Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبله میمون گرچه هنوز تا تبدیل شدن به یک همه گیری جهانی فاصله بسیاری دارد، اما براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از ۶ هزار مورد از این بیماری در ۵۸ کشور جهان مشاهده شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات سنگاپور نخستین مورد از ابتلا به آبله میمون در این کشور را تایید کردند. این بیمار که یک مرد ۴۵ ساله و اصالت مالزیایی دارد، ساکن سنگاپور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل حساسیت موضوع، ۳ فردی که با این بیمار ارتباط نزدیکی داشته اند نیز شناسایی و به مدت ۲۱ روز قرنطینه شدند. این بیمار علائمی همچون بثورات پوستی، جوش، تورم غدد لنفاوی، تب، و گلودرد را داشته است. با این حال، مرکز بیماری‌های عفونی سنگاپور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شرایط جسمانی بیمار باثبات است.

در خبری دیگر، وزارت بهداشت جمهوری دومینیکن نیز از مشاهده نخستین مورد از ابتلا به آبله میمون در این کشور خبر داد. این بیمار که یک مرد ۲۸ ساله است اواخر ماه ژوئن از آمریکا به کشور بازگشته بود.

هم اینک این بیمار در قرنطینه به سر می‌برد و حال عمومی او باثبات گزارش شده است. مقامات بهداشتی در حال رصد افرادی هستند که وی با آن‌ها طی این مدت در ارتباط بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبله میمون سازمان جهانی بهداشت آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت در حال برگزاریست. نمایندگان کشور‌های ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.   نتایج کامل روز نخست تیم نوجوانان ایران به شرح زیر است:   دیدار محمد صالح آخانی با مروان حسین، نماینده کشور میزبان با پیروزی ورزشکار ایرانی با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید. فرزاد حق‌خواه با علی نیاما از قطر روبه‌رو شد که او نیز توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان باشد. باربد چاوشی رشتی با نتیجه مشابه از سد آناند کالرا از سنگاپور گذشت.   امیرعطا محجل فرید، امیرمهدی خراشادی‌زاده، امیررضا الوان‌ساز، فرزاد کشفی، ارشک احمدآبادی، سامیار صفری و مصطفی احراری با نتیجه مشابه ۳ بر صفر نمایندگان قطر را پشت سر گذاشتند.   یوسف قریشی و علی رحیمی نیز موفق شدند نمایندگان اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. عرفان تاجور نتوانست از عبدالله علی، حریف کویتی خود عبور کند و بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد. آریا عمودی‌نژاد و رادین عبدالهی نیز با همین نتیجه برابر نماینده پاکستان شکست خوردند. ­

دیگر خبرها

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم