Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نرگس غلامپور امروز در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره در استان هرمزگان تشکیل و با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد که در مجموع تصاویر و اطلاعات ۱۲۷ محصول تولیدی در روستا به دبیرخانه واصل و مورد بررسی برای انتخاب محصولات نهایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان هرمزگان در نمایشگاه محصولات نمانام روستایی با راه اندازی غرفه ای به مساحت ۱۳۰ مترمربع در محل مصلی امام خمینی تهران ۶۷ محصول منتخب تولید شده در روستاهای هرمزگان در زمینه شرکت های دانش بنیان، محصولات فناور، صنایع دستی، مواد غذایی فرآوری شده، پوشاک و گردشگری را عرضه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله این محصولات می‌توان به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از جلبک دریا در روستای برتمب بندرعباس، پرورش و تولید زهرعقرب در روستای پیرچیلی بندرعباس، تولید لامپ و نورافکن های ال ای دی از روستای دهو میناب، سوسیس و کالباس های خانگی پابریکا از روستای بوستانو پارسیان اشاره کرد.

غلامپور یادآور شد: همچنین بخشی از این غرفه برای تسلیت به مردم به خاطر زلزله اخیر و فوت ۵ نفر از هموطنانمان در روستای سایه خوش بندرلنگه طراحی و مورد بازدید مسئولین کشوری و مردم قرار گرفت و از این طریق پیام تسلیت خود را بار دیگر به مردم هرمزگان رساندند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان افزود: وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون امور دهیاری های کشور، فرمانده قرارگاه جهادی توسعه روستایی وزارت کشور، معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مدیران کل امور روستایی و شوراهای استان های مختلف کشور و رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح از جمله مسئولینی بودند که از محصولات منتخب روستایی هرمزگان بازدید کردند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: نمایشگاه نمانام برتر روستایی با هدف معرفی و حمایت از محصولات تولید شده در روستاها که قابلیت تجاری سازی و تبدیل شدن به برند را دارند از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ تیرماه در پایتخت کشور برگزار شد.  

وی تصریح کرد: برنامه ما برای محصولات تولیدی روستاها با قابلیت تجاری سازی پس از این جشنواره ادامه دارد و دبیرخانه تشکیل شده بر روی تولیدهای منتخب در راستای رسیدن به یک محصول تجاری کار می کند.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان بندرعباس جلبک دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، با بیان اینکه همواره در طرح‌های تشدید نظارت‌های بهداشتی، دامپزشکی موظف به اجرای یکی از حساس‌ترین وظایف حاکمیتی خود که شامل نظارت بر تولید و استحصال گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی و تامین و پایداری سلامت و امنیت غذایی شهروندان است گفت: بازرسان این شبکه از ابتدای شروع طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از تاریخ ۱۸ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فرودین سال جاری ادامه داشت، ۶ هزار و ۷۱۸ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین سایر اماکن اقامتی و پذیرایی انجام داده اند.

دکتر محمد سیاح، به کشف ۴۲۷ مورد غیر بهداشتی در این بازدید‌ها اشاره کردو افزود: در این مدت ۴۵ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد و همچنین از فعالیت ۳۱ واحد صنفی و مرکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی جلوگیری شد.

وی، گفت: کارشناسان این مجموعه در این مدت نیز بر تولید ۱۲ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ بهداشتی، نظارت کامل داشته اند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • ۱۶ هزار قطعه زمین رایگان در روستاهای استان بوشهر واگذار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن
  • «پالنگان» در لیست جهانی شدن/ پرونده 8 روستا به سازمان گردشگری ملل متحد ارسال می‌شود
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری از ایران برای جهانی شدن