Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر مسائل روابط دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشکر از تلاش‌های وزیر امور خارجه قطر در زمینه توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، سفر مقامات عالی دو کشور به دوحه و تهران را باهدف پیگیری موضوعات مختلف در روابط خواند و ضرورت پیگیری برای اجرایی شدن توافقات بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت روان سازی مراودات فعالان اقتصادی و مبادلات تجاری فیمابین، به پاره‌ای از موانع در حوزه‌های مختلف از جمله صدور روادید، مجوز اقامت برای فعالان اقتصادی و برخی مشکلات در بخش حمل و نقل تجاری اشاره و تلاش برای برطرف سازی آن را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان از حسن ضیافت و تلاش سازنده دولت قطر در برگزاری نشست اخیر گفتگو برای رفع تحریم‌ها و همچنین حل برخی مشکلات در خصوص حضور کشورمان در جام جهانی قطر نیز تشکر و قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار اهمیت توسعه همکاری‌ها در کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام امیر قطر به رئیس جمهور کشورمان، ضرورت پیگیری اسناد امضاء شده و توافقات صورت گرفته در سفر مقامات عالیه دو کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار تلاش وزارت خارجه‌های  دو کشور برای فعال سازی اسناد و توافقات شد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (پنجشنبه) ۳۰ فروردین ماه در ملاقات با یان بورگ وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در خصوص آخرین تحولات منطقه و اوضاع بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار که در نیویورک و در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیرو‌های مسلح ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و براساس حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان همچنین از نقش سازنده و تلاش دولت مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تصریح کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه