خسته هستیم. ما از شکایت‌های بی نتیجه به سازمان ملل متحد هستیم. ما از فقدان عدالت ملموس سرخورده هستیم. ما با یک اشغالگری استعماری مواجه هستیم که مشخصه‌های آپارتایدی دارد. چارچوب بین المللی حقوق بشر در مواجهه با جنایات بی امان (اسرائیل) فرو می‌ریزد. در غزه، نسل کشی همچنان ادامه دارد که این نسل کشی به شکل ظلم‌های بی شمار مشهود است که مصادیقی ازقبیل به گرسنگی کشاندن اجباری تا حمله به مراکز بهداشتی و درمانی دارد. در همین حال، کرانه باختری شاهد کشتار‌های غیرقانونی، نقض گسترده حقوق و تخریب گسترده زیرساخت‌ها است که برخی از آنها توسط شهرک نشینانی انجام می‌شود که مصونیت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
قصد و نیت اشغالگری (اسرائیل)، کاملاً روشن است. این وضعیت، فلسطینی‌ها را از حق تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل محروم می‌کند. سیاستگذاران اسرائیل آشکارا تشکیل کشور فلسطین را رد می‌کنند. وزیر دارایی اسرائیل، ضرب الاجل جسورانه تندی برای فلسطینی‌ها صادر کرده و گفته است ما مثل دوران برده داری تسلیم شرایط شویم بطوریکه از غزه برویم یا با مرگ مواجه شویم. این واقعیت خشن در افزایش قابل توجه آوارگی اجباری فلسطینی‌ها مشهود است که به صورت خاص، جوامع» بدوی» را در ناحیه موسوم به منطقه سی C در کرانه باختری تحت تأثیر قرار می‌دهد که در آنجا، اقدامات تروریستی شهرک نشین‌ها به بیش از یک سوم آوارگی‌ها منجر شده است. مسیر پیش رو عبارتست از پایان دادن به این اشغال طولانی و پایبندی کامل به قوانین بین المللی و تاکید بر حقوق مشروع فلسطینی ها. ما انتظار پاسخ سازنده‌ای به این گزارش و توصیه‌های آن را داریم و به شدت امیدواریم شاهد تغییر معنادار در رویکرد جامعه بین المللی به موضوع فلسطین باشیم. ما خواستار اقدامات فوری به منظور متوقف شدن تجاوز به غزه و پیگیری عدالت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم. از توجه شما سپاسگزارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

رئیس جلسه
الان به صحبت‌های نماینده پاکستان گوش می‌کنیم که به نمایندگی ازطرف سازمان همکاری‌های اسلامی صحبت می‌کند.

اظهارات نماینده پاکستان.

سازمان همکاری‌های اسلامی از گزارش گزارشگر ویژه (حقوق بشر سازمان ملل) استقبال می‌کند و از ایشان برای ارائه گزارش متمرکز و به موقع تشکر می‌کند. ما مجدداً حمایت خود را از مأموریت گزارشگر ویژه تأیید می‌کنیم. ما به شدت نگران اوضاع هستیم و به شدیدترین شکل ممکن، تلاش‌هایی را رد می‌کنیم که برای خاموش کردن بحث درباره رسیدگی به وضعیت فوری و اسفناک حقوق بشر در فلسطین اشغالی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
خانم گزارشگر ویژه! ما شجاعت شما را در مستندسازی اَعمال و نیات نهفته درباره تجاوز‌های همه جانبه جاری اسرائیل و اقدامات آن تحسین می‌کنیم که مصداق نسل کشی در غزه است. شما نور بسیار زیادی را بر تحریف قوانین بین الملل تاباندید که رژیم اشغالگر براساس این تحریف‌ها به دنبال توجیه غیرقابل توجیه اقداماتش استکرده اید. ما تلاش‌ها برای حذف وجوه انسانی درباره کل جمعیت غیرنظامی غزه را به عنوان تلفاتی، رد می‌کنیم. در ماه‌های گذشته، پروژه استعماری اسراییل، کاملاً آشکار شده است. تلاش خطرناک و بیرحمانه نیرو‌های اشغالگر برای راه حل نهایی مدنظرشان در قضیه فلسطین برهمگان آشکار شده است بطوریکه می‌بینیم نیرو‌های آنها مانند کرکس، این منطقه را در محاصره خود قرار می‌دهند و زمین خواری حریصانه آنها در کرانه باختری بی وقفه ادامه می‌یابد.
آقای رئیس! دفتر کمیساریای عالی با یادآوری رویه‌های ویژه سازمان ملل و سازوکار‌های یکدست که به نقض فاحش قوانین دلالت دارد، بر لزوم تقویت پاسخگویی تاکید دارند. تأخیر عدالت سبب می‌شود عدالت اجرا نشود. ما خواستار اجرای کامل دستور‌های دیوان بین‌المللی دادگستری توسط قدرت اشغالگر و سایر کشور‌ها به منظور جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه هستیم. ما خواستار تحریم تسلیحاتی و تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم، زیرا از دستور‌های دیوان بین المللی دادگستری تبعیت نکرده است. ما خواستار حمایت بین المللی از مردم فلسطین هستیم. رویکرد کج دار و مریز، دیگر نتیجه‌ای ندارد. از شما سپاسگزارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان ملل از قانون شکنی‌های رژیم صهیونیستی
  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد