Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور امیریان گفت: خشکسالی‌های پی در پی و بالا رفتن ارزش قیمت کاه و کلش و همچنین نیاز شدید واحد‌های دامی به تامین علوفه برای دام‌ها در یکی دو سال گذشته، کاهش چشمگیر آتش زدن کاه و کلش را در پی داشته است.

او گفت: زارعین با جمع آوری کاه و کلش علاوه بر کسب درآمد حاصل از فروش کاه از مزایایی برگرداندن بقایای گیاهی به خاک که شامل حاصلخیزی خاک و بهبود کیفیت خاک می‌شود، نیز بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیریان  گفت: وجود کاه و کلش در خاک با گذر زمان موجب می‌شود که ماده آلی به خاک برگردد، افزایش ادوات و مکانیزاسیون در حوزه جمع آوری کاه و کلش و وجود کمباین‌های کاه کوب نیز در کاهش آتش زدن کاه و کلش موثر است.

این مقام مسئول گفت: وجود مقادیر قابل توجه از کاه و کلش غلات در این شهرستان بستر فعالیت و کسب و کار‌های جدید در این زمینه را به خوبی فراهم کرده است.

به گفته او، در شهرستان مرودشت در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن کاه و کلش تولید شد که علاوه بر تعلیف دام در صنایع بسته بندی، تولید مواد شیمیایی، تولید ورقه‌های چوب، کمپوست و پرورش قارچ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوزاندن کاه و کلش کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشا از کاهش ۲۳ درصدی سرقت در استان در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در جلسه قرارگاه نوروزی پلیس  ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: مبارزه با پدیده سرقت به عنوان یک مطالبه عمومی یکی از مهمترین برنامه هایی است که امسال هم آن را با جدیت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: با تلاش مجدانه همکاران پرتلاشم شاهد کاهش ۲۳ درصدی وقوع سرقت در استان نسبت به نیمه اول تعطیلات سال گذشته بوده ایم.

حاجیان هم چنین از کشف ۱۰۵ درصدی سرقت ها نیز خبر داد و گفت: بخشی از این کشفیات مربوط به سال گذشته بوده که در تعطیلات نوروزی امسال با جدیت و پیگیری های ماموران پلیس کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در عین حال از کاهش ۵۲ درصدی سرقت منزل خبر داد و گفت: سرقت خودرو نیز ۱۸ درصد و سرقت موتورسیکلت ۴۲ درصد نسبت به نیمه اول تعطیلات نوروزی سال گذشته کاهش داشته است.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه در بحث قطعات و محتویات خودرو و هم چنین احشام نیز به ترتیب یازده و ۲۵ درصد و در قاپ زنی و اماکن عمومی و خصوصی هم به ترتیب ۷۵ و ۱۹ درصد کاهش سرقت داشته ایم.

حاجیان در پایان با اشاره به دستگیری ۱۸۷ سارق در نیمه نخست تعطیلات نوروز امسال، یادآور شد: برخورد با پدیده سرقت و مقابله با سارقان جزو مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • آرژانتین فقیرتر شد
  • ثبت ۲۰۰ تصادف در جاده‌های استان بوشهر
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در استان کرمانشاه
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت