Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:51:36 GMT

باغات مثمر صحنه در معرض خشکسالی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۴۹۲

باغات مثمر صحنه در معرض خشکسالی قرار دارند

جهانبخش زنگنه تبار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نیاز شدید باغات مثمر شهرستان صحنه به آبیاری لزوم تسریع در آبرسانی سیار از سوی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضروری است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰ روستای شهرستان صحنه برای تأمین آب شرب در مضیقه قرار دارند بنابراین آبرسانی سیار به روستاهای در معرض تنش آبی توسط شرکت آبفای استان و خرید تانکرهای مورد نیاز شرکت آبفا از طریق ماده ۲ اعتبارات ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار صحنه تصریح کرد: مدیرکل مدیریت بحران استان نیز پیگیری‌های ویژه را در خصوص تأمین تانکر آبرسانی سیار و لوله جهت آبرسانی به باغات شهرستان صحنه در دستور کار قرار داده است.

زنگنه تبار بیان کرد: همچنین مقرر شد شهرداری صحنه، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، قرارگاه پشتیبانی منطقه غرب نزاجا ماشین آلات با تانکرهای موجود را در اختیار ستاد بحران شهرستان صحنه قرار دهند و جهاد کشاورزی استان نیز نسبت به خرید تانکر و لوله انتقال آب جهت آبرسانی به باغات از طریق ممکن در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 5532802

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه شهرستان صحنه کم آبی باغات خشکسالی آبرسانی آبرسانی روستایی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه ویروس کرونا خراسان رضوی آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی اردبیل مشهد جهرم شیراز زلزله آمار کرونا بیرجند شهرستان صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه

 شفیعی در آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت جهادکشاورزی مراغه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: در این زمینه انتقال یافته‌های جدید علمی به مزارع و باغات که جزو رویکرد‌های وزارت جهادکشاورزی است راهگشا به نظر می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که جهادکشاورزی مراغه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد در زمینه افزایش بهره‌وری آب پیشرو باشد و ادامه داد: نظارت و کنترل بازار، تامین امنیت غذایی ، حفاظت از آب و خاک و زنجیره غذایی  مهمترین اولویت‌های جهادکشاورزی است.

 فرماندار شهرستان مراغه با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: این بخش در مراغه نقش مهمی در تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم دارد زیرا در کنار بخش گردشگری جزو محور‌های توسعه شهرستان محسوب می‌شود.

 مینویی افزود: مراغه در تولید محصولات باغی و همچنین وسعت باغات قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی است و محدودیت منابع آبی بزرگترین مشکل این بخش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از باغات و مزاع شهرستان همچنان به صورت سنتی آبیاری می‌شود اضافه کرد: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان ضامن توسعه روزافزون منطقه و امنیت غذایی است.

مینویی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مراغه افزود: ۴۹ درصد از اعتبارات این صندوق دولتی است و پرداخت سریع و آسان تسهیلات ارزان‌ قیمت به بهره‌برداران حقیقی و حقوقی با کمترین پیچیدگی از جمله مزیت‌های فعالیت آن محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه خشکسالی و بیمه نکردن محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر کشاورزان مراغه را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده و مدیریت جهادکشاورزی در چنین شرایطی از حساسیت بسیار برخوردار است.

در این جلسه از زحمات سعید خیراندیش قدردانی و هادی خرسندی به عنوان مدیر جدید جهادکشاورزی مراغه معرفی شد.

مراغه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و بیش از ۲۰ هزار هکتار باغ دارد این شهرستان، قطب تولید سیب و دارای جایگاه ویژه در تولید محصولاتی، چون بادام، گردو، آلبالو، زردآلو، هلو، انگور، آلوچه، غلات، شیر و گوشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشاورزان تفتی بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری کنند
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • قطع ۴۱ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان مشهد
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستاهای بدون آب آشامیدنی