Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که با بحران استعفا در کابینه مواجه شده، برگزاری همه‌پرسی استقلال این کشور از حاکمیت بریتانیا را رد کرد.

جانسون بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند گفت که «اکنون زمان برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استورجن پیشتر گفته بود که زمان استقلال اسکاتلند فرا رسیده است و یک همه‌پرسی در مورد این موضوع می‌تواند در اکتبر سال آینده برگزار شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نخست‌وزیر انگلیس اما مدعی شد: «من نگاه دقیقی به استدلال‌های شما انداختم که درباره انتقال قدرت از پارلمان بریتانیا به پارلمان اسکاتلند برای همه‌پرسی استقلال ارائه کرده‌اید. از آنجایی که کشور ما با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در داخل و خارج از کشور مواجه است، نمی‌توانم بپذیرم که اکنون زمان بازگشت به همه‌پرسی است».

وزیر اول اسکاتلند اما در واکنش به این پاسخ جانسون، تاکید کرد که دموکراسی اسکاتلند گروگان این نخست‌وزیر یا هر نخست‌وزیر دیگری در لندن نخواهد بود.

همزمان از لندن خبر می‌رسد که از ۱۵۰ عضو حزب محافظه‌کار که در جلسه کمیته این حزب موسوم به «کمیته ۱۹۲۲» شرکت کردند، فقط یک نفر در حمایت از جانسون به‌عنوان رهبر این حزب و نخست‌وزیر انگلیس صحبت کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، با توجه به اینکه در مجموع ۱۵۰ نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه‌کار در جلسه حضور داشتند، حمایت آن یک نماینده از جانسون به‌هیچ‌وجه جلوه خوبی نداشت.

بر اساس قوانین فعلی انگلیس، دومین ر‌أی عدم اعتماد به یک نخست‌وزیر، حداقل یک سال پس از رأی قبلی می‌تواند داده شود. این در حالی است که در ماه می، جانسون با حمایت ۲۱۱ نماینده حزب و مخالفت ۱۴۸ نفر، از رأی عدم اعتماد قبلی گریخته بود.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: همه پرسی استقلال همه پرسی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده