Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:21:57 GMT

علائم اخیر آبله میمونی با نوع قبلی فرق دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۳۸۸

علائم اخیر آبله میمونی با نوع قبلی فرق دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث دی نیوز، گفته می‌شود گزارش‌های کمتری از تب و خستگی گزارش شده است در حالی که گزارش‌هایی از ضایعات پوستی در ناحیه تناسلی و مقعدی شایع‌تر بوده است.

محل ضایعات حاکی از انتقال در طی تماس نزدیک است.

دکتر «نیکولو گیرومتی» از بیمارستان چلسی انگلیس، گفت: «در حال حاضر، بریتانیا و چندین کشور دیگر شاهد افزایش سریع موارد آبله میمون در میان افرادی هستند که به کلینیک‌های سلامت جنسی مراجعه می‌کنند، بدون اینکه ارتباطی با کشورهایی که این بیماری در آنها بومی است، داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبله میمون یک تشخیص جدید در محیط سلامت جنسی است.»

این مطالعه شامل ۵۴ مورد جمع آوری شده از چهار مرکز بهداشت جنسی لندن است. هر کدام یک عفونت تأیید شده آزمایشگاهی داشتند.

هیچ یک از بیماران به کشورهای جنوب صحرای آفریقا، جایی که این بیماری شایع است، سفر نکرده بودند. بسیاری به تازگی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کرده بودند.

حدود ۹۴ درصد از بیماران حداقل یک ضایعه در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد داشتند. اکثر آنها بیماری خفیف داشتند، اگرچه پنج نفر به دلیل درد یا ضایعات پوستی عفونی در بیمارستان بستری شدند.

علائم رایج ضایعات پوستی در ناحیه مقعد و آلت تناسلی و این واقعیت که یک چهارم بیماران همزمان با عفونت آبله میمون از نظر سوزاک یا کلامیدیا مثبت بودند، نشان می‌دهد که انتقال ویروس آبله میمون در این گروه از پوست به پوست نزدیک، برای مثال از طریق فعالیت جنسی است.

وی گفت: «عفونت آبله میمون با این علائم ممکن است شبیه عفونت‌های رایج مقاربتی مانند تبخال و سیفلیس باشد.»

مهم است که پزشکان و بیماران بهداشت جنسی از علائم آبله میمون آگاه باشند زیرا تشخیص اشتباه عفونت ممکن است از فرصت مداخله مناسب و پیشگیری از انتقال بعدی جلوگیری کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری آبله میمون علائم بیماری ضایعات پوستی رابطه جنسی مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از مصدومیت اخیر سردار آزمون و دوری تقریبا طولانی مدت او از میادین حالا به نظر می‌رسد ستاره فوتبال ایران دوباره به مرز آمادگی رسیده و این بهترین خبر ممکن برای دنیله‌ ده‌روسی در مقطع حساس کنونی فصل محسوب می‌شود.

به گزارش ورزش سه، سردار ابتدای هفته بعد از مدت‌ها دوباره در ترکیب رم به میدان رفت و اتفاقا درخشان ظاهر شد. جایی که او در جریان دیدار برابر بولونیا به زمین آمد و تک گل رم در جریان این مسابقه را به ثمر رساند. البته شاگردان ده‌روسی نهایتا این مسابقه شش امتیازی را واگذار کردند.

سردار این روزها در تمرینات رم نیز بسیار آماده و سرحال نشان می‌دهد. مهاجم ایرانی در تمرین اخیر رم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و در بازی درون تیمی موفق به هت‌تریک شد تا خط و نشانی جدی برای رقبای خود از جمله روملو لوکاکو و تامی آبراهام بکشد.

رم یکشنبه شب در جریان یک بازی حساس به مصاف ناپولی خواهد رفت و قطعا در این مسابقه نیز سردار آزمون شانس بالایی برای حضور در ترکیب این تیم خواهد داشت. دیداری که جالوروسی برای حفظ امیدهای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، محکوم به پیروزی در آن است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899160

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد