Web Analytics Made Easy - Statcounter

مانند هر فناوری جدید دیگری، متاورس نیز با مشکلات پذیرش مواجه بود، اگرچه این امر به تدریج با پروژه‌هایی مانند Decentraland (MANA)، The Sandbox (SAND)، Meetkai و ... در حال تغییر است. در Decentraland، شرکت‌کنندگان می‌توانند ضمن کاوش در بازی‌های هیجان‌انگیز، املاک مجازی را خریداری کرده و بفروشند. Sandbox یک اکوسیستم بازی را ارائه می‌دهد که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در بازی دارایی ایجاد کنند، آن‌ها را به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا کسی که این گزارش را می‌خواند با متاورس، هوش مصنوعی و ... آشنایی دارد، اما ما نمی‌توانیم بگوییم که همه چیز را درباره آن‌ها می‌دانیم. به عنوان مثال اخیرا گزارش شده که فناوری متاورس با چالش‌هایی مواجه شده است، که البته از پتانسیل رشد بسیار زیاد آن ناشی می‌شود.

چه چالش‌هایی مانع گسترش دامنه متاورس شده است؟

به عنوان بخشی از اکو سیستم فناوری، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در دوره قبل محدودیت‌هایی مانند عدم دید اطراف و محدودیت‌های گرافیکی داشتند و به اندازه فعالیت‌های دنیای واقعی یا حتی بازی‌ های آنلاین معمولی جذاب نبودند. خوداتکایی جنبه دیگری بود که بسیاری از پلتفرم‌های متاورسی در حال مبارزه با آن بودند. در مرحله اولیه متاورس‌ ها پیچیدگی زیادی داشتند و امکانات کافی نداشتند.

اما به لطف پیشرفت‌ های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و ادغام متاورس با هوش مصنوعی، موارد استفاده از این بستر در حال افزایش است و متعاقبا گزینه‌ های کسب درآمد از آن در حال افزایش است.

در کل، ادغام پیچیده فناوری‌ های واقعیت گسترش یافته (XR) و هوش مصنوعی (AI) منجر به ایجاد دنیای مجازی جذاب‌ تری شده است که منجر به پذیرش بهتر و متعاقباً درآمد بیشتر برای همه سهامداران در این اکوسیستم شده است.

متاورس واقعیت ترکیبی

ادغام هوش مصنوعی با واقعیت گسترش یافته (XR) منجر به پدیده متاورس واقعیت ترکیبی (MR) شده است. تا به امروز، تعامل انسان و هوش مصنوعی معمولاً به دنیای B۲B (معاملات بین کسب و کارها) محدود شده بود. با این حال، اکنون پروژه‌هایی در حال ظهور هستند که ادغام هوش مصنوعی در B۲C (معاملات بین کسب و کار و مصرف کننده) را به نمایش می‌گذارند.

به عنوان مثال، Meetkai نشان می‌دهد که چگونه زندگی با ادغام هوش انسان و هوش مصنوعی، می‌تواند کارآمدتر باشد. Meetkai با بهره‌گیری از فناوری‌ های مجهز به هوش مصنوعی، تجربه‌های عادی زندگی واقعی مانند خرید، کار در دفتر و شرکت در فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و ... را افزایش می‌دهد.

در واقع کاربران در حالی که در خانه روی مبل نشسته اند، نه تنها می‌توانند پوشاک را در فروشگاه متاورسی برند مورد علاقه خود امتحان کنند و با فروشندگان به صورت زنده معامله کنند، بلکه می‌توانند خرید‌ های خود را درب منزل تحویل بگیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند در دفتر مجازی خود با مجموعه کاملی از ابزار‌ها کار کنند.

هوش مصنوعی محاوره‌ای چگونه متاورس را شکل می‌دهد؟

سیستم‌های هوش مصنوعی محاوره‌ای در متاورس، شبیه ارتباط انسان به انسان است. دستیار صوتی هوش مصنوعی راه خود را به فراورده‌های عصر جدید پیدا کرده است و موارد استفاده متاورس، مانند کمک به شیوه زندگی و توصیه‌های شخصی را تقویت می‌کند.

به عنوان مثال، به جای رفتن به دفتر آژانس مسافرتی یا صحبت با خدمات مشتریان شان، کاربران می‌توانند با استفاده از یک ربات مجهز به هوش مصنوعی، از متاورس استفاده کنند و به گشت و گذار در مکان‌های شگفت‌انگیز و دلخواه خود بپردازند.

پردازش زبان طبیعی در متاورس، این پلتفرم را شخصی‌تر از دنیای واقعی می‌کند. هوش مصنوعی صوتی می‌تواند درخواست‌های آواتار را به زبانی که انسانی‌تر و طبیعی‌تر است تفسیر کند و در عین حال سلیقه‌ها و ترجیحات فردی را نیز در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید

آیا امکان آپلود مغز انسان روی کامپیوتر وجود دارد؟

گزارش از سید حسین موسوی

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واقعیت افزوده واقعیت مجازی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک صهیونیست‌ها از حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر سری اسرائیل

رسانه‌ها و محافل عبری هنوز در شوک حمله ترکیبی دیروز حزب‌الله به مقر سری ارتش اسرائیل هستند و تاکید کردند که حزب‌الله موفق شد معادله جدیدی که از ابتدای نبرد کنونی در ۶ ماه گذشته به دنبال آن بود را علیه اسرائیل تثبیت کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عملیات مهمی که دیروز حزب‌الله لبنان ضد یک مقر فرماندهی سری ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عرب العرامشه» انجام داده و تلفات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرد، همچنان در رسانه‌ها و محافل این رژیم بازتاب دارد و آنها اعلام کردند که حزب‌الله سلاح‌های جدیدی را وارد نبرد کرده و قدرت آتشین خود را نشان داد.

درحالی که ارتش رژیم اشغالگر طبق معمول همچنان در تلاش برای پنهان کردن تلفات خود در این عملیات حزب‌الله است، رسانه‌های عبری گزارش دادند که تعداد مجروحان این حمله مقاومت لبنان در ارتش اسرائیل به 18 نفر رسیده که حال دست کم 6 تن از آنها وخیم است.

حزب‌الله معادله جدیدی علیه اسرائیل تثبیت کرد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حمله ترکیبی حزب‌الله با موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای تهاجمی به مقر فرماندهی سری شناسایی ارتش اسرائیل در عرب العرامشه یک عملیات خشن و مرگبار بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که ما شاهد نابودی یکی دیگر از معادلات خود مقابل حزب‌الله هستیم و جسارت و جرات حزب‌الله را می‌بینیم وشش ماه است که شاهد تلفات ارتش اسرائیل و درگیری مداوم در جبهه شمالی هستیم.

«اوهاد حمو» تحلیلگر امور عربی در این شبکه صهیونیستی گفت، کاری که حزب‌الله انجام داد بخشی از همان معادله‌ای است که 6 ماه است سعی در تدوین آن دارد و به نظر می رسد که موفق شده است. ما باید یک چشممان به ایران و چشم دیگرمان به حزب‌الله باشد و حتی باید بیشتر به حزب‌الله توجه کنیم؛ چرا که ورود حزب‌الله به تنش‌های ایران و اسرائیل بسیار برای ما دردسرساز می‌شود و ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای منجر گردد.

حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالیشلیک 150 موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالیبیانیه حزب‌الله درباره شلیک دهها موشک به شمال فلسطین اشغالی

حیرت صهیونیست‌ها از قدرت اطلاعاتی حزب‌الله

«یارون اشنایدر» دیگر تحلیلگر این شبکه صهیونیستی هم به نوبه خود گفت که دو نکته اساسی وجوددارد که ما باید در سایه حمله سنگین اخیر حزب‌الله به آن توجه داشته باشیم. اولین نکته آن است که حزب‌الله از حوادث قبلی درس گرفته و درگیری را در شمال ادامه می‌دهد و سلاح‌های جدید خود را وارد نبرد کرده و آنها را امتحان می‌کند و ما شاهد پرتاب راکت‌های سنگین از نوع برکان به سمت پایگاه‌های ارتش اسرائیل بوده‌ایم که حامل ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره هستند.

وی افزود، اما نکته دوم مربوط به «جسارت آتشین» حزب الله است؛ به این معنا که حزب‌الله از چند نوع سلاح در یک نقطه خاص و به طور هم زمان برای آسیب رسانی حداکثر به مواضع اسرائیل استفاده می‌کند که متاسفانه در این امر موفق هم شده است.

رسانه‌های عبری همچنین احتمال دادند در این پایگاه سری ارتش رژیم اشغالگر که دقیقا مورد هدف حمله ترکیبی حزب‌الله قرار گرفت، افسران بلندپایه اسرائیلی بوده باشند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که حزب‌الله از این مسئله آگاه بود و می‌خواست افسران حاضر در این پایگاه اسرائیل را هدف قرار دهد. این عملیات، حادثه‌ای سخت برای اسرائیل بود و حزب‌الله دقیقا می‌دانست چه می‌کند و سوال ما این است که حزب‌الله چگونه از حضور افسران و نظامیان ارتش اسرائیل در عرب العرامشه اطلاع داشته است.

لازم به ذکر است که دیروز حزب الله لبنان در بیانیه‌ هفتم خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به ترور تعدادی از رزمندگان مقاومت در «عین بعال» و «الشهابیه» چهارشنبه مقر سری فرماندهی اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در روستای «عرب العرامشه» با موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار داد و در این عملیات تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی
  • شوک صهیونیست‌ها از حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر سری اسرائیل
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • حمله ترکیبی حزب الله به مقر سری فرماندهی اطلاعات نظامی اسراییل
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی
  • لشگرکشی غول‌های NBA به پاریس
  • واقعیت‌های جنگ را برای جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم