Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:33:58 GMT

پس‌لرزه بحران قدرت در انگلیس؛ وزیر مسکن اخراج شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۲۹۷

پس‌لرزه بحران قدرت در انگلیس؛ وزیر مسکن اخراج شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایکل گوو سومین وزیری است که کابینه جانسون را طی ۲۴ ساعت گذشته ترک و شکاف در داخل حزب حاکم محافظه‌کار را برجسته‌تر کرده است. به گفته منابع نزدیک به دفتر جانسون، نامبرده صبح امروز به نخست وزیر گفته که دوران او سر آمده و زمان استعفا فرا رسیده است.

در همین حال رسانه‌های انگلیس گزارش دادند معاون وزیر کار و امور بازنشستگی و نماینده ویژه دولت در امور تجارت با زولاند نو هم از مقام خود استعفا داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شبانه روز گذشته ۴۱ نفر از اعضای کابینه دولت جانسون استعفا داده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

دومینوی استعفا از کابینه اواخر بعد از ظهر سه شنبه (به وقت محلی) با استعفای ساجد جاوید وزیر بهداشت حوالی ساعت ۱۸ آغاز شد و نامه استعفای ریشی سوناک وزیر دارایی هم ۹ دقیقه بعد منتشر شد. سپس شمار زیادی از معاونین وزرا استعفانامه‌های خود را تسلیم و اعتراض خود را به عملکرد دولت اعلام کردند.

بوریس جانسون ظهر چهارشنبه در جلسه پرسش‌وپاسخ از نخست وزیر و سپس در نشست با حضور روسای کمیته‌های مختلف پارلمانی تصریح کرد که قصد کناره‌گیری از قدرت ندارد و به تحقق وعده‌هایی که در انتخابات به مردم داده است وفادار است.

اما فشارها برای برکناری جانسون هر لحظه در حال افزایش و تحرکات به دفتر نخست وزیری در ساعات اخیر افزایش یافته است. برخی گزارش‌ها از احتمال برگزاری مجدد رای عدم اعتماد به نخست وزیر در روز دوشنبه حکایت دارد.

ناظران معتقدند که حضور جانسون در قدرت به شمارش افتاده و بعید است که او تا آخر امسال در داونینگ استریت دوام بیاورد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب کارگر به رهبری کی‌یر استارمر از محبوبیت نسبتا بالایی برای پیروزی در انتخابات پارلمانی برخوردار است.

تحلیل بیشتر رسانه‌های انگلیس هم این است که رفتن جانسون یک موضوع قطعی است و از مرحله شاید و اگر به «چه زمانی» رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری انگلیس جانسون نخست وزیر انگلیس وزیر مسکن اخراج مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سوناک امروز سه‌شنبه در جریان یک سفر به لهستان ضمن اعلام این مساله گفت که انگلیس باید تجهیز شود تا با چالش‌های پیش روی یک دنیای خطرناک رویارویی کند.

طرح نخست وزیر انگلیس که بر اساس آن انگلیس هزینه دفاعی را سالانه به 87 میلیارد پوند تا سال 2030 افزایش می‌دهد، پس از ماه‌ها فشار از سوی حزب محافظه‌کار انگلیس از جمله گرانت شاپس وزیر دفاع این کشور ارائه می‌شود.

هزینه‌های نظامی هنگفت انگلیس در مواجهه با تحولات بین‌المللی/ لندن همچنان از اهداف خود فاصله دارد

اروپا پس از جنگ اوکراین لزوم افزایش هزینه‌های دفاعی خود را بمنظور مقابله با آنچه تهدید روسیه خوانده، احساس کرد.

تعهد نظامی که سوناک آن را بزرگترین افزایش دفاع ملی در چند نسل گذشته توصیف می‌کند، به این معنی است که انگلیس 75 میلیارد پوند اضافی در منابع مالی حوزه دفاعی خود در 6 سال آینده هزینه می‌کند.

همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس امروز از بزرگترین بسته کمک به اوکراین خبر داد و گفت که 500 میلیون پوند کمک مالی و تجهیزات مهم از جمله 400 خودرو و حجم زیادی از مهمات به اوکراین داده می‌شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس